Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

جزئیات تازه از رتبه‌بندی جهانی تسهیلات مهاجرتی که کانادا در رتبه چهارم قرار دارد

امروز جزئیات تازه‌ای از نحوه رتبه‌بندی شاخص مهاجرتی MIPEX اعلام شد که اخیرا کانادا را در رتبه اول کشورهای انگلیسی زبان و رتبه چهارم جهان از نظر سیاست مهاجرتی قرار داده است.

شرایطی که کشورها برای مهاجران فراهم می‌کنند تا آنها بتوانند در کشور مقصد خود ادغام شوند مبنای این رتبه‌بندی است.

سیاست‌های دولت برای کمک به مهاجران برای پیدا کردن شغل، دسترسی به فرصت‌های آموزشی و زبان، احساس تعلق پیدا کردن و تبدیل شدن به شهروندانی که به طور کامل در جامعه مشارکت دارند، بخشی از ملاک‌های MIPEX است که کشورهای جهان را رتبه‌بندی می‌کند.

کانادا در سال ۲۰۱۵ رتبه ششم را در این فهرست داشت که تغییرات در قانون شهروندی در سال ۲۰۱۷ و نیز تسهیلات برای دسترسی پناه‌جویان به حمایت‌های بهداشتی باعث ارتقای رتبه کانادا شد.

سه کشور اول این فهرست سوئد، فنلاند و پرتغال هستند.

سایت IC Mohajer که خبرهای مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت را دنبال می‌کند از جزئیات تازه این رتبه‌بندی که امروز اعلام شد گزارش می‌دهد.

 

فهرست The Migration Integration Policy که هر سال کشورهای جهان را از نظر سیاست‌های مهاجرتی که دارند رتبه‌بندی می‌کند، امروز جزئیات تازه‌ای از نحوه تهیه این فهرست را اعلام کرد.

پیشتر اعلام شده بود که کانادا در مطالعه اخیری که ۵۲ کشور را از نظر عملکرد سیاست‌های مهاجرتی رده‌بندی می‌کند، در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

در نتایج بررسی 2020 MIPEX، به لطف بهبود دسترسی پناهجویان به مراقبت‌های بهداشتی و بهبود قانون تابعیت سال ۲۰۱۷، رتبه کلی کانادا دو رتبه افزایش یافت. در سال ۲۰۱۵، کانادا در رتبه‌بندی جهانی به جایگاه ششم دست یافته بود.

بر اساس این گزارش بزرگترین نقطه قوت کانادا، سیاست‌های ضدتبعیض است و در این فاکتور، بیشترین امتیاز را به دست آورده است. این کشور به دلیل قوانین و سیاست‌های پیشرو در جهان، از جمله سیاست‌های چندفرهنگی ذکر شده در منشور حقوق و آزادی کانادا، نمره بالائی را دریافت می‌کند.

شاخص سیاست ادغام مهاجرت (MIPEX) یک معیار بین‌المللی جامع برای سیاست‌های ادغام مهاجران است.

سیاست‌های دولت درباره حمایت از تازه‌واردان برای پیدا کردن شغل، دسترسی به فرصت‌های آموزشی و زبان، احساس تعلق پیدا کردن و تبدیل شدن به شهروندانی که به طور کامل در جامعه مشارکت دارند، در این رتبه‌بندی تاثیرگذار است.

کانادا به دلیل اینکه ساکنان این کشور که شهروند نیستند، مانند دارندگان اقامت دائم PR، فرصتی برای مشارکت سیاسی در سطح محلی یا ملی ندارند، امتیازاتی را از دست داده است. نقطه ضعف دیگر کانادا در این زمینه عدم حضور دارندگان اقامت دائم PR در نهادهای تنظیم‌کننده سیاست است.

از سوی دیگر براساس گزارش این رتبه‌بندی، تحرک بازار کار در کانادا به بیشترین میزان پیشرفت نیاز دارد. مهاجران فاقد مدارک قانونی یا دارای مجوزهای کار موقت و محدود با موانعی برای اشتغال مواجه هستند. این باعث می‌شود دسترسی محدودی هم به مراقبت‌های بهداشتی داشته باشند.

در این گزارش، سیاست‌های پیوستن به خانواده در کانادا «مطلوب» توصیف شده است. اگرچه اشاره شد كه فرزندان بزرگسال و همچنین والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در کانادا نسبت به سایر ده کشور برتر با موانع بیشتری روبه‌رو هستند.

از نظر مسیرهای اقامت دائم، کانادا امتیازاتی را از دست داده است، زیرا روند مهاجرت برای تعداد روزافزون نیروی کار مهاجر موقت، طولانی است.

آموزش در کانادا نیز به لطف آموزش چندفرهنگی و سیاست‌های برابری، که به کودکان کمک می‌کند در مدرسه احساس امنیت کنند، بسیار مورد توجه قرار گرفت.

بالاترین امتیاز در کشورهای جهان را سوئد با ۸۶ امتیاز در اختیار دارد. فنلاند با ۸۵ امتیاز دوم و پرتغال با ۸۱ امتیاز در رتبه سوم قرار دارند. کانادا که در رتبه چهارم قرار دارد ۸۰ امتیاز به دست آورده و پس از آن کشور نیوزیلند قرار دارد که با ۷۷ امتیاز رتبه پنجم را کسب کرده است.

ده کشور اول دنیا در این رتبه‌بندی اینها هستند:

  1. Sweden (86)
  2. Finland (85)
  3. Portugal (81)
  4. Canada (80)
  5. New Zealand (77)
  6. USA (73)
  7. Norway (69)
  8. Belgium (69)
  9. Australia (65)
  10. Luxembourg (64) – Brazil (64) – Ireland (64)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا