Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتمقالات

رئیس بانک مرکزی کانادا می‌گوید مهاجران در اقتصاد هم عرضه نیروی کار را افزایش می‌دهند و هم تقاضا برای کالا و مسکن

مهاجرت یکی از ارکان اصلی اقتصاد و سیاست در کاناداست و مهاجران نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه سیاسی و اقتصادی این کشور دارند.

اما از سوی دیگر مهاجران باعث افزایش تقاضا در بازار مصرف کانادا از جمله در حوزه مسکن می‌شوند.

آقای Tiff Macklem رئیس بانک مرکزی کانادا هم در اظهارنظر تازه‌ای دقیقا روی همین مساله انگشت گذاشته است.

او گفته که میزان بالای مهاجرت، باعث افزایش هم عرضه و هم تقاضا در اقتصاد می‌شود. از نگاه او تاثیر مهاجرت بر اقتصاد کانادا احتمالا خنثی است.

اتاوا در پاییز گذشته، اهداف مهاجرتی جدیدی را اعلام کرد که به موجب آن، کشور تا سال ۲۰۲۵ سالانه ۵۰۰ هزار مهاجر را پذیرش می‌کند.

آقای Tiff Macklem رئیس بانک مرکزی کانادا می‌گوید: «مهاجرت باعث می‌شود تا عرضه در اقتصاد افزایش بیابد، چون نیروی کار تازه وارد کشور می‌شود و به این ترتیب بخشی از کمبود نیروی کار کاهش می‌یابد. اما از سوی دیگر، این مهاجران جدید و این تازه‌واردان در اقتصاد، مصرف‌کنندگان جدید، اجاره‌کنندگان و خریدان جدید خانه نیز هستند، به همین جهت مهاجرت بر تقاضا هم تاثیر می‌گذارد و آن را افزایش می‌دهد.»

او می‌افزاید: «اثر این مهاجرت به سختی قابل تشخیص است. اما من فکر می‌کنم نکته کلیدی همان است که اشاره کردم، یعنی افزایش همزمان عرضه و تقاضا. این افزایش دو جانبه در اقتصادی که با تقاضای مازاد روبروست، باعث می‌شود تا همچنان تقاضای مازاد پابرجا بماند.»

نرخ تورم در کانادا در جون گذشته به رقم بالای ۸.۱ درصد رسید، ولی بعدا این نرخ رو به کاهش گذاشت و در ماه می به کمترین میزان خود در ۲ سال گذشته، یعنی ۳.۴ درصد رسید.

هدف بانک مرکزی کاهش نرخ تورم به ۲ درصد است و برای همین هم از مارچ سال گذشته نرخ بهره را طی ده مرحله از ۲۵ صدم درصد به ۵ درصد رسانده است.

آخرین افزایش نرخ بهره، روز گذشته صورت گرفت که طی آن نرخ بهره ۲۵ صدم درصد افزایش یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا