Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
مهاجرت نیروهای متخصصویزای کانادا

تسهیلات تازه اداره مهاجرت کانادا: دریافت ویزای کار از داخل کشور

کسانی که با ویزای ویزیت در کانادا هستند، اگر جاب آفر بگیرند برای تغییر وضعیت خود به ورک پرمیت نیازی نیست خاک کانادا را ترک کنند.

این تسهیلات در مقررات تازه‌ای پیش‌بینی شده که دیروز از سوی وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا اعلام شد.

تا پیش از این اقدام برای ورک پرمیت باید خارج از کانادا صورت می‌گرفت و افراد در داخل خاک کانادا هم موظف بودند کشور را ترک کنند و با ویزای تازه کاری به کشور بازگردند.

سایت ICMohajer.com که اخبار و گزارش‌های مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت را دنبال می‌کند از تسهیلات تازه اداره مهاجرت کانادا برای دریافت ورک پرمیت در داخل کشور گزارش می‌دهد.

وزارت مهاجرت و پناهندگی و شهروندی کانادا اعلام کرد افرادی که با ویزای توریستی در کانادا هستند، اگر پیشنهاد کار job offer داشته باشند، می‌توانند بدون اینکه کشور را ترک کنند، برای ویزای کار work permit درخواست بدهند.

همه دارندگان ویزای کانادا که در داخل کشور هستند، از جمله دارندگان سوپر ویزا، ویزای بیزینسی و کسانی که با برنامه Global Skills Strategy به کانادا آمده‌اند در صورتی که واجد شرایط باشند می‌توانند برای ویزای کار اقدام کنند.

تا پیش از این افراد برای اینکه برای ویزای کار اقدام کنند باید خارج از کانادا می‌بودند و اگر هم به‌عنوان ویزیتور در کانادا بودند باید از کشور خارج می‌شدند و دوباره با ویزای جدید باز می‌گشتند.

این قانون شامل افرادی که پس از ۲۴ آگوست وارد خاک کانادا بشوند نمی‌شود.

آقای Marco Mendicino، وزیر مهاجرت کانادا در این باره می‌گوید: «ما از کارفرمایان شنیده‌ایم که آنها برای یافتن نیروی کار در دوران پاندمی کرونا با کمبودهائی مواجه هستند. هدف از اجرای مقررات جدید که ترک خاک کانادا برای افرادی که می‌خواهند ویزای کار بگیرند را غیرضروری می‌سازد، تسریع در بهبود اقتصادی کشور از طریق دسترسی به نیروی کار فعال و پویا و بهره‌گیری از افراد متخصص و ماهریست که به عنوان ویزیتور در کانادا هستند»

بسیاری از توریست‌ها در کانادا پس از شروع کرونا و به دلیل محدودیت‌های سفر نتوانستند کانادا را ترک کنند. برخی افراد هم که با ویزای کار در کانادا بودند، پس از انقضای ویزا، مجبور شدند تا وضعیت ویزای خود را به توریستی تغییر دهند.

 

شرایط دریافت مجوز کار از داخل خاک کانادا:

  • فرد باید پیش از تاریخ ۲۴ آگوست وضعیت قانونی به عنوان ویزیتور در کانادا داشته باشد
  • پیشنهاد کار job offer از یک کارفرما دریافت کرده باشد
  • متقاضی باید حداکثر تا ۳۱ مارچ ۲۰۲۱ درخواست ویزای کار را، همراه گواهی Labour Market Impact Assessment (LMIA) (غیر از مشاغلی که از  LMIA معاف هستند) را رجیستر کند
  • سایر شرایط استاندارد پذیرش را داشته باشد

مقررات جدید به افرادی که واجد این شرایط باشند و یا در ۱۲ ماه گذشته ورک پرومیت معتبر داشته‌اند، اجازه می‌دهد تا پیش از اینکه تائید تمدید مجوز کار خود را دریافت کنند، کار خود را آغاز نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا