Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
داستان مهاجران

زندگی اقتصادی یک مهاجر در کانادا؛ چقدر در می‌آوریم؟ چطور خرج می‌کنیم؟

آقای Mathew Kuruvilla که به همراه خانواده خود در سال ۲۰۱۴ از هند به کانادا مهاجرت کرده و حالا زندگی خوبی دارد و به ثبات مالی رسیده، از تجربیات خود درباره زندگی به عنوان یک تازه‌وارد در کانادا می‌گوید و شرح می‌دهد که چطور به ثبات مالی در کانادا رسیده است

شاید بزرگ‌ترین و فوری‌ترین چالش مهاجرت، رسیدن به یک شرایط باثبات اقتصادیست. داشتن در‌آمد ثابت و قابل برنامه‌ریزی، مدیریت و بهینه‌سازی هزینه‌ها و برنامه‌ریزی اقتصادی برای آینده، مهم‌ترین مولفه‌های این ثبات است.

این شاید مهم‌ترین رویداد مهاجرت است که خود یعنی یک تغییر بزرگ در زندگی با کلی اتفاق‌های مختلف و پیش‌بینی نشده. اگر شما هم طعم مهاجرت را چشیده باشید، به خوبی می‌دانید که رسیدن به این ثبات مالی چقدر اهمیت دارد و مهم است.

آقای Mathew Kuruvilla که به همراه خانواده خود از هند به کانادا مهاجرت کرده و حالا زندگی خوبی دارد و به ثبات مالی رسیده، از تجربیات خود درباره زندگی به عنوان یک تازه‌وارد در کانادا می‌گوید و شرح می‌دهد که چطور به ثبات مالی در کانادا رسیده است.

آقای Mathew Kuruvilla هرگز تصور نمی‌کرد که روزی کانادا را به عنوان محل زندگی و خانه خود انتخاب کند. ولی بعد از این که چند تن از اعضای خانواده او به کانادا مهاجرت کردند، یک تماس تلفنی از تورنتو دریافت کرد. متیو می‌گوید پدربزرگ او که سال‌ها در تورنتو زندگی کرده است، پشت تلفن پرسید: «پس چرا تو مهاجرت نمی‌کنی؟»

متیو که ۳۰ سال سن دارد، بعد از اینکه اقامت دائم کانادا را دریافت کرد، در نوامبر ۲۰۱۴، از استان کرالا در هند به همراه همسر و پسرش به کانادا مهاجرت کرد. او یک هفته بعد از مهاجرت به کانادا، یک شغل خوب و ثابت پیدا کرد.

متیو می‌گوید: «در ابتدا مجبور شدم به عنوان کارمند یک مرکز تماس Call Center مشغول به کار شوم. ولی در فوریه سال ۲۰۱۵، مجوز فعالیت پزشکی گرفتم. یک هفته بعد من در رشته انتخابی خودم کار پیدا کردم.»

در دو سال اخیر، متیو دو اتومبیل و یک خانه در Whitby انتاریو خریده است. در این مدت پسر دوم او به دنیا آمده و همسرش هم که در حوزه پزشکی حرفه تخصصی دارد و فعالیت می‌کند، از طریق یک کار پاره‌وقت درآمدی بین ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار دلار دارد و هزینه‌های نگهداری از فرزند و خانه‌داری را از طریق کار کردن از خانه، پس‌انداز می‌کند.

زندگی اقتصادی یک مهاجر در کانادا؛ چقدر در می‌آوریم؟ چطور خرج می‌کنیم؟این خانواده با دنبال کردن سبک زندگی ساده، در طول این سال‌ها ۵۰ هزار دلار پس‌انداز کرده است. این پس‌انداز از طریق خرید مواد غذایی و روزمره از Costco و کم‌تر در رستوران غذا خوردن جمع شده است.

برنامه بعدی متیو برای زندگی این است که پول برای حساب پس‌انداز تحصیلی فرزندان خود کنار بگذارد و همچنین برای خود و همسرش پس‌انداز بازنشستگی داشته باشد.

او بعد از ورود به کانادا دو نکته کلیدی را متوجه شده است. یکی این که کانادا یک کشور گران است و دیگر اینکه پس‌انداز کردن در آن سخت و زمان‌بر است.

متیو در این باره می‌گوید: «باید برای این کار مهارت داشته باشید و بسیار هوشمندانه خرید کنید. ولی با این وجود کانادا برای من از هند بهتر است. ما به تنهایی و بدون کمک کسی، زندگی خوبی در کانادا داریم.»

زندگی اقتصادی یک مهاجر در کاناداپروفایل خانواده مهاجر

نام: Mathew Kuruvilla

سن: ۳۰ سال

درآمد سالانه: ۹۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار

پس‌انداز خانگی: ۵۰ هزار دلار

بدهی خانگی: ۳۸۰ هزار دلار وام مسکن

زمینه فعالیت: متخصص پزشکی

مهم‌ترین دغدغه اقتصادی: «ما قصد داریم به ثبات اقتصادی برسیم. به سبک زندگی تجملاتی اعتقادی نداریم. فقط برای داشتن زندگی متعادل تلاش می‌کنیم.»

خانواده متیو در ماه چقدر هزینه می‌کنند؟

  • ۱۸۴۰ دلار قسط وام خانه. آن‌ها ۵ درصد پیش‌پرداخت هزینه کرده‌اند، هر دو هفته ۹۲۰ دلار پرداخت می‌کنند و ۳۸۰ هزار دلار بدهی وام دارند
  • ۲۵۵ دلار برای خدمات رفاهی
  • ۸۳ دلار برای بیمه خانه
  • ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار برای خرید مواد غذایی. متیو می‌گوید از Costco خرید می‌کنند و برخی از اقلام را از فروشگاه‌های بزرگ می‌خرند و برای کنترل هزینه‌ها از اپلیکیشن Split استفاده می‌کنند
  • ۵۶۵ دلار برای تامین مالی خرید اتومبیل. متیو می‌گوید ما دو فرزند داریم به همین دلیل من یک مدل Dodge Caravan سال ۲۰۱۶ برای همسرم خریدم. خودم از یک تویوتا کورولای ۲۰۱۲ استفاده می‌کنم که پول کامل آن پرداخت شده است
  • ۴۱۷ دلار برای بیمه اتومبیل. متیو می‌گوید این هزینه اخیرا کم‌تر شده است، چون ما تصادفی نداشتیم و مبلغ بیمه را سالانه پرداخت می‌کنیم
  • ۵۰۰ دلار برای بنزین. متیو تقریبا در طول روز برای رفتن به سر کار ۱۹۰ کیلومتر رانندگی می‌کند
  • ۱۵۰ دلار برای بیرون غذا خوردن. متیو می‌گوید گهگاهی برای غذا خوردن بیرون می‌رویم. بیشتر به رستوران‌های چینی سر می‌زنیم. بچه‌ها مک دونالد را بخاطر محوطه بازی‌ آن دوست دارند. همچنین گاهی اوقات به فستیوال‌های دنده کبابی می‌رویم، ولی قیمت‌های آن بالاتر است. آخرین‌بار برای غذا ۴۰ دلار هزینه کردیم.
  • ۸۰ دلار برای اینترنت و تلفن منزل. این هزینه شامل تماس نامحدود به ۲۵۰ کشور است. این سرویس توسط ACN ارائه می‌شود و خانواده متیو از آن استفاده می‌کنند.
  • ۷۰ دلار برای تلفن همراه که Virgin Mobile است. متیو می‌گوید: «ارزان‌ترین پلن این سرویس را استفاده می‌کنیم. همسرم ازخط دومی استفاده می‌کند و آیفون دارد.»
  • ۹۹ دلار برای حق عضویت باشگاه. متیو می‌گوید ما در باشگاه YMCA عضویت خانوادگی داریم و از خدمات آن بهره می‌بریم.
  • ۲۰۰ دلار برای پوشاک. خریدها را همیشه همسر متیو انجام می‌دهد. آن‌ها معمولا از Costco خرید می‌کنند. همسر متیو از برندهای Reitmans، Tommy Hilfiger و Zara خرید می‌کند. اخیرا مرکز خرید Vaughan Mills را پیدا کرده‌‌اند که فروشگاه‌های outlet دارد. آنها در ماه دو مرتبه به این مرکز تجاری سر می‌زنند.
  • ۷ هزار دلار در سال برای سفر و تعطیلات. متیو می‌گوید در ماه دسامبر به هند سفر می‌کنیم. خواهر و برادرم قرار است که به زودی ازدواج کنند. هزینه سفر هوایی فقط برای من ۳ هزار دلار می‌شود.
  • ۶ هزار تا ۸ هزار دلار سالانه برای هزینه تعمیرات منزل. این خانواده قصد دارند کفپوش خانه‌شان را عوض کنند.

این مطلب نخستین بار، توسط خانم پریا اسکوئی مشاور امور مهاجرت در کانادا، در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹ در شماره ۲۱۱ هفته‌نامه‌ی آتش چاپ تورنتو منتشر شده است. این شماره نشریه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. لینک مطلب هم در سایت آتش اینجاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا