Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
پرسش های شما

اطلاعاتی که برای ویزای توریستی می‌دهیم چقدر مهم است که دقیق باشد؟

مریم از بابلسر – ایران: من می‌خواهم به عنوان توریست به کانادا بیایم و مدتی با دوستانم باشم. من دو سال پیش برای گرفتن ویزای شینگن اقدام کرده بودم و تقاضایم رد شده بود. برخی به من می‌گویند حالا که می‌خواهم برای ویزای توریستی کانادا اقدام کنم، بهتر است موضوع رد شدن ویزای شینگن را اعلام نکنم تا راحت‌تر ویزای کانادا را بگیرم. از طرفی من به فکر مهاجرت به کانادا در آینده هستم و حالا بر سر دو راهی مانده‌ام. می‌خواستم بدانم اگر برای گرفتن ویزای توریستی کانادا اطلاعات نادرست بدهم، بعدها برایم مشکلی پیش نمی‌آید؟ آیا بعدا اگر بخواهم به عنوان دانشجو یا مقیم دائم به کانادا مهاجرت کنم، این فرم درخواست ویزای توریستی هم بررسی می‌شود؟

قبل از پاسخ به سوالی که پرسیده‌اید، امیدوارم بعد از ارسال فرم‌ها، درخواست ویزای شما پذیرفته شود و در کانادا به شما خوش بگذرد. نکته‌ مهمی که باید به آن توجه کنید این است که درخواست ویزای توریستی شما، در پرونده شما می‌ماند و اگر در آینده درخواست اقامت دائم کنید و مشخص شود که اطلاعاتی که قبل‌تر فرستاده‌اید نادرست یا ناقص بوده، دچار مشکلات زیادی می‌شوید.

این موضوع درباره شغل و تحصیلات هم صادق است و اگر بعدا معلوم شود که اطلاعات غلط بوده، عواقبی به همراه دارد. هر چند ممکن است گاهی دادن اطلاعات نادرست، شرایط را برای گرفتن ویزای توریستی آسان‌تر کند اما این کار جدای از اینکه غیرقانونی است، شما را با مشکل روبرو می‌کند.

در واقع مشکل جایی آغاز می‌شود که فرد می‌خواهد برای اقامت دائم خود اقدام کند و اینجاست که اداره مهاجرت، می‌تواند متوجه تفاوت در اطلاعات فرد شود.

در چنین شرایطی، اداره مهاجرت تا پنج سال اجازه نمی‌دهد که شما هیچ‌گونه پرونده‌ای را برای کانادا باز کنید. بعد از پایان پنج سال هم، اینکه شما اطلاعات اشتباه به اداره مهاجرت داده‌اید به عنوان یک نکته منفی در نظر گرفته می‌شود.

فراموش نکنید که در اعلام اطلاعات به اداره مهاجرت کانادا، هیچ اشتباهی قابل قبول نیست.

نکته دیگری که می‌خواهم در رابطه با سوال شما به آن اشاره کنم این است که کانادا بر خلاف بسیاری از کشورها این امکان را به افرادی که با ویزای توریستی در آن حضور دارند می‌دهد که شرایط ویزا و اقامت خود را در حالی که در کانادا هستند تغییر دهند.

مثلا ممکن است فردی که با ویزای توریستی به کانادا آمده بتواند از طریق استخدام، گذراندن دوره‌های خاص، ازدواج یا استفاده از برنامه‌های استانی، به صورت قانونی، شرایط اقامت و ویزای خود را تغییر دهد. به همین دلیل است که اطلاعات ویزای توریستی اهمیت پیدا می‌کند و در صورت اشتباه بودن،‌ مانع بزرگی برای اقامت در کانادا می‌شود.

بنابراین توصیه من این است که به هیچ وجه و به هیچ قیمتی، در هنگام گرفتن ویزای توریستی از کانادا، اطلاعات نادرست به اداره مهاجرت ندهید و همه چیز را دقیق، شفاف و مطابق آنچه اتفاق افتاده اعلام کنید.

به خصوص که متاسفانه به تازگی برخی از افراد سودجو با مبالغی عجیب بین ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار به افراد می‌گویند که برایتان اقامت کانادا می‌گیریم. این در حالی است که در واقع برایشان ویزای توریستی می‌گیرند و در فرودگاه به فرد می‌گویند در کانادا باید تقاضای پناهندگی کند.

این مطلب نخستین بار، توسط خانم پریا اسکوئی مشاور امور مهاجرت در کانادا، در تاریخ ۹ آگوست ۲۰۱۷ در شماره ۱۰۰ هفته‌نامه‌ی آتش چاپ تورنتو منتشر شده است. این شماره نشریه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. لینک مطلب هم در سایت آتش اینجاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا