Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
درباره کانادامقالات

کانادا هفتمین پاسپورت قدرتمند جهان را دارد و کانادایی‌ها می‌توانند به ۱۷۳ کشور جهان سفر کنند

پاسپورت کانادا همیشه به عنوان یکی از قدرتمندترین گذرنامه‌های جهان شهرت داشته، و امسال هم پاسپورت این کشور در گزارش سالانه Global Passport Index رتبه هفتم خود را حفظ کرده است.

این رتبه‌بندی را شرکت Arton Capital، که در مونترال مستقر است و در زمینه مشاوره مالی شهروندی جهانی فعالیت دارد انجام داده است.

این فهرست، قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان را بر اساس تعداد کشورهایی که دارندگان آنها بدون ویزا می‌توانند به آنها سفر کنند، رتبه‌بندی کرده است.

پاسپورت کانادا در رتبه‌بندی امسال همراه با کشورهای مالتا، استونی، لیتوانی، اسلوانی و استرالیا در رتبه هفتم قدرتمندترین پاسپورت جهان قرار دارد.

پاسپورت کانادایی که امتیاز کلی ۱۷۳ را دریافت کرده به دارندگان آن اجازه می‌دهد به همین تعداد کشور سفر کنند.

در میان این کشورها، سفر به ۱۱۷ کشور نیاز به ویزا ندارد، ۵۰ کشور در بدو ورود و ۶ کشور ویزای الکترونیکی صادر می‌کنند.

اما اگر بدانید باارزش‌ترین پاسپورت جهان را کدام کشور دارد، حتما شما هم مانند ما تعجب می‌کنید: امارات متحده عربی به تنهایی بالاترین رتبه را دارد و شهروندان آن می‌توانند به ۱۸۰ کشور جهان سفر کنند.

رتبه دوم این فهرست مشترکا به آلمان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و هلند با ۱۷۸ امتیاز و رتبه سوم مشترکا به سوئد، فنلاند، لوکزامبورگ، اتریش و سوئیس با ۱۷۷ امتیاز تعلق دارد.

در این فهرست انگلیس ۱۷۵ و آمریکا ۱۷۴ امتیاز دارد.

پاسپورت ایران همراه با سریلانکا ۵۶ امتیاز و کشورهای ترکیه، عربستان، مصر هم به ترتیب ۱۲۹، ۱۰۱ و ۶۶ امتیاز دارند.

پس از ایران و در انتهای این فهرست پاسپورت کشورهای اتیوپی، سودان، اریتره، کره شمالی، لیبی، فلسطین، بنگلادش،‌ یمن، پاکستان، سومالی، عراق، افغانستان و سوریه قرار دارند که به ترتیب ۵۳ تا ۴۰ امتیاز دارند.

یادآور می‌شود تعداد امتیاز هر کشور نشان‌دهنده تعداد کشورهایی است که دارندگان پاسپورت آن کشور می‌توانند به آنها سفر کنند.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by IC Mohajer (@icmohajer)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا