مطالبی در این باره

داستان مهاجران موفق در کانادا

  • از زلزله‌ای در الجزایر تا ریاست دانشگاه متروپولیتن تورنتو؛ داستان زندگی دکتر محمد اللاشمی مهاجر موفق در کانادا
  • دختری که در ۱۳ سالگی به کانادا مهاجرت کرد، حالا سکان شهر تورنتو را در دست گرفته است
  • Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
    اخبار مهاجرتداستان مهاجرانداستان مهاجرتمهاجران موفق

    دختری که در ۱۳ سالگی به کانادا مهاجرت کرد، حالا سکان شهر تورنتو را در دست گرفته است

    شهردار جدید تورنتو، خانم اولیویا چاو Olivia Chow یک مهاجر هنگ‌کنگی و اولین شهردار غیر سفیدپوست شهر است.

    انتخاب یک مهاجر به‌عنوان شهردار شهر مهمی مانند تورنتو و همچنین، حضور جدی نامزدهای مهاجر دیگر در انتخابات، نشان‌دهنده جدی‌تر شدن جایگاه مهاجران در عرصه مدیریت سیاسی کاناداست.

    در مطلب پیش رو، اطلاعات بیشتری درباره این شهردار مهاجر می‌خوانید.

    بالاخره انتخابات شهرداری به پایان رسید و تورنتو، شهردار جدید خود را شناخت؛ خانم اولیویا چاو، یک مهاجر هنگ‌کنگی که ۶۶ سال دارد.

    او حالا سومین شهردار زن و اولین شهردار غیر سفیدپوست تورنتو است.

    خانم چاو که نامزد حزب نیودموکرات NDP است، با کسب ۲۷۰ هزار رای و به عبارت دیگر، حدود  ۳۷ درصد آرا توانست به‌عنوان شهردار تورنتو انتخاب شود.

    انتخاب یک مهاجر به سمت شهرداری تورنتو اهمیت زیادی دارد و نشان‌دهنده پذیرش مهاجران در کاناداست.

    این در حالی است که در سال ۲۰۱۴، یعنی زمانی که چاو یک بار دیگر نامزد شهرداری شده بود، چنین جوی نسبت به مهاجران وجود نداشت.

    سپتامبر ۲۰۱۴ وقتی خانم چاو، جان توری و داگ فورد در مناظره انتخابات شهرداری شرکت کرده بودند، مردی از میان جمعیت فریاد زد: «به خانه برو اولیویا. به چین برگرد».

    فرد دیگری هم اضافه کرد: «او چینی است، نه کانادایی».

    در آن جلسه، جان توری و داگ فورد چیزی نگفتند، اما خانم چاو پاسخ داد: «من یک کانادایی هستم. من با افتخار، یک تورنتویی هستم».

    حالا حدود یک دهه بعد، در انتخابات امسال همه چیز تغییر کرد و او شهردار جدید تورنتو شد.

    البته، غیر از خانم چاو، برخی از رقبای جدی او مانند خانم Mitzie Hunter، خانم Ana Bailao و آقای Mark Sunders نیز مهاجر بودند و با افتخار درباره این موضوع صحبت می‌کردند.

    گفتنی است که خانم چاو متولد سال ۱۹۵۷ است. او در ۱۳ سالگی به همراه خانواده‌اش از هنگ‌کنگ به کانادا مهاجرت‌ کرد و در محله St.James Town ساکن شد.

    او که در ماه می ۲۰۱۲، به‌عنوان یکی از ۲۵ مهاجر برتر در کانادا از سوی مجله Canadian  Immigrant انتخاب شد، در شرایط سختی زندگی کرده است.

    پدر او در کانادا کارهایی مانند تحویل غذای چینی و رانندگی تاکسی انجام می‌داد، اما به دلیل داشتن مشکلات روحی و روانی نمی‌توانست در شغل ثابتی مشغول شود. مادرش نیز خیاط بود و در خشکشویی هتل کار می‌کرد.

    خانم چاو در نوجوانی به دوختن دکمه روی شلوار جین می‌پرداخت تا به خانواده‌اش کمک کند.

    او در کالج Jarvis تحصیل کرد و رشته هنرهای زیبا را در کالج هنر انتاریو و رشته فلسفه و دین را در دانشگاه تورنتو خواند. چاو در سال ۱۹۷۹ با مدرک لیسانس هنرهای زیبا از دانشگاه Guelph فارغ‌التحصیل شد.

    او مدتی یک استودیوی مجسمه‌سازی داشت و آثار هنری خود را به مشتریان می‌فروخت. مدتی نیز در کالج George Brown و در برنامه مشاوره و حمایت از زنان و کودکان مورد تجاوز، تدریس می‌کرد.

    چاو در سال ۱۹۹۲ کرسی شورای شهر تورنتو را به دست آورد. او تا سال ۲۰۰۵ در شورا ماند و پس از آن توانست یک کرسی در مجلس فدرال را از آن خود کند.

    او در سال ۱۹۸۸ با Jack Layton، رهبر فقید حزب نیودموکرات NDP ازدواج کرد، اما در سال ۲۰۱۱ همسر خود را به دلیل بیماری سرطان از دست داد.

    نمایش بیشتر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا