Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

نخستین گروه پناهندگان سوری امروز در پنجمین سالگرد ورودشان به کانادا شهروندی می‌گیرند

درست ۵ سال پیش در چنین روزی، ۲۹ نفر زخم‌خورده‌ی شرایط خون و جنگ در سوریه، وارد کشور کانادا شدند تا زندگی جدیدی را، در کشوری که حالا آن را خانه خود می‌دانند، آغاز کنند.

حالا درست ۵ سال از آن روزی که جاستین ترودو در فرودگاه به استقبال آنها رفت و با رویی گشاده از طرف ملت کانادا به آنها خوشامد گفت می‌گذرد.

در سالگرد این اتفاق، آنها امروز با بزرگ‌ترین رویداد زندگی خود روبرو می‌شوند. نخستین گروه این پناهندگان سوری امروز شهروند کانادا می‌شوند.

سایت IC Mohajer که مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت را دنبال می‌کند از این رویداد مهم برای این گروه از پناهندگان و احساس آنها پس از ۵ سال زندگی در کانادا گزارش می‌دهد. آنها چه چالش‌هائی در این ۵ سال داشته‌اند؟

پنج سال پیش، اولین هواپیمای دولتی حامل پناهجویان سوری که از جنگ داخلی فرار کرده بودند، در خاک کانادا به زمین نشست. آن روز جاستین ترودو با حلقه‌های گل به فرودگاه رفت و از سوی ملت کانادا به آنها خوشامد گفت.

امروز، ۲۹ نفر از آنها که در مجموع ۱۱ خانواده را تشکیل می‌دهند، سالگرد ورودشان به کانادا را به شکل ویژه‌ای جشن می‌گیرند؛ سوگند شهروندی.

خانم Rahaf Zwayne، وقتی به کانادا رسید ۲۸ ساله و مجرد بود. او با حمایت مالی یک زوج در کانادا، توانست با دریافت لایسنس در بخش گردشگری، زندگی جدیدی در کانادا آغاز کند.

او می‌گوید تلاش برای کنار آمدن با فرهنگ جدید، چالش‌های فراوانی برای او داشته است از جمله تجربه‌هایی از نژاد پرستی و پس زده شدن توسط مخالفان پناهندگی. اما مهربانی اسپانسرهایش و بسیاری از کانادایی‌های دیگر برای او مهم‌تر بوده است.

او می‌گوید: «احساس می‌کنم بالی برای پرواز دارم. احساس می‌کنم آزاد هستم. زندگی در کشوری که به حقوق بشر و مردم احترام می‌گذارد، فوق‌العاده است.»

آقای Marco Mendicino وزیر مهاجرت کانادا در مورد مهاجرت سوری‌ها به کانادا می‌گوید: «کانادائی‌ها برای مواجهه با یک بحران انسانی، خانه و قلب خود را به روی مهاجران گشودند و به بیش از ۷۰ هزار پناهنده سوری برای شروع زندگی جدید در کانادا کمک کردند.»

مندیچینو در مراسم ویژه امروز شرکت خواهد کرد تا از آنها استقبال کرده و برای آنها در خانه جدیدشان آرزوی موفقیت کند.

Samer Al Jbawi یکی دیگر از پناهجویان سوری است که پنج سال پیش به کانادا آمد. او زمانی که به کانادا رسید، انگلیسی حرف می‌زد و حالا به عنوان مشاور در اتاوا، به تازه‌واردان کمک می‌کند. او و خانواده‌اش امروز سوگند شهروندی می‌خورند.

وی می‌گوید: «من به هویت جدید خود افتخار می‌کنم، زیرا کانادایی بودن برای من یک زندگی جدید، یک ملیت جدید و یک هویت جدید است.»

Fadi Al Gabbash پناهنده دیگر سوری معتقد است عادت کردن به زمستا‌ن‌های طولانی کانادا کار راحتی نیست.

او و دختر ۹ ساله‌اش لیلا نیز امروز به عنوان کانادایی سوگند یاد می‌کنند. همسر وی هنوز در حال یادگیری زبان انگلیسی است و سایر فرزندانش در اینجا متولد شده‌اند.

وی می‌گوید: «از نظر من کانادا بهترین کشور در جهان است. بنابراین از اینکه عضوی از خانواده کانادایی‌ها هستم بسیار خوشحال و مفتخرم.»

او از فرصت‌هایی که کانادا به خانواده‌اش می‌دهد، از جمله تحصیلات خوب، سپاسگزار است. اما دلش برای مادرش تنگ شده که از پنج سال پیش او را ندیده است.

سوگند شهروندی به او امکان دریافت پاسپورت کانادایی می‌دهد، اما او می‌گوید که اکنون مسافرت برای دیدار با نزدیکانش در سوریه امن نیست.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا