Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

آیا در امارات زندگی می‌کنید؟ چطور به کانادا مهاجرت کنید؟

درست است که امارات متحده عربی که ابوظبی، دبی و شارجه از مهم‌ترین شهرهای آن است، از کیفیت بالای زندگی برخوردار است، اما با این همه میزان مهاجرت از این کشور به کانادا بالاست.

در حال حاضر امارات پنجمین کشوریست که متقاضیان Express Entry برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند. 

این مطلب به شما می‌گوید که دلایل آمار بالای مهاجرت اتباع خارجی در امارات به کانادا چیست و بیشتر از چه مسیرهایی برای این کار، اقدام می‌کنند. 

همه ساله هزاران نفر از مهاجران ساکن امارات متحده عربی برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند. به‌طوری‌که، امارات پس از کانادا، هند، ایالات متحده و نیجریه، پنجمین کشور محبوب متقاضیان موفق Express Entry است.

بسیاری از کسانی که از امارات مهاجرت می‌کنند، اتباع خارجی دیگر کشورها هستند. هنگام درخواست مهاجرت از امارات نیز، هم شهروندان اماراتی و هم مهاجران خارجی به یک میزان در نظر گرفته می‌شوند.

 

دلایل مهاجرت کسانی که از امارات به کانادا مهاجرت می‌کنند

درست است که امارات از کیفیت بالای زندگی برخوردار است اما کسانی که از این کشور اقدام به مهاجرت به کانادا می‌کنند، دلایل مختلفی دارند. از قبیل مسیری برای شهروندی، مراقبت‌های بهداشتی جهانی، آموزش با کیفیت بالا، فرصت‌های شغلی و همچنین فراوانی منابع طبیعت و حیات وحش. 

 

محبوب‌ترین راه مهاجرت مهاجران ساکن امارات چیست؟

محبوب‌ترین راه مهاجرت مهاجران ساکن امارات و همچنین، شهروندان اماراتی به کانادا از طریق برنامه Skilled Workers یا همان نیروی کار ماهر است. 

تصمیم کانادا بر این است که بین سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۲ از بیش از یک میلیون مهاجر جدید استقبال کند. به همین دلیل، با وجود این که پاندمی کرونا روند مهاجرت به کانادا را کند کرده است اما این کشور هنوز به پرونده‌های مربوط به Skilled Workers رسیدگی می‌کند. 

نیروهای کار ماهر براساس عوامل مختلفی مانند سن، تجربه کار، سطح تحصیلات و مهارت‌های زبانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. بیشتر کسانی که از امارات به کانادا مهاجرت می‌کنند تسلط زیادی به زبان انگلیسی دارند که این مساله هنگام درخواست اقامت دائم، مزیت مهمی برای آنها به حساب می‌آید. 

 

آنچه باید در مورد سیستم Express Entry و ایجاد پروفایل در آن بدانید

سیستمی که دولت فدرال برای مدیریت برنامه‌های اقامت دائم از آن استفاده می‌کند، Express Entry نام دارد و نیروی کار ماهر، از طریق این سیستم می‌تواند برای مهاجرت به کانادا اقدام کند. 

نامزدهای علاقمند باید برای یکی از ۳ برنامه مهاجرتی زیر واجد شرایط باشند:

  • The Foreign Skilled Worker Program  (FSWP)
  • The Foreign Skilled Trades Program (FSTP)
  • The Canadian Experience Class (CEC) 

اگر قبلا در کانادا زندگی نکرده‌اید، بهترین فرصت برای واجد شرایط بودن ورود به Express Express احتمالا از طریق برنامه FSWP خواهد بود.

شما باید در یک آزمون تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی شرکت کنید و قبول شوید. همچنین، باید مدارک تحصیلی خارجی خود را ارائه دهید.

این نکته را هم به خاطر داشته باشید که ایجاد پروفایل Express Entry رایگان است. 

شما براساس پروفایل Express Entry خود، نمره جامع سیستم رتبه‌بندی (CRS) را دریافت خواهید کرد. 

هر ۲ هفته یک‌بار، دولت کانادا از متقاضیانی که بالاترین رتبه را داشته باشند برای درخواست اقامت دائم، دعوت‌نامه می‌دهد. 

 

اقدام از طریق برنامه نامزدی استانی PNP

 

انتخاب دیگر افرادی که از امارات اقدام به مهاجرت به کانادا می‌کنند، برنامه نامزدی استانی یا همان PNP است. PNP به استان‌ها و قلمروهای کانادا این قدرت را می‌دهد که با توجه به نیازهای اقتصادی خود اقدام به انتخاب نیروی کار ماهر خارجی کنند. 

متقاضیان می‌توانند به‌صورت مستقیم، درخواست خود را برای یکی از مسیرهای PNP ارائه دهند. از طرف دیگر، ایجاد یک پروفایل Express Entry گزینه‌های بیشتری در اختیار آنها قرار می‌دهد. 

به این ترتیب، زمانی که در صف انتظار Express Entry هستید، می‌توانید یک دعوت‌نامه برای درخواست اقامت دائم دریافت کنید یا این که اگر استان یا قلمرو به پروفایل شما علاقه نشان داد، می‌توانید یک دعوت‌نامه برای درخواست نامزدی استانی دریافت کنید. 

 

بیشتر از ۱۰۰ گزینه وجود دارد که می‌توانید از طریق آنها اقدام کنید

به‌طور کلی، بیشتر از ۱۰۰ گزینه نیروی کار ماهر پیش روی شهروندان اماراتی و مهاجران خارجی قرار دارد و کانادا غیر از Express Entry و PNP برنامه‌های مهاجرتی دیگری که مربوط به نیروی کار ماهر است را هم اجرا می‌کند و کسانی که می‌خواهند از امارات به کانادا مهاجرت کنند، می‌توانند اقدام خود را از طریق این برنامه‌ها انجام دهند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا