Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتمهاجرت دانشجوئی

کانادا از انعطاف بیشتر در ارائه مجوز کار و تحصیل برای دانشجویان خارجی خبر داد

کانادا به تازگی از سه اقدام مهم برای کمک به دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل در کانادا و استفاده از فرصت‌های شغلی در این کشور را دارند خبر داده است.

اداره مهاجرت کانادا به دنبال پاندمی کرونا و بسته شدن مرزها تاکنون طی چندین مرحله تسهیلاتی را برای ادامه تحصیل دانشجویان خارجی که در بیرون از کانادا هستند اعلام کرده است.

این خبر حاکیست که مهلت استفاده از کورس‌های آنلاین که زمان آن جزو مدت زمان مورد نیاز برای دریافت PGWP محسوب می‌شود تا پایان اپریل تمدید شده است.

سایت ICMohajer که اخبار مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت را پوشش می‌دهد درباره این تسهیلات جدید برای دانشجویان خارجی گزارش می‌دهد.

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا Immigration, Refugees and Citizenship Canada یا به اختصار IRCC سه اقدام زیر را برای واجد شرایط بودن مجوز کاری پس از تحصیل (Post-Graduation Work Permit یا به اختصار PGWP برای دانشجویان بین‌المللی که برنامه‌های تحصیل خود را در کانادا به خاطر کرونا آنلاین دنبال می‌کنند، معرفی کرده است.

دانشجویان می‌توانند تا ۳۰ اپریل ۲۰۲۱ در خارج از کشور به طور آنلاین تحصیل کنند و هیچ زمانی از طول دوره PGWP کسر نمی‌شود؛ تا زمانی که ۵۰ درصد از تحصیلات خود را در کانادا انجام دهند.

دانشجویانی که برای یک برنامه‌ تحصیلی که مدت زمان آن ۸ تا ۱۲ ماه است ثبت نام کرده باشند و زمان آن از ماه می تا سپتامبر ۲۰۲۰ باشد، می توانند کل برنامه تحصیلی خود را در خارج از کشور تکمیل کنند و هنوز هم واجد شرایط PGWP باشند.

دانشجویانی که در یک برنامه در دوره زمانی ماه می تا سپتامبر ۲۰۲۰ ثبت نام کرده‌اند و به صورت آنلاین تا ۳۰ اپریل ۲۰۲۱ تحصیل می‌کنند و از بیش از یک برنامه واجد شرایط، فارغ‌التحصیل می‌شوند، هنگام درخواست PGWP می‌توانند طول برنامه‌های تحصیلی خود را ادغام کنند تا زمانی که ۵۰ درصد از تحصیل آنها در کانادا انجام شود.

در همین رابطه خانم پریا اسکوئی مشاور رسمی امور مهاجرت در کانادا می‌گوید: «اگرچه آنچه اداره مهاجرت IRCC اعلام کرده صراحت ندارد ولی به نظر می‌رسد که احتمالا بسته بودن مرزها باز هم تمدید شود و حتی تا پایان ژانویه ۲۰۲۱ هم ادامه یابد»

وی همچنین پیش‌بینی می‌کند با توجه به اینکه این دانشجویان بخش زیادی از دوران تحصیل خود را عملا دارند در خارج از کانادا می‌گذرانند، می‌توان استنباط کرد که آنها احتمالا برای دریافت ویزا، پس از باز شدن مرزها، به مشکلی برنخورند و همه دانشجویان در نهایت Study Permit خود را دریافت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا