Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتمهاجرت دانشجوئی

درهای مدارس و دانشگاه‌های کانادا به روی دانشجویان بین‌المللی گشوده شد

مدارس و دانشگاه‌های کانادا که از آمادگی‌های لازم برای مقابله با کرونا برخوردار باشند از امروز مجاز هستند که درهای خود را به روی دانشجویان بین‌المللی بگشایند.

به این ترتیب دانشجویان بین‌المللی که از این مدارس و دانشگاه‌ها پذیرش داشته باشند می‌توانند برای گرفتن ویزا اقدام کنند و در صورتی که ویزا داشته باشند می‌توانند به کانادا سفر کنند.

تا پیش از این فقط دانشجویانی که ویزای خود را قبل از ۱۸ مارچ دریافت کرده بودند می‌توانستند وارد خاک کانادا بشوند.

مدارس و دانشگاه‌های تائیدشده DLI هم موظف هستند تا اقدامات لازم برای حفاظت از دانشجویان در برابر کرونا انجام داده باشند. آنها همچنین باید برای قرنطینه دانشجویان پس از ورود به خاک کانادا برنامه مشخصی داشته باشند.

سایت IC Mohajer که اخبار مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت را دنبال می‌کند از شرایط ورود دانشجویان خارجی و تحصیل آنها در کانادا گزارش می‌دهد.

مدارس و دانشگاه‌های تعیین شده از سوی دولت کانادا Designated learning institutions – موسوم به DLI برای دانشجویان بین‌المللی بازگشایی می‌شوند.

فهرست کامل این مدارس و دانشگاه‌ها را می‌توانید در این لینک دولت کانادا ببینید.

بازگشائی این مراکز برای دانشجویان بین‌المللی که در حال حاضر در کانادا نیستند و شرایط زیر را دارند، صورت می‌گیرد:

  • مجوز تحصیل داشته باشند یا مجوز آنها تایید شده باشد
  • آنها برای تحصیل ناگزیر از حضور در کانادا هستند

برنامه آمادگی برای مدارس و دانشگاه‌ها

مدارس و دانشگاه‌های مشمول DLI برای اینکه بتواند دوباره دانشجویان بین‌المللی که در حال حاضر در کانادا نیستند را پذیرش کنند باید یک برنامه آمادگی COVID-19 داشته باشند که توسط استان تأیید شده و شامل موارد زیر باشد:

  • حفاظت از سلامتی و ایمنی همه دانشجویان و کامیونیتی اطراف آنها
  • مدیریت قرنطینه اجباری ۱۴ روزه برای دانشجویان بین‌المللی از جمله مقدمات حمل و نقل به محل قرنطینه دانشجویان
  • ارائه اطلاعات و پشتیبانی به دانشجویان بین‌المللی در مورد: نحوه تهیه اقلام مورد نیاز برای قرنطینه، بیمه درمانی، سالم ماندن در کانادا، تحصیل در یک موسسه آموزشی DLI تأیید شده

 

لازم به ذکر است که افراد برای اینکه بتوانند به کانادا سفر کنند، حتما باید در یکی از مدارس و یا دانشگاه‌های DLI که تأیید شده باشد پذیرش تحصیلی داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است اجازه پرواز نداشته باشند و یا حتی در مرزهای ورودی کانادا برگردانده شوند.

اعضای خانواده‌ای که با دانشجویان به کانادا می‌آیند نمی‌توانند قبل از خود آنان به کانادا سفر کنند.

 

وضعیت دانشگاه‌ها در استان‌های مختلف

  • همه دانشگاه‌ها در استان کبک برای دانشجویان بین‌المللی باز هستند ولی دولت توصیه کرده که دانشجویان این فهرست را در این لینک چک کنند.
  • هیچ کدام از دانشگاه‌های نوااسکوشیا، نوناووت یا قلمروهای شمال غربی برای بازگشایی برای دانشجویان بین‌المللی تایید نشده‌اند.
  • ۳۹ دانشگاه در آلبرتا و بریتیش کلمبیا، ۱۰ دانشگاه در منیتوبا، ۱۳ دانشگاه در نیوبرانزویک، ۳ دانشگاه در نیوفاندلند و لابرادور، ۱۴ دانشگاه در انتاریو، ۵ دانشگاه در جزیره پرنس ادوارد، ۷ دانشگاه در ساسکاچوان و یک دانشگاه در یوکان برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی مجاز شناخته شده‌اند.

فهرست همه این دانشگاه‌ها را می‌توانید در این لینک دولت کانادا ببینید.

 

بازگشائی مدارس ابتدایی و متوسطه برای دانش‌آموزان بین‌المللی در استان‌های مختلف کانادا

بازگشائی مدارس ابتدایی و متوسطه در کانادا برای دانش‌آموزان بین‌المللی تابع مقررات بهداشتی تنظیم شده توسط استان یا قلمرو می‌باشد.

  • کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه برای بازگشایی به روی دانش‌آموزان بین‌المللی در کبک تأیید شده‌اند.
  • کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی و خصوصی در استان‌های نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد، منیتوبا و بریتیش کلمبیا مجاز به بازگشایی برای دانش‌آموزان بین‌المللی هستند.
  • مدارس ابتدایی و متوسطه برای دانش‌آموزان بین‌المللی در استان‌ها و قلمروهای: آلبرتا، انتاریو، ساسکاچوان، یوکان، نوناووت، نوا اسکوشیا، قلمروهای شمال غربی و همچنین نیوفاندلند و لابرادور بسته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا