Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتمهاجرت دانشجوئی

کانادا سال گذشته بیش از نیمی از درخواست‌های ویزاهای تحصیلی را رد کرده است؛ تجربه یک دانشجوی ایرانی

آمارها حاکی از آن هستند که نرخ رد درخواست‌های مجوزهای تحصیلی در کانادا از ۳۱ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۵۳ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است. 

بخشی از این موضوع به دلیل سیستم مهاجرتی شینوک Chinook است که اخیرا در وزارت مهاجرت کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

این سیستم، خطای زیادی دارد و بسیاری از اوقات، پرونده‌ها به دلایل بسیار پیش‌پاافتاده و باورنکردنی رد می‌شوند. 

سایت IC Mohajer که به مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت می‌پردازد در این مطلب، جزئیات بیشتری درباره نحوه کار سیستم شینوک و نیز تجربه یک دانشجوی ایرانی را به نقل از روزنامه تورنتو استار گزارش کرده است.

این دانشجو پس از سه بار که درخواست ویزای تحصیلی او رد شد از طریق شکایت به دادگاه توانست مجوز تحصیلی بگیرد.

 

سیستم مهاجرتی شینوک Chinook در وزارت مهاجرت کانادا همچنان متقاضیان ویزا را با دردسر مواجه می‌کند و پرونده‌های ویزیتوری، تحصیلی و کاری بسیاری از متقاضیان اقامت موقت که از طریق این سیستم بررسی می‌شود، با دلایل بسیار پیش‌پا افتاده و باورنکردنی رد می‌شود.

در زمینه مجوزهای تحصیلی، داده‌های مهاجرتی به‌دست‌آمده توسط Omorotionmwan نشان می‌دهد که نرخ رد درخواست‌های این مجوزها از ۳۱ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۳۴ درصد در سال ۲۰۱۸ رسیده است. این روند در سال ۲۰۱۹ به ۴۰ درصد افزایش یافت و در سال گذشته به ۵۳ درصد رسید.

یکی از متقاضیانی که کار او به دلیل سیستم شینوک سخت شد، سهیل مقدم، دانشجوی ایرانی است که روزنامه تورنتو استار درباره او نوشته او دو بار برای دریافت مجوز تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در کانادا درخواست داده بود، اما هر دو بار رد شد؛ آن هم با توضیحی که شبیه به یک جواب از‌پیش‌آماده شده به نظر می‌رسید.

به او گفته شده بود که افسر مهاجرت قانع نشده که او در پایان اقامت خود، کانادا را ترک خواهد کرد.

مقدم که دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی الکترونیک از ایران است، پس از سومین تلاش ناموفق خود، دست به دامن دادگاه شد و به این ترتیب، پرونده او به نتیجه رسید.

او اکنون در حال تحصیل در رشته مدیریت انرژی در موسسه فناوری نیویورک New York Institute of Technology در ونکوور است.

وکیل کانادایی آقای مقدم به روزنامه تورنتو استار گفته که در یکی دو سال گذشته، متوجه تعداد فزاینده‌ای از امتناع از ارائه مجوز تحصیل مانند این پرونده شده است.

به گفته وی پاسخ‌های ارائه شده توسط افسران، تنها تحلیل‌های عمومی مبتنی بر پاسخ‌های از پیش آماده است و اغلب هیچ ارتباطی با شواهد خاص ارائه شده توسط متقاضی ندارد.

در همین رابطه خانم پریا اسکویی، مشاور رسمی امور مهاجرت توضیح می‌دهد که شینوک یک صفحه گسترده مانند اکسل و دارای مجموعه‌ای از ستون‌هاست که هر سطر آن نشان‌دهنده یک متقاضی است و داده‌های آن به ستون‌ها منتقل می‌شود.

به گفته وی ممکن است ۱۰۰ مورد در یک صفحه گسترده وجود داشته باشد و افسر بررسی پرونده، به جای بررسی موارد ارسالی در هر مورد، فقط صفحه گسترده برای اطلاعات موجود در ستون‌ها را مورد بررسی قرار دهد. سپس براساس آنچه در ستون‌ها وجود دارد، پرونده متقاضی را تصویب یا رد می‌کند.

در واقع، افسران براساس داده‌های موجود در صفحات گسترده درباره پرونده تصمیم‌گیری می‌کنند، نه براساس بازبینی مدارک ارسالی متقاضی. از آن‌جایی هم که صفحات گسترده را ذخیره نمی‌کنند، هیچ‌کس نمی‌داند که آیا خطایی در ورود داده‌ها رخ داده است یا خیر.

طبق اظهارات خانم اسکویی، نامه‌های رد شدن پرونده‌های اقامت موقت، گاهی آنقدر پیش‌پا افتاده و پر از اشتباه است که کاری که وکلای مهاجرت با تشکیل پرونده در دادگاه فدرال انجام می‌دهند، فقط جهت مذاکره با وکلای وزارت مهاجرت کاناداست و پرونده حتی تا دادگاه فدرال هم پیش نمی‌رود.

این مطلب را هم در سایت IC Mohjer بخوانید.

شینوک؛ سیستم تازه اداره مهاجرت کانادا برای بررسی ویزاهای موقت که باعث رد شدن درخواست‌ها به دلایلی باورنکردنی می‌شود

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا