Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتاقامت دائم

دستورالعمل تازه سفر به کانادا برای کسانی که کارت اقامت دائم آنها منقضی شده است

دپارتمان مهاجرت کانادا، دستورالعمل‌های تازه‌ای را برای کسانی که کارت اقامت دائم PR آنها منقضی شده و قصد سفر به کانادا دارند را صادر کرد.

طبق مقررات جدید آنها می‌توانند به کانادا سفر کنند ولی باید مراحلی را طی کنند و مانند همه مسافرانی که وارد خاک کانادا می‌شوند خود را برای ۱۴ روز قرنطینه کنند.

سایت IC Mohajer که اخبار و گزارش‌های مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت را دنبال می‌کنند از دستورالعمل تازه برای سفر دارندگان کارت اقامت منقضی شده به کانادا گزارش می‌دهد.

افرادی که دارای گواهی اقامت دائم Confirmation of Permanent Residence – COPR و یا ویزای اقامت دائم Permanent Resident Visa – PRV هستند ولی مدارک آنها اکنون منقضی شده، حالا می‌توانند وارد کانادا شوند.

کانادا بسته به اینکه دارندگان ویزا از آمریكا یا سایر كشورها آمده باشند، سیاست‌های متفاوتی برای دارندگان ویزای منقضی اجرا كرده است. افراد خارج از ایالات متحده برای واجد شرایط بودن اقدامات جدید، باید یا در تاریخ ۱۸ مارچ یا قبل از آن ویزا دریافت کرده باشند. دارندگان ویزای ایالات متحده بدون توجه به زمان دریافت ویزا واجد شرایط هستند.

فقط كسانی كه قصد اقامت و اسكان دارند، در حال حاضر، مجاز به مسافرت به كانادا و اقامت دائم خواهند شد. کسانی که قصد دارند به طور موقت به کانادا بیایند و آن ترک کنند، نمی‌توانند فعلا به کانادا سفر کنند، مگر اینکه از محدودیت‌ها معاف شوند.

 

در صورت داشتن ویزای منقضی شده COPR و PRV چطور به کانادا سفر کنیم؟

متقاضیان اقامت دائم که PRV و COPR منقضی شده دارند و آماده سفر به کانادا هستند، باید ابتدا فرمی که در وب‌سایت وزارت مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا Immigration Refugees and Citizenship Canada قرار دارد را پر کنند.

در این فرم از متقاضیان خواسته شده که تاریخ انقضا و دلیل سفر را مشخص کنند. سپس IRCC متقاضیان را به ارسال یک فرم اینترنتی دیگر برای تایید واجد شرایط بودن ارجاع می‌دهد.

برای دریافت اجازه سفر شما باید اثبات کنید که:

  • برنامه قابل قبولی برای اقامت دارید مثلا اسنادی که شرایط زندگی شما در کانادا را ثابت می‌کند (آدرس، قرارداد اجاره، سند مالکیت خانه و…) یا طرحی برای اشتغال در کانادا (آدرس محل کار، نامه از کارفرما)
  • برنامه قابل قبولی برای ۱۴ روز قرنطینه در کانادا دارید از جمله منابع مالی برای تامین مواد غذایی، مراقبت‌های پزشکی و سایر خدمات ضروری
  • برنامه سفر دارید، به عنوان مثال بلیط سفر در صورتی که قبلا خریداری شده باشد.

 همچنین باید اطمینان حاصل کنید که شما و اعضای خانواده همراه خود واجد شرایط زیر باشید:

  • ویزای معتبر COPR یا PRV تا قبل یا روز ۱۸ مارچ داشته باشید ولی اکنون منقضی شده باشند
  • دلیل محکمی برای سفر به کانادا داشته باشید، مثلا پیوستن به خانواده، نیاز به مراقبت‌های فوری پزشکی، برای دلایل اقتصادی
  • کشوری که در آن سکونت دارید مشمول کنترل خروج نیست که توانایی شما برای سفر به کانادا را محدود کند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا