Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

پنج اتفاق مهاجرتی که قرار است در ماه پایانی این سال پرماجرا روی دهد

در آخرین ماه یک سال پرماجرا هستیم. کرونا امسال همه معادلات را در همه زمینه‌ها تغییر داد که خیلی از این تغییرات ممکن است همیشه هم باقی بماند. همین اتفاق در حوزه مهاجرت هم افتاده است.

حالا در ماه پایانی امسال، انتظار می‌رود که قرعه‌کشی اکسپرس انتری توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا IRCC ادامه پیدا کند. در سال‌های قبل حداقل دو قرعه‌کشی در ماه دسامبر برگزار می‌شد. 

برنامه‌های نامزدی استانی (PNP) هم به شکل فعال ادامه پیدا خواهد کرد. در سال‌های گذشته قرعه‌کشی‌های این برنامه مهاجرتی تا روز کریسمس هم برگزار شده است. 

علاوه بر این ممکن است در ماه دسامبر اخباری بشنویم درباره دستورالعمل‌های تازه از سوی نخست وزیر برای وزیر مهاجرت و شهروندی، انجام قرعه‌کشی برنامه اسپانسرشیپ والدین برای سال ۲۰۲۰ و مسیرهای تازه‌ای برای مهاجرت دانشجویان بین‌المللی و کارگران خارجی موقت مقیم کانادا.

سایت IC Mohajer  که مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت را دنبال می‌کند از پنج خبر مهم مهاجرتی که قرار است در دسامبر اتفاق بیفتد گزارش می‌دهد. در این باره شما نظرات خانم پریا اسکوئی مدیر سایت IC Mohajer و مشاور رسمی امور مهاجرت کانادا را هم می‌خوانید.

در حالی که کمتر از یک ماه تا پایان سال پرماجرای ۲۰۲۰ باقی مانده است،‌ می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که این اتفاقات در این یک ماه باقی مانده از سال در حوزه مهاجرت کانادا روی بدهد.

این پیش‌بینی‌ها براساس اطلاعاتی که  اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا Immigration, Refugees and Citizenship Canada یا IRCC در طول ماه‌های گذشته اعلام کرده و یا براساس تجربیات سال‌های گذشته می‌باشد.

دستورالعمل تازه جاستین ترودو برای وزیر مهاجرت

انتظار می‌رود جاستین ترودو قبل از فرا رسیدن ایام کریسمس، دستورالعمل‌های تازه‌ای را برای وزرای خود صادر کند. در این دستورالعمل‌ها، اهداف و سیاست‌هائی که هر وزیر برای تحقق آنها باید تلاش کند، مشخص می‌شود. دستورالعمل Marco Mendicino، وزیر مهاجرت کانادا، جزئیات بیشتری را در مورد آنچه در دستور کار دولت از نظر مهاجرت است، بیان خواهد کرد.

 

قرعه‌کشی‌های اکسپرس انتری فدرال

انتظار می‌رود در ماه دسامبر دو قرعه‌کشی دیگر Express Entry برگزار شود.

در این باره خانم پریا اسکوئی مدیر سایت IC Mohajer و مشاور رسمی امور مهاجرت کانادا می‌گوید: «علیرغم پاندمی کرونا، کانادا در سال ۲۰۲۰ از ۹۲٫۳۵۰ داوطلب مهاجرت دعوت کرده که بالاترین سطح برای این برنامه مهاجرتی بوده است. کانادا می‌تواند آمار امسال را به ۱۰۰ هزار دعوتنامه برساند که برای اولین بار از زمان آغاز Express Entry در سال ۲۰۱۵، به این سطح می‌رسد.»

 

قرعه‌کشی‌های نامزدی استانی

خانم اسکوئی به سابقه برگزاری قرعه‌کشی‌های استانی در ماه پایانی سال‌های گذشته اشاره می‌کند و می‌گوید: «استان‌های کانادا در سراسر فصل تعطیلات، قرعه‌کشی‌های نامزدی استانی را برگزار می‌کنند. تا ۲۵ دسامبر احتمال برگزاری این قرعه‌کشی‌ها وجود دارد. جزیره پرنس ادوارد برای ۱۷ دسامبر یک قرعه کشی برنامه‌ریزی کرده است. در بریتیش کلمبیا هم قرعه‌کشی هفتگی ادامه دارد و داوطلبان از استریم Tech Pilot دعوت می‌شوند. در انتاریو، منیتوبا، ساسکاچوان و نوا اسکوشیا هم در ماه دسامبر قرعه‌کشی برگزار می‌شود.»

 

قرعه‌کشی برنامه مهاجرتی اسپانسرشیپ والدین

در ماه اکتبر اداره مهاجرت امکان ارسال فرم‌های تمایل به اسپانسرشیپ برنامه مهاجرتی  اسپانسرشیپ والدین Parents and Grandparents Program را برای دو هفته باز کرد. به گفته خانم اسکوئی قرعه‌کشی برای دعوت از ۱۰ هزار اسپانسر قرار است در ماه دسامبر برگزار شود.

 

مسیرهای بیشتر PR برای ساکنان موقتی

آقای مندیچینو وزیر مهاجرت و شهروندی اخیرا به بلومبرگ گفته است كه كانادا در جستجوی راه‌های بیشتری برای انتقال ساکنان موقت به مقیم دائم است.

این امر قرار است به جبران کاهش مهاجران جدید در زمان همه‌گیری کرونا کمک کند؛ کاهشی که باعث آسیب به افزایش جمعیت و رشد اقتصادی کانادا شده است.

خانم اسکوئی مدیر سایت IC Mohajer و مشاور رسمی امور مهاجرت کانادا می‌گوید: «اگرچه دقیقا نمی‌دانیم چه زمانی این موضوع رسما اعلام می‌شود، اما ارزش این را دارد که منتظر بمانیم. اگرچه احتمال زیادی دارد که این اتفاق در ماه دسامبر بیفتد، ولی اداره مهاجرت کانادا گاهی اوقات چنین اطلاعیه‌های مهمی را تا بعد از تعطیلات به تعویق می‌اندازد.»

۵ گزینه که برای ایجاد راه‌های جدید برای تبدیل دانشجویان خارجی و نیروی کار موقتی به مقیم دائم کانادا وجود دارد:

  • تغییر CRS
  • برگزاری تعداد بیشتری قرعه‌کشی Canadian Experience Class-specific
  • تغییر معیارهای صلاحیت CEC
  • افزایش تخصیص PNP برای استان‌ها
  • راه‌اندازی برنامه‌های جدید آزمایشی فدرال

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا