Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتاسپانسرشیپ

اتحاد مجدد خانواده‌ها، بزرگترین اولویت کانادایی‌ها برای مهاجرت در سال ۲۰۲۰

یک نظرسنجی جدید نشان داده که کانادایی‌ها اگرچه همچنان دید مثبتی نسبت به مقوله مهاجرت دارند ولی معتقدند که جمع شدن دوباره اعضای خانواده اولویت بیشتری نسبت به مهاجرت طبقه اقتصادی و پناهندگی دارد.

پاندمی کرونا ویروس باعث شده تا میزان مهاجرت‌ها در بخش پناهندگی و اسپانسرشیپ خانوادگی کاهش بیابد.

منتقدان می‌گویند که دولت کانادا در زمان پاندمی کرونا به اندازه کافی برای اتحاد مجدد خانواده‌ها تلاش نکرده و بسیاری از خانواده‌ها به خاطر به تاخیر افتادن مراحل مهاجرت، از هم دور افتاده‌اند.

سایت IC Mohajer که به مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت می‌پردازد از یافته‌های این نظرسنجی تازه از مردم کانادا گزارش می‌دهد.

یافته‌های یک نظرسنجی جدید که توسط Association of Canadian Studies انجام شده، نشان می‌دهد که کانادایی‌ها هنوز در مورد مهاجرت دید مثبتی دارند، ولی جمع شدن دوباره اعضای خانواده، نسبت به مهاجرت طبقه اقتصادی و پناهندگی به اولویت آنها تبدیل شده است. 

آنها در مجموع موافق هستند که مهاجرت برای بهبود اقتصادی در طولانی‌مدت نتیجه مثبتی دارد، ولی اتحاد مجدد خانواده برای آنها به اولویت در مهاجرت تبدیل شده است.

پاندمی کرونا ویروس میزان مهاجرت‌ها را، به خصوص در بخش پناهندگی و اسپانسرشیپ خانوادگی، کاهش داده است. اسپانسرشیپ خانوادگی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۸ درصد و مهاجرت طبقه اقتصادی ۵۲ درصد کاهش یافته است.

تقریبا ۳۶ درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی جدید Association of Canadian Studies اعلام کرده‌اند که اعضای خانواده کسانی که در کانادا هستند، باید برای مهاجرت اولویت داشته باشند. این آمار در سال ۲۰۱۶ فقط ۳۰ درصد بود.

حمایت از اولویت دادن به مهاجرت طبقه اقتصادی بین ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ تغییر نکرده و روی ۲۷ درصد باقی مانده است. حمایت از بخش پناهندگی هم در سال ۲۰۱۶ برابر با ۲۹ درصد بوده که در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته و به ۱۶ درصد رسیده است.

آلبرتا در مقایسه با سایر مناطق، تمایل بیشتری به اولویت دادن به مهاجرت اتحاد خانواده داشته است و ۴۴ درصد مردم این استان اعلام کرده‌اند که باید اولویت مهاجرت باشد. این آمار برای آتلانتیک کانادا ۴۲ درصد و برای انتاریو ۳۶ درصد است.

منتقدان می‌گویند که دولت کانادا در زمان پاندمی کرونا به اندازه کافی برای اتحاد مجدد خانواده‌ها تلاش نکرده و بسیاری از خانواده‌ها به خاطر به تاخیر افتادن مراحل مهاجرت، از هم دور افتاده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، بیشتر کانادایی‌ها رویکرد مثبتی به مهاجرت دارند و این احساس مثبت در تمام گروه‌های سنی وجود دارد ولی در جوانان بیشتر است.

بیشتر کانادایی‌ها می‌گویند مهاجرت به بهبودی اقتصادی کانادا در طولانی‌مدت کمک می‌کند. حدود ۶۱ درصد اعلام کرده‌اند که مهاجرت، کمک‌کننده است و ۲۲ درصد اعلام کردند که باعث آسیب رسیدن به بهبود اقتصادی می‌شود.

دولت کانادا به مهاجرت به عنوان عاملی برای بهبود اقتصادی بعد از کرونا می‌نگرد. اخیرا وزیران مهاجرت کانادا برای بحث در مورد آینده مهاجرت پس از ویروس کرونا و نیز اهمیت دانشجویان بین‌المللی و جذب مهاجران به جوامع روستایی کانادا دیدار کرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا