Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

وزیر مهاجرت: کانادا به اعضای خانواده قربانیان پرواز اوکراینی اقامت دائم می‌دهد

دولت کانادا به دلیل نگرانی که در مورد امنیت خانواده‌های قربانیان پرواز ۷۵۲ دارد، دریافت اقامت دائم PR را برای آنها آسان‌تر می‌کند.

این خط مشی برای اعضای خانواده قربانیان، هم آنهایی که در کانادا با وضعیت موقتی اقامت دارند و هم در خارج از کشور زندگی می‌کنند در نظر گرفته شده است. 

بر اساس بیانیه وزارت مهاجرت فدرال، این امکان برای اعضای خانواده قربانیان سانحه پرواز ۳۰۲ اتیوپی در سال ۲۰۱۹ نیز وجود دارد.

مارکو مندیچینو، وزیر فدرال مهاجرت، پناهندگی و شهروندی در مصاحبه با روزنامه تورنتو استار می‌گوید: «این خط مشی جدید، ناشی از گفتگو با خانواده‌های قربانیان و تمایل به متحد کردن آنها با یکدیگر در پی فاجعه‌ای بود که یک سال پیش اتفاق افتاد. همچنین نگرانی‌هایی در مورد امنیت اعضای خانواده آنها که در ایران زندگی می‌کنند، وجود دارد.»

وی همچنین افزود که اعضای درجه یک خانواده و احتمالا سایر اعضای خانواده شهروندان کانادا و دارندگان اقامت دائم کانادا که در پرواز بودند، مسیری برای دریافت اقامت دائم خواهند داشت.

وی گفت که هنوز در حال کار کردن روی جزئیات در مورد شرایط پذیرش هستند و برنامه دقیق آن در ماه‌های آتی اعلام می‌شود.

به نوشته روزنامه تورنتو استار، پگاه سالاری، یکی از اعضای جامعه ایرانی ادمونتون، که طی یک سال گذشته با خانواده‌های قربانیان در ارتباط بوده است، این طرح را «اقدامی خوب» خوانده، اما خاطرنشان کرده که اعضای خانواده در ایران به دلیل آزار و اذیت و تهدیدهای مداوم از طرف حکومت کشور ایران برای صحبت کردن در مورد خودشان، در ترس زندگی می‌کنند.

سالاری می‌گوید که نمی‌تواند حدس بزند که طرح شامل چه تعداد می‌شود و خاطرنشان کرده که برخی از آنها در خارج از ایران زندگی می‌کنند. وی اضافه کرده، البته برخی از کسانی که در ایران زندگی می‌کنند، ممکن است مایل به ماندن در آنجا باشند، به ویژه اگر فرزندشان در ایران دفن شده باشد.

وی گفت تبلیغات بیش از حد در مورد اقدام دولت کانادا می‌تواند باعث نگرانی شود، حتی اگر دولت فدرال به آنها اجازه اقامت دائم دهد، آنها ممکن است اجازه پیدا نکنند که کشور را ترک کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا