Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

اطلاعات همه مسافرانی که از مرزهای هوائی از کانادا خارج می‌شوند دیگر ثبت می‌شود

جمع‌آوری و ثبت اطلاعات همه مسافرانی که از طریق زمینی یا هوائی از کانادا خارج می‌شوند از ۲۵ جون امسال آغاز شده است.

هدف از اجرای این طرح ثبت اطلاعات سفرهای خروجی مسافران از کاناداست تا هنگام درخواست شهروندی افراد به عنوان سابقه حضور آنان در کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

خروج این افراد قرار است طی یک برنامه زمان‌بندی‌شده توسط ایرلاین‌های تجاری گزارش شود ولی از جون ۲۰۲۱ همه این شرکت‌ها موظف هستند که گزارش کامل را ارائه کنند.

سایت IC Mohajer که اخبار و گزارش‌های مربوط به مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت را دنبال می‌کند از آغاز اجرای طرح ثبت ورود و خروج افراد در مرزهای هوائی کانادا گزارش می‌دهد.

کشور کانادا اعلام کرده که از این پس اطلاعات تمام مسافرانی که از کانادا خارج می شوند ثبت و جمع‌آوری می‌شود. پیشتر این اطلاعات فقط در مرزهای زمینی جمع‌آوری و میان آمریکا و کانادا تبادل می‌شد که حالا شامل مرزهای هوائی هم می‌شود، البته اطلاعات خروج مسافران از مرزهای هوایی در اختیار آمریکا قرار نمی‌گیرد.

تمام ایرلاینرهای تجاری از ۲۵ جون موظف شده‌اند تا مشخصات تمام مسافران و خدمه هواپیماهایی که از کانادا خارج می شوند را در اختیار آژانس خدمات مرزی کانادا Canadian Border Services Agency – CBSA قرار دهند. 

ثبت خروج مسافران بخشی از برنامه Entry / Exit کاناداست که سفرهای مسافرانی را که از این کشور خارج می‌شوند را ثبت می‌کند. از این اطلاعات برای راستی‌آزمایی سوابق سفر مسافران، زمانی که برای شهروندی اقدام می‌کنند، استفاده می‌شود. ایرلاین‌ها موظف شده‌اند تا جون ۲۰۲۱ این برنامه را به طور کامل اجرا کنند.

کشورهای زیادی از جمله آمریکا، استرالیا، نیوزیلند و اتحادیه اروپا نیز از سیستم‌های مشابهی برای ثبت خروج مسافران استفاده می کنند. 

آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) اطلاعات این مسافران را از طریق سیستم  Entry / Exit برای اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا ارسال می‌کند تا مشخص شود فردی که برای شهروندی درخواست می‌دهد چند روز در کانادا بوده است.

اگر متقاضی شهروندی در مورد مدت زمانی که در کانادا و خارج از کانادا سپری کرده دروغ بگوید و قصد فریب ماموران آژانس خدمات مرزی کانادا را داشته باشد، ممکن است بر حسب مورد مجرم شناخته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا