Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتاستارتاپمقالات

۷ روش که مهاجران به کانادا می‌توانند از طریق آنها منابع مالی لازم برای استارتاپ یا بیزینس خود را تامین کنند

راه‌اندازی بیزینس شخصی یا یک استارتاپ، رویایی است که بسیاری از مهاجران و حتی کسانی که به دنبال مقصدی مناسب برای مهاجرت هستند، به آن فکر می‌کنند. 

شما هم اگر چنین فکری در سر دارید، حتما باید به این نکته فکر کنید که از چه راه‌هایی می‌توانید منابع مالی لازم برای این کار را فراهم کنید. 

خوشبختانه، در کانادا گزینه‌های مختلفی وجود دارد که برای انجام این کار به شما کمک خواهد کرد.

شما در کانادا جدا از این که می‌توانید از منابع مالی شخصی خود در بیزینس استفاده کنید، گزینه‌های متعددی مانند انواع وام‌های بانکی، برنامه‌های حمایتی دولتی و غیره را نیز پیش رو دارید. 

در این مطلب به ۷ روش اشاره شده است که در کانادا می‌توانید برای تامین مالی بیزینس یا استارتاپ خود، از آنها استفاده کنید. 

کارآفرینانی که می‌خواهند برای راه‌اندازی یک بیزینس مهاجرت کنند، انتخاب‌های فراوانی در کانادا خواهند داشت. این مهاجران، پس از ورود به کانادا، احتمالا به دنبال منابع مالی برای راه‌اندازی بیزینس خود یا حمایت از رشد آن هستند.

گزینه‌های تامین مالی برای مهاجران بسته به نیازهای خاص هر بیزینسی متفاوت است. در ادامه به برخی از این گزینه‌ها اشاره شده است.

انواع منابع مالی که مهاجران می‌توانند از آنها برای بیزینس خود استفاده کنند

گزینه‌های مالی در دسترس برای استارتاپ‌ها و بیزینس‌ها شامل موارد زیر است:

  1. پس‌اندازهای شخصی
  2. کمک‌ هزینه‌ها (کمک‌های بلاعوض Grants)
  3. قرض گرفتن از دوستان و خانواده
  4. وام‌های بانکی
  5. پلتفرم‌های تامین مالی Crowdfunding، مانند Kickstarter
  6. سرمایه‌گذاران خطرپذیر و سرمایه‌گذاران Angel
  7. برنامه‌های دولت کانادا

پس‌اندازهای شخصی

بسیاری از کارآفرینان از پس‌اندازهای‌شان برای تامین مالی بیزینس‌ خود استفاده می‌کنند. مزیت استفاده از پس‌انداز، این است که کنترل کاملی روی خرج کردن آن دارید و بدهکار کسی هم نمی‌شوید. به علاوه، این کار باعث افزایش اعتبار بیزینس‌تان شده و به سرمایه‌گذاران بالقوه نشان می‌دهد که شما چقدر به کارتان اعتماد دارید.

کمک هزینه

کمک هزینه یا Grant مبلغی است که توسط سازمان‌ها یا شرکت‌های دولتی به یک بیزینس داده می‌شود تا هزینه‌های خود را پوشش دهد. از جمله این هزینه‌ها می‌توان به تحقیق و توسعه، بازاریابی، حقوق و دستمزد، تجهیزات و غیره اشاره کرد. برخلاف اکثر منابع مالی دیگر، نیازی به پس دادن این کمک هزینه‌ها نیست.

قرض گرفتن از دوستان و خانواده

مراجعه به دوستان و خانواده برای پول قرض کردن می‌تواند گزینه جذابی برای کارآفرینان باشد، چون این کار باعث می‌شود در مورد شرایط سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی بازپرداخت پول، آزادی عمل بیشتری داشته باشند.

البته، در این گزینه، ریسک خراب شدن رابطه‌ها نیز وجود دارد. برای این که اجازه ندهید این اتفاق بیفتد باید سعی کنید که ریسک‌های مرتبط با بیزینس خود را برای دوستان و خانواده به‌طور کامل توضیح بدهید. نوشتن و امضا کردن یک توافقنامه رسمی هم می‌تواند برای هر دو طرف مفید باشد.

وام‌های بانکی

بانک‌های کانادایی با هدف کمک به خرید تجهیزات جدید، فروختن یا تملک یک بیزینس دیگر، تامین سرمایه برای عملیات‌های روزانه یا برای توسعه بیزینس، وام‌های تجاری اعطا می‌کنند. بانک‌ها معیارهای مشخصی دارند که هنگام تصمیم‌گیری برای تایید یک وام در نظر می‌گیرند. این معیارها شامل صنعت موردنظر، ریسک‌های مرتبط، و چشم‌انداز مالی پروژه است.

پلتفرم‌های تامین مالی Crowdfunding

در این شکل از تامین مالی، یک بیزینس از مردم می‌خواهد که مبلغی را، معمولا در ازای سهمی از شرکت، سرمایه‌گذاری کنند. این نوع تامین مالی زمانی موفق خواهد بود که تعداد زیادی از مردم هر کدام مبالغ اندکی در بیزینس شما سرمایه‌گذاری کنند.

سرمایه‌گذاران خطرپذیر و سرمایه‌گذاران Angel  

سرمایه‌گذاران Angel و سرمایه‌گذاران خطرپذیر، پول خود را در ازای سهم خالص، در بیزینس‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. سرمایه‌گذاران Angel معمولا در مراحل اولیه بیزینس وارد کار می‌شوند، در حالی که سرمایه‌گذاران خطرپذیر هنگامی سرمایه‌گذاری می‌کنند که شرکت پیشاپیش به درآمدزایی رسیده و یک جریان نقدی باثبات داشته باشد.

یکی از مزایای مهم این نوع سرمایه‌گذاری‌‌ها آن است که توصیه‌های بی‌نهایت باارزشی درباره بیزینس‌تان به شما خواهند داشت، چون موفقیت آنها وابسته به موفقیت شماست.

برنامه‌های حمایتی دولت کانادا 

دولت کانادا از بیزینس‌ها، به‌ویژه آنهایی که نوآوری‌های فناوری و تجاری دارند، حمایت مالی به عمل می‌آورد. برای مثال، برنامه تامین مالی بیزینس‌های کوچک کانادا CSBFP یکی از برنامه‌های حمایتی دولت است که وام‌هایی تا سقف یک میلیون دلار، چه برای شروع و چه برای رشد یک شرکت، و یا کمک به سرمایه‌گذاری در یک بیزینس جاافتاده‌تر، ارائه می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا