Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتپریا اسکویی

کانادا در ماه سپتامبر ۱۵ هزار مهاجر جدید را پذیرفته است، البته کمتر از پارسال

آخرین آماری که امروز اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده نشان می‌دهد که ۱۵ هزار مهاجر جدید در ماه سپتامبر وارد کانادا شده‌اند. به این ترتیب آمار مهاجران تازه‌وارد امسال طی ۹ ماهه اول سال جاری از مرز ۱۴۳ هزار نفر گذشت.

اگرچه این آمار باتوجه به شرایط کرونا، رقم قابل توجهی است ولی نسبت به سال گذشته کاهش نسبتا چشمگیری را نشان می‌دهد.

کانادا در سال گذشته در ماه سپتامبر ۳۵ هزار و در ۹ ماه نخست، ۲۶۴ هزار مهاجر را پذیرفته بود.

وزیر مهاجرت کانادا اخیرا اعلام کرده که کانادا برای جبران کمبود مهاجرت در سال جاری، اهداف مهاجرتی خود را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

سایت IC Mohajer که اخبار مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت را دنبال می‌کند از آمار ماه سپتامبر گزارش می‌دهد.

در این گزارش خانم پریا اسکوئی مشاور رسمی امور مهاجرت در کانادا درباره دلایل کاهش آمار مهاجرت در شرایط کرونا توضیح می‌دهد.

 

داده‌های جدید اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نشان داده است که در ماه سپتامبر، کانادا بیش از ۱۵ هزار مهاجر جدید را پذیرفته است.

این آمار نسبت به ۳۵ هزار مهاجری که کانادا در سپتامبر سال ۲۰۱۹ پذیرفته بود کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

کانادا طی ماه‌های ژانویه تا سپتامبر امسال حدود ۱۴۳٫۵۰۰ مهاجر را پذیرفته است. این در حالیست که در ۹ ماه اول سال ۲۰۱۹، کانادا ۲۶۴ هزار مهاجر و در مجموع طی پارسال بیش از  ۳۴۱ هزار مهاجر را پذیرفته بود.

چند روز قبل از اعلام كانادا مبنی بر بستن مرزهای خود به روی مسافران بین‌المللی در مارچ سال جاری، Marco Mendicino وزیر مهاجرت اظهار داشته بود كه این كشور در سال ۲۰۲۰ تعداد ۳۴۱ هزار مهاجر جدید دیگر را هدف قرار خواهد داد.

اما به نظر می‌رسد که امسال کانادا قادر به دستیابی به این هدف نخواهد بود.

خانم پریا اسکوئی مشاور رسمی امور مهاجرت در کانادا در این رابطه به سه دلیل اشاره می‌کند. او درباره نخستین دلیل می‌گوید: «همه‌گیری کرونا باعث اختلالاتی در روند مهاجرت شده است. اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی از توانایی به اتمام رساندن آزمون‌های رسمی زبان مانند IELTS یا CELPIP، تا ارائه بیومتریک و گرفتن ویزا از مقامات دولت کانادا تأثیر گذاشته است.»

دومین دلیل از نظر خانم اسکوئی این است که هزاران نفر از دارندگان تاییدیه اقامت دائم (COPR) که از محدودیت‌های سفر به کانادا معاف هستند، همچنان در خارج از کشور گیر کرده‌اند، زیرا COPR آنها در طی همه‌گیری منقضی شده است.

و بالاخره خانم اسکوئی درباره سومین دلیل کاهش پذیرش مهاجرت در امسال به محدودیت‌های سفر به کانادا برای افرادی اشاره می‌کند که پس از ۱۸ مارچ COPR خود را دریافت کرده‌اند. آنها اجازه ورود به کانادا را ندارند، مگر اینکه مشمول معافیت شوند.

در عین حال، همه‌گیری کرونا موقتی است و کانادا دو هفته پیش تأیید کرد که همچنان به استقبال از مهاجران در سطح بالا، متعهد است.

در اواخر اکتبر، آقای مندیچینو وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که کانادا برای جبران کمبود مهاجرت در سال جاری، اهداف مهاجرتی خود را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا