Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

۱۵ شغلی که در سال ۲۰۲۰ بیشترین تقاضا را در کانادا داشتند

درست است که برخی از کسب‌وکارها از پاندمی کرونا آسیب دیدند، اما کسب‌وکارهای دیگری هم بودند که با توجه به مقتضیات روز توانستند بهتر از پیش ادامه دهند. برای مثال کسب‌وکارهایی که امکان انجام آنها از خانه وجود دارد یا کسب‌وکارهای آنلاین و مرتبط با سلامت مردم، در این دوران رونق گرفتند. از سوی دیگر، کسب‌وکارهایی وجود دارند که بحران‌های اقتصادی تاثیر چندانی روی آنها نمی‌گذارند و همیشه پرتقاضا هستند

بی‌ثباتی‌های اقتصادی ناشی از پاندمی، تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها و بیکار شدن عده زیادی از مردم و کاهش ساعات کاری عده‌ای دیگر، جستجوی فرصت‌های شغلی برای بسیاری از افراد را با چالش مواجه کرده است. 

اما با این وجود، هنوز هم برای افراد واجد صلاحیتی که دنبال کار می‌گردند، فرصت‌های شغلی پیدا می‌شود و کارفرمایان در بخش‌های مختلف، هنوز هم به دنبال نیروی کار دارای مهارت هستند. 

حتی می‌توان گفت پاندمی کرونا باعث شده در بخش‌هایی از حوزه‌های اشتغال، رونق بیشتری مشاهده شود و تقاضا برای جذب نیروی کار در این مشاغل بالا باشد. همچنین، پیش‌بینی می‌شود برخی از این شغل‌ها در آینده نیز پر تقاضا باشند. بنابراین، آشنایی با آنها می‌تواند برای کسانی که به دنبال فرصت‌های شغلی هستند، اهمیت زیادی داشته باشد.

ما در این مطلب، ۱۵ شغل را فهرست کرده‌ایم که در سال ۲۰۲۰ در کانادا از بیشترین تقاضا برخوردار بودند. همچنین، به صلاحیت‌های لازم برای تصدی این شغل‌ها اشاره کرده‌ایم.

بازار اشتغال کانادا سالی را تجربه کرده است که هیچکس پیش‌بینی نمی‌کرد. پاندمی همچنان ادامه‌دار کووید ۱۹، اثرات گسترده و ویرانگری بر اقتصاد و بازار اشتغال داشته است.

بسیاری از کارفرمایان مجبور شده‌اند چشم‌انداز خود را برای این سال، تعدیل و دگرگون کنند و افراد جویای کار، ناچار بودند در رشته‌ها و مناطق متفاوتی دنبال کار بگردند، چرا که در برخی بخش‌ها، اخراج‌ها و تعدیل نیروهای وسیعی صورت گرفته است.

با این حال، مردم هنوز دنبال کار می‌گردند و کارفرمایان نیز در بخش‌های مشخصی، همچنان در پی استخدام متقاضیان واجد صلاحیت، برای برخی شغل‌های پر درآمد هستند.

در این مطلب، نگاهی می‌اندازیم به ۱۵ شغلی که در سال ۲۰۲۰ در کانادا بیشترین تقاضا را داشته‌اند.

 

۱. نماینده فروش (Sales Representative) 

شغلی که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی نیز همچنان پرتقاضاست 

نمایندگان فروش Sales Representative که به آنها «همکاران فروش» نیز گفته می‌شود، در یکی از پرتقاضاترین مشاغل کانادا در سال ۲۰۲۰ مشغول به کار هستند. حتی در شرایط بی‌ثبات نیز مردم همچنان خرید می‌کنند و شرکت‌ها، به کارکنانی نیاز دارند که محصولات آنها را به فروش رسانده و با مشتریان تعامل داشته باشند.

نمایندگان فروش باید در زمینه محصولی که می‌فروشند متخصص بوده و بتوانند دقیق‌ترین نیازهای مشتریان پر توقع را برآورده کنند.

صلاحیت‌های لازم برای نمایندگان فروش:

  • مهارت‌های قوی در ارائه خدمات پس از فروش
  • خوش‌برخورد و معاشرتی بودن
  • نتیجه‌گرا و واقع‌بین بودن

 

۲. راننده حمل بار (Transport Driver)

پاندمی کووید ۱۹ اهمیت این شغل را بیشتر از قبل مشخص کرده است 

حمل‌ونقل بار یکی از بخش‌های حیاتی در کاناداست و پاندمی فعلی کووید ۱۹، این امر را بیش از پیش روشن ساخته است. حتی در اوج قرنطینه و تعطیلی‌ها نیز کالاهای اساسی، همچنان باید به مقاصد خود برسند.

از حمل مواد خوراکی به فروشگاه‌های خواروبار گرفته تا حمل محصولات برای مصرف‌کنندگان و حمل‌ونقل منابع اساسی به کارخانه‌ها و درب منازل، در حوزه وظایف رانندگان حمل باری Transport Driver قرار می‌گیرد. این افراد، از گواهینامه‌های رانندگی معتبر در کلاس‌های مناسب خودروها، برخوردار هستند.

صلاحیت‌های لازم برای رانندگان حمل بار:

  • دقت و تمرکز بالا
  • وقت‌شناسی و مدیریت‌ زمان
  • داشتن گواهینامه رانندگی برای کلاس مناسب خودروها

 

۳. متصدی پذیرش (Receptionist)

این افراد، اولین کسانی هستند که به‌صورت حضوری یا آنلاین با مشتریان ارتباط می‌گیرند 

متصدی پذیرش Receptionist نقش مهمی در محیط‌های بیزینس داشته، خدمات بی‌مانندی به خریداران ارائه می‌دهد و به حل هر مشکلی که ممکن است برای مشتریان پیش بیاید، کمک می‌کند. آنها معمولا اولین شخصی هستند که چه به‌صورت حضوری یا آنلاین یا با تلفن، با مشتریان و مراجعان ارتباط می‌گیرند.

متصدیان پذیرش بسته به نوع سازمان، ممکن است وظایف دیگری نیز، مشابه با کارکنان اداری Administrative Assistant برعهده داشته باشند.

صلاحیت‌های لازم برای متصدیان پذیرش:

  • توجه دقیق به جزئیات و به سازمان
  • مهارت در کار با فایل‌های فیزیکی و همچنین اسناد دیجیتالی
  • گواهینامه/دانشنامه معاونت اداری (برای برخی شغل‌ها)

 

۴. جوشکار (Welder)

کانادا تا سال ۲۰۲۴ به ۴۰۰ هزار کارگر جوشکار نیاز خواهد داشت

جوشکار Welder یک تکنیسین مکانیک است که از تکنیک‌های جوشکاری برای تولید و تعمیر ماشین‌آلات، قطعات و سایر اجزای مکانیکی، استفاده می‌کند.

چند سالی است که کمبود کاندیدای واجد صلاحیت در این حرفه احساس می‌شود و براساس برآوردها، کانادا تا سال ۲۰۲۴ به ۴۰۰ هزار کارگر جوشکار نیاز خواهد داشت.

برای یاد گرفتن نحوه صحیح جوشکاری باید دوره‌های آموزشی مورد نیاز را بگذرانید، اما بسیاری از این برنامه‌های آموزشی، فرصت‌های کارآموزی و Co-op نیز ارائه می‌دهند. همین‌که آموزش شما کامل شد، فرصت‌های شغلی فراوان و امکان پیشرفت در این حرفه، برای‌تان وجود خواهد داشت.

صلاحیت‌های لازم برای اینکه یک جوشکار باشید: 

  • گواهینامه/دانشنامه جوشکاری
  • توانایی جسمانی برای نگه داشتن تجهیزات سنگین و کار با آنها در تمام طول روز
  • مهارت‌های مکانیکی و توجه به جزئیات

 

۵. توسعه‌دهنده وب (Web Developer)

شغلی که با توجه به محدودیت‌های کرونا، بازار آن بیشتر از قبل رونق گرفته است 

با توجه به افزایش ۲۵۰ درصدی خرید‌های آنلاین، در نتیجه محدودیت‌های ضروری مقابله با کووید ۱۹، توسعه‌دهندگان وب Web Developer اکنون نقش بسیار مهمی در تمام انواع بیزینس‌ها دارند. آنها وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهایی را توسعه می‌دهند که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد بیزینس خود را پیش ببرند، محصولات‌شان را بفروشند و با مشتریان خود در ارتباط باشند.

توسعه‌دهندگان وب باید در زمینه زبان‌های برنامه‌نویسی مثل HTML ،Javascript ،Node ،PHP و زبان‌های دیگر خبره باشند.

صلاحیت‌های لازم برای توسعه‌دهندگان وب:

  • تسلط به فناوری‌های روز به‌ویژه فناوری‌های مربوط به کامپیوتر
  • داشتن خلاقیت برای پروژه‌های مربوط به رابط کاربری و تجربه کاربری
  • داشتن مهارت‌های ارتباطی برای رفع اشکال و حمایت‌های فناوری

 

۶. متصدی توسعه کسب‌وکار (Business Development Officer) 

شغلی فروش‌محور که نیازمند مهارت‌های اجتماعی بالاست 

متصدیان توسعه کسب‌وکار Business Development Officer که با عنوان «نمایندگان فروش» نیز شناخته می‌شوند، نقش در حال رشدی در دپارتمان‌های فروش شرکت‌ها ایفا می‌کنند.

آنها به دنبال شراکت‌های تازه هستند و با شرکای فعلی همکاری می‌کنند تا پروژه‌ها را توسعه داده و گستره نفوذ و مخاطبان شرکت را بالا ببرند.

این یک شغل فروش‌محور است و به همین دلیل، نیازمند مهارت‌های اجتماعی بالایی است.

صلاحیت‌های لازم برای متصدیان توسعه کسب‌وکار:

  • مهارت در هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی
  • تجربه فروش
  • مهارت‌های ارتباطی

 

۷. کارگر روزمزد (Day Labourer) 

شغلی متنوع و پرتقاضا که در صنایع و حوزه‌های مختلف می‌توان آن را انجام داد 

کارگران روزمزد Day Labourer شغل بی‌نهایت متنوعی دارند و برحسب نیاز، وظایف متفاوت بسیاری را به انجام رسانده و نقش‌های مختلفی را برعهده می‌گیرند. از جمله این وظایف می‌توان به حمل بار، نظافت، تعمیرات و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود.

این کارگران غالبا نقش‌های کوتاه‌مدتی را در سازمان‌های مختلف برعهده می‌گیرند و با به اتمام رساندن وظایف خود، برحسب نیاز، عهده‌دار مسئولیت‌های دیگری می‌شوند.

کارگران روزمزد شغل پرتقاضایی دارند و می‌توانند در صنایع و حوزه‌های متعددی مشغول به کار شوند.

صلاحیت‌های لازم برای کارگران روزمزد:

  • مهارت‌ها و توانایی‌های مکانیکی بالا
  • توانایی انجام کارهای جسمی دشوار
  • مستعد و مایل به انطباق با وظایف مختلف برحسب نیاز

 

۸. مدیر پروژه (Project Manager) 

شغلی که به هدایت و رهبری گروه‌های کاری می‌پردازد 

گروه‌های کاری به رهبری و هدایت نیرومندی نیاز دارند و نقش مدیر پروژه Project Manager همین است. مسئولیت‌های دقیق مدیر پروژه، از شرکتی به شرکت دیگر یا حتی از پروژه‌ای به پروژه دیگر، تفاوت خواهد داشت.

وظیفه اصلی آنها فراهم آوردن منابع، نگرش‌ها و راهنمایی‌های لازم برای دستیابی به اهداف و اتمام موفقیت‌آمیز پروژه‌های شرکت، در هر نوع و اندازه‌ای است.

صلاحیت‌های لازم برای مدیر پروژه:‌

  • مهارت‌های ارتباطی بسیار قوی
  • عالی بودن در مدیریت افراد و گروه‌ها
  • توانایی انجام همزمان چندین وظیفه و منظم و مرتب باقی ماندن

 

۹. مکانیک (Mechanic) 

این شغل در وضعیت اقتصادی نامناسب هم، پر تقاضا خواهد بود 

وضعیت اقتصاد به هر صورتی باشد، باز هم لازم است که ماشین‌آلات و وسایل نقلیه، به‌درستی کار کنند. مکانیک‌ها Mechanic با فرصت‌های فراوانی که در صنایع و بخش‌های مختلف پیش روی خود می‌بینند، همچنان شغل پرتقاضایی خواهند داشت.

از ساخت‌وساز و کارهای مقاطعه‌کاری گرفته تا معدن و فناوری‌های صنعتی، مکانیک‌های ماهر و صاحب صلاحیت، همواره در عرصه نگهداری و تعمیر ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز برای حفظ حرکت رو به جلوی اقتصاد کانادا، کار خواهند داشت.

صلاحیت‌های لازم برای مکانیک‌ها:

  • آموزش‌ها و گواهینامه‌های مخصوص
  • توجه دقیق به جزئیات و توانایی حفظ تمرکز
  • تعهد به یادگیری فناوری‌ها و تکنیک‌های تعمیراتی نوین

 

۱۰. مدیر منابع انسانی (Human Resource Manager) 

شغلی که با توجه به تغییرات ناشی از پاندمی در محیط‌های کاری اهمیت بیشتری پیدا کرده است 

با توجه به تغییرات سریعی که پاندمی کووید ۱۹ در محیط‌های کاری ایجاد کرده است، نقش مدیران منابع انسانی Human Resource Manager یا HR Manager از همیشه اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

آنها نقشی حیاتی در حفظ یک محیط کاری منسجم، حمایت‌گر و احترام‌آمیز دارند،‌ حتی در زمانی که کارها به‌صورت مجازی و از راه دور انجام می‌شود.

با توجه به محدودیت‌هایی که برای استخدام نیرو وجود دارد، مدیران منابع انسانی باید مطمئن شوند که نامزدهای صاحب صلاحیتی را پیدا کرده‌اند که در اسرع وقت، در انجام شغل موردنظر، مهارت پیدا خواهند کرد.

صلاحیت‌های لازم برای مدیر منابع مالی:

  • مهارت‌های اجتماعی و توانایی‌های ارتباطی قوی
  • توانایی تغییر و انطباق‌پذیری سریع
  • مدرک/گواهینامه در منابع انسانی یا رشته‌های مرتبط

 

۱۱. پرستار (Nurse)

کووید ۱۹ باعث شده این شغل همچنان پرتقاضا باقی بماند 

شاغلان بخش خدمات درمانی، در تمام طول سال جاری به خاطر تلاش‌های فداکارانه خود در مراقبت از بیماران در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکان، در صدر اخبار بوده‌اند.

پرستاری Nurse شغل پرتقاضایی باقی می‌ماند و سازمان جهانی بهداشت، تا جایی پیش رفته است که ۲۰۲۰ را به‌عنوان «سال پرستاران» نامگذاری کند.

فرصت‌های شغلی فراوانی برای کمک‌پرستاران رسمی Registered Practical Nurses یا RPN، کمک‌پرستاران دارای مجوز Licensed Practical Nurses یا LPN و پرستاران متخصص Nurse Practitioners یا NP وجود دارد.

این شغل‌ها به آموزش و کارآموزی نیاز دارند،‌ چرا که ارائه خدمات درمانی باکیفیت نیازمند دانش و تجربه تخصصی است.

صلاحیت‌های لازم برای پرستاران:

  • مدرک/دانشنامه،‌ مجوز و گواهینامه پرستاری و خدمات درمانی
  • مهارت‌های اجتماعی و توانایی‌های ارتباطی قوی
  • توانایی تمرکز و توجه به جزئیات در موقعیت‌های پراسترس

 

۱۲. داروساز (Pharmacists) 

این شغل نقش مهمی در سلامت و ایمنی جامعه دارد 

داروسازان Pharmacists داروها و نسخه‌های مهم را در سراسر کانادا در اختیار مردم قرار می‌دهند. آنها همچنین، دانش و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهند تا مردم بدانند چگونه به شکلی صحیح و ایمن از داروهای خود استفاده کرده و سلامت‌شان را حفظ نمایند.

داروسازان نقش قدرتمندی در جامعه ایفا می‌کنند و در اغلب موارد، مالک داروخانه‌های خود بوده و افراد دیگری را در نقش‌های مختلف به استخدام درمی‌آورند.

تبدیل شدن به یک داروساز دارای مجوز، نیازمند آموزش و کارورزی و تعهد به ارائه بهترین خدمات به مشتریان در همه اوقات است.

صلاحیت‌های لازم برای داروسازان:

  • آموزش، کارورزی و دریافت مجوز به‌عنوان داروساز
  • توجه به جزئیات در ارائه داروی مناسب
  • مهارت‌های اجتماعی و توانایی برقراری ارتباط موثر با مردم

 

۱۳. معمار (Architect) 

شغلی که حتی در دوره‌های رکود اقتصادی هم پر تقاضا باقی می‌ماند 

حتی در دوره‌های رکود اقتصادی نیز، ساخت‌وساز و توسعه املاک همچنان ادامه دارد. معماری، مانند حرفه‌های بسیار دیگری در صنعت ساخت‌وساز، به‌عنوان شغلی پرتقاضا باقی خواهد ماند.

معماران Architect انواع و اقسام پروژه‌های توسعه و نوسازی را طراحی، برنامه‌ریزی و نظارت می‌کنند. آنها با گروه‌های پر جمعیتی برای تحقق اهدافی بزرگ همکاری کرده و چهره کامیونیتی خود را به معنای واقعی کلمه، تغییر می‌دهند.

برای هر کسی که به ترکیب جنبه‌های نظری و عملی در یک شغل واحد علاقمند باشد، معماری گزینه مناسبی است.

صلاحیت‌های لازم برای معماران:

  • آموزش، کارورزی و دریافت مجوز‌های تخصصی
  • مهارت‌های تحلیلی و تصمیم‌گیری مناسب
  • تفکر خلاقانه مبتنی بر مفاهیم عملی

 

۱۴. طراح گرافیک (Graphic Designer) 

شغلی که با توجه به آنلاین شدن کسب‌وکارها تقاضای زیادی برای آن وجود دارد 

با توجه به اینکه بسیاری از کسب‌وکارها به فضای آنلاین انتقال پیدا کرده‌اند، داشتن ظاهری متفاوت و ممتاز برای جذب مشتری در این بازار شلوغ، اهمیت به سزایی دارد.

طراحان گرافیک Graphic Designer، مهارت‌های هنری خود را برای خلق برندهایی با هویت تصویری منحصربه‌فرد و چشم‌نواز به کار می‌گیرند.

آنها باید از گرایش‌ها و الگوهای بصری مطلع بوده و ذوق خلاقانه بالایی داشته باشند تا بتوانند به مشتریان خود برای متمایز شدن از سایرین کمک کنند.

صلاحیت‌های لازم برای طراحان گرافیک:

  • تفکر خلاقانه و مهارت‌های طراحی قوی
  • آشنایی با برنامه‌ها، اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای طراحی
  • مهارت‌های ارتباطی برای کار با مشتریان و برآورده کردن نیازهای آنها

 

۱۵. متخصص حرکت‌شناسی (Kinesiologist) 

شغلی که به کاهش دردها و بهبود توانایی‌های حرکتی مردم کمک می‌کند 

مردم اکنون بیش از هر زمان دیگری، پی به اهمیت حفظ سلامت فیزیکی خود برده‌اند، حتی هنگامی که از خانه کار می‌کنند. متخصص حرکت‌شناسی Kinesiologist، درمان‌های فیزیکی و بازپروری را در اختیار کسانی قرار می‌دهد که متحمل جراحات شدید شده‌اند یا به بیماری‌های مزمن دچار هستند.

آنها برنامه‌هایی سفارشی‌ تهیه می‌کنند که به کاربران اجازه می‌دهد به تمرین پرداخته و شرایط فیزیکی خود را بهبود بخشند و درد و ناراحتی‌شان را کاهش دهند.

صلاحیت‌های لازم برای متخصصان حرکت‌شناسی:

  • آموزش و دریافت گواهینامه و مجوز برای انجام فعالیت
  • درک بالا از زیست‌شناسی و آمادگی جسمانی
  • توانایی کار مؤثر با همه نوع بیمار با نیازهای مختلف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا