Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

قرنطینه ۳ روزه در هتل تا ۲۱ جون تمدید شد؛ همه آنچه باید درباره سفر هوایی به کانادا بدانید

مقررات قرنطینه ۳ روزه در هتل برای مسافران هوایی از خارج از کانادا برای یک ماه دیگری یعنی تا ۲۱ جون تمدید شد. در حالی که بیش از ۳ ماه از اجرای این قانون می‌گذرد، هنوز ابهام‌های زیادی در این باره وجود دارد.

از سال گذشته تاکنون، به دلیل شرایط پاندمی و وضع محدودیت‌های خاص برای سفر به کانادا، زندگی بسیاری از کسانی که قصد سفر به کانادا را داشتند، دستخوش چالش‌های فراوانی شده است. این شرایط، همچنان ادامه دارد و محدودیت‌ها به‌روزرسانی می‌شود. به همین خاطر، اگر به هر دلیلی قصد سفر به کانادا را دارید، باید از محدودیت‌های جدید اطلاع داشته باشید تا بتوانید راحت‌تر برای خود برنامه‌ریزی کنید. 

همچنین، باید بدانید که بعد از سفر به کانادا، چه مقرراتی در رابطه با تست کووید، قرنطینه و غیره در انتظارتان است. علاوه بر محدودیت‌های کلی که برای سفر به کانادا وجود دارد، قلمروها و استان‌های مختلف نیز محدودیت‌های خاصی را اعمال می‌کنند. به همین دلیل، قبل از اینکه برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، حتما محدودیت‌های مسافرتی استان‌ها و قلمروها را هم چک کنید. 

در مطلب پیش رو، به مقررات و محدودیت‌های تازه‌ای که برای ورود به کانادا و بعد از آن در نظر گرفته شده، اشاره شده است.

در حالی که دولت، اقدامات پیشگیرانه متعددی را برای کنترل افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در کانادا در نظر گرفته است، بسیاری از کسانی که قصد سفر به کانادا را دارند همچنان احساس بلاتکلیفی می‌کنند. زندگی در میانه یک پاندمی کار دشواری است و برنامه‌ریزی برای سفرهای بین‌المللی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

آنچه در پی می‌آید، مروری یکپارچه بر تمامی اطلاعات مورد نیاز شماست تا کمکی باشد به اینکه برنامه‌ریزی بهتری برای سفرتان انجام دهید و متوجه باشید که پس از ورودتان به کانادا، باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشید.

 

آخرین محدودیت‌های مسافرتی که پیش روی متقاضیان ورود به کانادا قرار گرفته است

علاوه بر رویکرد چند لایه‌ای که پیشاپیش در مورد کووید ۱۹ برقرار است، آخرین مقررات و محدودیت‌ها به شرح زیر است.

 

  1. تعلیق برخی از پروازهای بین‌المللی

از ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱ تمامی پروازها از مقصد و به مبدأ مکزیک و کشورهای کارائیب به تعلیق درآمده است و این محدودیت تاکنون تمدید شده است.

 

  1. ورود به کانادا از طریق هوایی

  • تمامی پروازهای مسافرتی تجاری بین‌المللی، خصوصی یا بیزینسی و پروازهای چارتر ملزم هستند که در یکی از این ۴ فرودگاه بین‌المللی تورنتو، مونترال، ونکوور و کلگری فرود بیایند
  • از ۲۲ فوریه به بعد، تمامی مسافرانی که از طریق خطوط هوایی وارد کانادا می‌شوند، به جز چند استثنا، موظفند که یک بار هنگام ورود به کشور و قبل از ترک فرودگاه و بار دیگر در پایان دوره قرنطینه ۱۴ روزه خود، تست مولکولی کووید ۱۹ بدهند. این آزمایش‌ها علاوه بر تستی است که ارائه نتیجه منفی آن، قبل از سوار شدن به هواپیما به مقصد کانادا، الزامی است. اگر نتیجه تست انجام گرفته در فرودگاه منفی باشد، مسافر می‌تواند هتل را ترک کند و دوره قرنطینه اجباری ۱۴ روزه خود را در منزل آغاز نماید. اگر نتیجه آن تست مثبت باشد، فرد به یک مرکز دولتی انتقال داده می‌شود.
  • از مسافران همچنین خواسته خواهد شد که تست کووید ۱۹ دیگری را در اواخر دوره قرنطینه ۱۴ روزه خود بدهند. یک کیت آزمایش کووید ۱۹، به همراه دستورالعمل‌های مربوط به آن، قبل از ترک فرودگاه در اختیار مسافران قرار داده می‌شود.
  • به جز چند استثنای معدود، مسافران هوایی ملزم خواهند بود که قبل از عزیمت به کانادا، سه شب اقامت در یکی از هتل‌های تعیین‌شده از سوی دولت را به هزینه خودشان، رزرو نمایند. مسافران باید در همان شهری در کانادا که در ابتدا وارد می‌شوند، هتل خود را رزرو نمایند. هتل‌ها همگی نزدیک یکی از چهار فرودگاهی هستند که در حال حاضر پروازهای بین‌المللی را می‌پذیرند. همه هزینه‌های مربوطه، از جمله اتاق هتل، غذا، امنیت، کنترل آلودگی و حمل‌ونقل به عهده خود مسافران خواهد بود.
  • این تمهیدات علاوه بر الزامات بهداشتی‌ است که قبل از سوار شدن به هواپیما، برای مسافران هوایی، پیشاپیش وجود داشته است.

 

  1. ورود به کانادا از طریق زمینی

  • از ۱۵ فوریه به بعد، تمام مسافران زمینی ملزم هستند نتیجه منفی یک تست مولکولی کووید ۱۹ را که ظرف ۷۲ ساعت قبل از رسیدن‌شان، در ایالات متحده گرفته شده باشد یا نتیجه مثبت یک تست انجام شده طی ۱۴ روز تا ۹۰ روز قبل از رسیدن‌شان را ارائه دهند. کارکنان بخش‌های ضروری، مانند رانندگان کامیون و ارائه‌دهندگان خدمات اضطراری و همچنین کامیونیتی‌های ساکن در دو سوی مرز، از این الزام مستثنی خواهند بود.
  • علاوه بر این، از ۲۲ فوریه به بعد، مسافرانی که از مرز زمینی وارد کانادا می‌شوند، ملزم خواهند بود که در هنگام ورود، یک بار و در انتهای دوره قرنطینه ۱۴ روزه خود نیز یک بار دیگر، تست مولکولی کووید ۱۹ بدهند.
  • دولت کانادا در ۱۶ نقطه ورودی مرزی، سایت‌هایی را برای انجام تست ایجاد کرده است. در ابتدا ۵ سایت در مبادی ورود و خروج فعال شد و سپس، از ۴ مارچ، ۱۱ سایت دیگر راه‌اندازی شد.
  • آن دسته از شهروندان کانادایی، افراد ثبت‌شده تحت قانون بومیان و دارندگان اقامت دائم که از طریق زمینی وارد کانادا می‌شوند و نتیجه یک تست مولکولی معتبر کووید ۱۹ همراهشان نیست، اجازه خواهند یافت که وارد کشور شوند، ولی ممکن است با جریمه‌ای به مبلغ حداکثر ۳ هزار دلار کانادا برای هر روز یا با تعقیب کیفری مواجه گردند. همچنین، مسافرانی که در هنگام ورود از مرز، علائم بیماری در آنها مشاهده شود یا برنامه مناسبی برای قرنطینه نداشته باشند، ممکن است به یکی از مراکز تعیین‌شده قرنطینه هدایت شوند.

 

  1. امکان انجام تست داوطلبانه کووید ۱۹ قبل از خروج از فرودگاه

در فرودگاه بین‌المللی مونترال-ترودو، فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو، و فرودگاه بین‌المللی کلگری، امکان انجام تست داوطلبانه کووید ۱۹ برای آن دسته از مسافران بین‌المللی‌ که مایل به انجام تست قبل از خروج از فرودگاه باشند، فراهم گردیده است.

 

  1. برنامه‌های مربوط به قرنطینه 

  • مسافرانی که وارد کانادا می‌شوند، وظیفه دارند ترتیبات مناسبی را برای قرنطینه اجباری خود که از روز ورودشان به کانادا آغاز می‌شود، در نظر گیرند.
  • برای آنکه مکانی برای قرنطینه مناسب به شمار آید، چند نکته باید در آن لحاظ شده باشد. از جمله آنکه مسافران نمی‌توانند در کنار گروه‌های در معرض خطر، مانند کارکنان بیمارستان‌ها یا آسایشگاه‌ها، بزرگسالان بالای ۶۵ سال، مبتلایان به نقص سیستم ایمنی بدن یا افرادی که در معرض خطر پیامدهای وخیم‌تر بیماری هستند، اقامت نمایند. علاوه بر این، مسافران باید از تماس با اعضایی از خانواده که در سفر با آنها نبوده‌اند، خودداری کنند.
  • تمامی مسافران، چه زمینی و چه هوایی، ملزم هستند قبل از سوار شدن به هواپیما یا عبور از مرز زمینی، اطلاعات سفر و تماس خود را شامل یک طرح مناسب برای قرنطینه، به شکل الکترونیکی و از طریق اپلیکیشن ArriveCAN ارائه نمایند.
  • تمامی مسافرانی که وارد کانادا می‌شوند، باید در طول دوران قرنطینه، هر روز اطلاعات مرتبط با کووید را به شکل الکترونیکی ارائه کنند.

 

  1. پیروی از قوانین قرنطینه

ماموران مجاز غربالگری Authorized Screening Officers از مکان قرنطینه مسافران بازدید خواهند کرد تا راه تماسی ایجاد نمایند، هویت افراد را احراز کنند و تایید نمایند که مسافران در همان مکان قرنطینه‌ای حضور دارند که در هنگام ورود به کانادا ذکر کرده‌اند. این مأموران جدید که کار خود را از مونترال و تورنتو شروع کرده‌اند، در ۳۵ شهر از سراسر کشور این دیدارها را انجام خواهند داد.

 

  1. مجازات‌های سرپیچی از قوانین قرنطینه 

سرپیچی از دستورالعمل‌هایی که ماموران غربالگری یا ماموران قرنطینه، هنگام ورود فرد به کانادا، درباره قرنطینه یا ایزوله‌سازی‌ صادر می‌کنند، تحت قانون قرنطینه، جرم محسوب شده و می‌تواند مجازات‌های سنگینی، از جمله ۶ ماه حبس در زندان یا ۷۵۰ هزار دلار کانادا جریمه نقدی در پی داشته باشد.

 

دستورالعملی که رعایت آن از ژانویه ۲۰۲۱ به این سو الزامی است 

از ۷ ژانویه ۲۰۲۱ به این سو، تمام مسافران هوایی ۵ ساله و بزرگ‌تر، باید قبل از سفر به کانادا تست کرونای‌شان منفی شده باشد. مدرک منفی بودن نتیجه تست کووید ۱۹ از نوع تست مولکولی واکنش زنجیره‌ای پلیمراز یا PCR باید قبل از سوار شدن فرد به هواپیما به مقصد کانادا، به مسئولان خطوط هوایی تسلیم شود. این تست باید ظرف ۷۲ ساعت قبل از زمان برنامه‌ریزی‌شده برای عزیمت مسافر به کانادا انجام شده باشد.

لطفا توجه داشته باشید که هر کسی که با نتیجه منفی تست کرونا اجازه ورود به کانادا را پیدا می‌کند، ملزم به ارائه یک برنامه قرنطینه است و همچنان باید قرنطینه کامل و اجباری ۱۴ روزه خود را تکمیل نماید.

 

چه کسانی می‌توانند در خلال پاندمی کووید ۱۹ به کانادا سفر کنند؟ 

براساس دستورالعمل‌های ارائه شده از سوی دولت کانادا، افراد زیر می‌توانند وارد کانادا شوند:

  • شهروندان کانادا، شهروندان دو تابعیتی کانادا، افراد دارای اقامت دائم این کشور، افراد ثبت‌شده تحت قانون بومیان کانادا و پناهندگان.
  • افراد دارای تائیدیه اقامت دائم PR که درخواست‌شان قبل از ۱۸ مارچ ۲۰۲۰، مورد تایید قرار گرفته باشد.
  • کسانی که تاییدیه اقامت دائم COPR آنها پس از ۱۸ مارچ ۲۰۲۰ صادر شده باشد و خویشاوند درجه اول یک شهروند کانادا یا دارنده اقامت دائم این کشور باشند که اسپانسرشان شود.
  • همسر، شریک عرفی زندگی و فرزندان افراد دارنده اقامت دائم که در درخواست PR تأیید شده‌ای قبل از ۱۸ مارچ ۲۰۲۰، نام آنها آمده باشد.
  • خویشاوندان درجه اول دارندگان PR و شهروندان کانادایی‌ که در خود کانادا زندگی می‌کنند. خویشاوندان درجه اول عبارتند از همسر، شریک عرفی زندگی، فرزند تحت تکفل، نوه، پدر، مادر، پدر ناتنی، مادر ناتنی و افراد قیم.
  • خویشاوندان درجه دوم Extended Family Member شهروندان کانادایی، دارندگان اقامت دائم و اشخاصی که نام آنها تحت قانون بومیان کانادا ثبت شده است، چنانچه بخواهند به مدت ۱۵ روز یا بیشتر در کانادا اقامت کنند و مجوز کتبی از وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC داشته باشند.
  • دانشجویان بین‌المللی‌ که در موسسه‌های آموزشی تعیین‌شده DLI مورد تأیید مشغول به تحصیل هستند و مجوز معتبر تحصیل یا معرفی‌نامه‌هایی دارند که نشان می‌دهد مجوز تحصیل‌شان تأیید شده‌ است.
  • کارگران خارجی موقتی که مجوز کار معتبر و پیشنهاد شغلی داشته باشند.
  • آن دسته از اتباع خارجی‌ که با ویزای معتبر و با دلایل مشفقانه، به کانادا سفر کرده‌اند و آژانس سلامت عمومی کانادا PHAC این مجوز را به آنها داده است که به کانادا سفر کرده و وارد کشور شوند.
  • آن دسته از اتباع خارجی‌ که ایالات متحده و با اهدافی خارج از حیطه صلاحدید خودشان Non-discretionary Purpose سفر کرده باشند.
  • اتباع خارجی مستثنی از محدودیت‌های مسافرتی.
  • مسافرانی که فقط قصد عبور از کانادا را دارند.
  • کارگران خارجی موقتی که از خارج از ایالات متحده می‌آیند.
  • متقاضیان ویزای تجربه بین‌المللی کانادا IEC که در یکی از دسته‌بندی‌های تعطیلات کاری Working Holiday، شاغلان جوان Young Professional یا تعاونی‌های بین‌المللی Internationl Co-op مشارکت دارند.

نکاتی که باید بدانید:

  • سایر افرادی که از محدودیت‌های مسافرتی مستثنی هستند، در وب‌سایت دولت کانادا فهرست شده‌اند.
  • اگر درخواست PR شما تایید شده است، ولی نمی‌توانید قبل از انقضای تاریخ مدارک خود به کانادا سفر کنید، IRCC با شما تماس می‌گیرد (اگر تا حالا تماس نگرفته است) تا دریابد که آیا شما امکان سفر به کانادا را دارید یا خیر. همین که آمدن شما را به کانادا تأیید کنند، اسناد مورد نیازتان را برای سفر به کانادا صادر خواهند کرد.

 

معیارهای صدور اجازه ورود برای مسافرانی که قصد آمدن به کانادا را دارند، چیست؟ 

  • تمامی مسافران هوایی ۵ ساله و بزرگ‌تر باید قبل از سوار شدن به هواپیما، نتیجه منفی یک تست PCR کووید ۱۹ را به مسئول خطوط هوایی مربوطه تحویل دهند. این تست باید ظرف ۷۲ ساعت قبل از ساعت ‌تعیین‌شده برای پرواز هواپیما به مقصد کانادا انجام شده باشد.
  • ممکن است از شما خواسته شود که شواهدی مبنی بر این که قصد دارید دست‌کم به مدت ۱۵ روز در کانادا اقامت داشته باشید، ارائه دهید.
  • حتی اگر هیچ علائمی از بیماری نداشته باشید، الزاما باید یک برنامه قرنطینه داشته باشید که نشان دهد شما هنگام ورود به کانادا به مدت ۱۴ روز در قرنطینه خواهید بود.

برنامه قرنطینه باید شامل موارد زیر باشد:

  • مکانی که در آن اقامت خواهید داشت،
  • چطور می‌خواهید از فرودگاه به آن محل بروید،
  • چطور می‌خواهید مایحتاج خواروبار خود را تهیه کنید، و
  • چطور می‌خواهید به خدمات اساسی و مراقبت‌های پزشکی دسترسی داشته باشید.
  • افرادی که می‌خواهند به یک خویشاوند درجه اول خود که در کانادا زندگی می‌کند، ملحق شوند:

IRCC.COVID-TravelExemptions-Exemptionsdevoyage-COVID.IRCC@cic.gc.ca

  • کاندیداهای IEC به موارد زیر نیاز دارند:
    • یک پیشنهاد معتبر شغلی، از جمله شامل یک یادداشت کتبی از کارفرما در کانادا که در آن توضیح دهد بیزینسش همچنان در حال فعالیت است. کارفرما همچنین باید تاریخ شروع به کار شما را بعد از ۱۴ روز قرنطینه اجباری، تأیید کند؛
    • یک معرفی‌نامه مبادی ورود و خروج؛ و
    • اثبات برخورداری از پوشش مناسب بیمه سلامت.
  • قبل از سوار شدن به هواپیما، باید اطلاعات سفر و تماس، برنامه قرنطینه و ارزیابی خود را از علائم احتمالی کووید ۱۹تان، به شکل الکترونیکی و از طریق اپلیکیشن موبایلی ArriveCAN ارسال نمایید. هنگامی که قصد ورود به کانادا را دارید، ممکن است رسید ArriveCAN را از شما بخواهند. یک افسر خدمات مرزی بررسی خواهد کرد که آیا اطلاعات‌تان را به‌صورت دیجیتالی تحویل داده‌اید یا خیر. چنانچه اطلاعات مورد نیاز را قبل از سوار شدن به هواپیما، به‌صورت دیجیتال تحویل ندهید، ممکن است با اعمال قانون مواجه شوید که می‌تواند از تذکر شفاهی تا هزار دلار کانادا جریمه نقدی را دربرگیرد.

تعدادی از لینک‌های مفید در دولت کانادا

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا