Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
درباره کانادا

شما می‌دانید خرج زندگی یک نفر در تورنتو ماهانه چقدر است؟

 

تورنتو یکی از گران‌ترین شهرهای کاناداست و برای زندگی در آن به خصوص با اوضاع قیمت‌های خانه، باید بدانید هزینه‌های اولیه زندگی در آن چه قدر است. این موضوع تاثیر زیادی بر تصمیم شما برای انتخاب محل سکونت دارد. البته معمولا شهرهایی که هزینه زندگی در آنها زیاد است، شانس پیدا کردن کار بیشتری دارند و متوسط درآمد نیز در آنها بالاتر است. این مطلب واقع‌گرایانه، به شما کمک می‌کند تصویر درستی از وضعیت دخل و خرج عادی را در تورنتو داشته باشید.

هزینه سالانه زندگی معمولی در تورنتو چه قدر است؟ پاسخ دادن به این سوال کار آسانی نیست چون به بسیاری از متغیرها وابسته است. اما با این حال، به‌طور متوسط، یک نفر در دهه سوم زندگی، فارغ‌التحصیل دانشگاه با کار تمام وقت، انتظار دارد در هر ماه چقدر هزینه کند؟

مسکن: ۱۱۳۴ دلار و ۷۵ سنت در ماه

مسکن، مورد بزرگترین سهم را در هزینه‌های شما خواهد داشت. بسته به اینکه کجا، با چه کسی و چگونه زندگی کنید هزینه مسکن متغییر خواهد بود. با این حال یک موضوع حتمی است؛ هزینه مسکن از این کمتر نخواهد شد. در اینجا بهای متوسط زندگی در موقعیت‌های مختلف تورنتو بر اساس داده‌های سایت RentBoard.ca موجود است:

  • کاندوی یک خوابه: ۱۷۶۹ دلار در ماه
  • آپارتمان یک خوابه: ۱۴۷۹ دلار در ماه
  • سوئیت / بچلر: ۱۱۵۶ دلار در ماه
  • دو اتاق خوابه مشترک با یک هم اتاقی: ۱۸۷۰ دلار در ماه و یا ۹۳۵ دلار برای هر نفر
  • میانگین هزینه مسکن: ۱۳۳۴ دلار و ۷۵ سنت در ماه

تلفن و اینترنت – ۱۴۰ دلار در ماه

به سختی می‌توان افراد جوانی را پیدا کرد که در این شهر زندگی می‌کنند و به اینترنت و یا تلفن هوشمند دسترسی ندارند. به این ترتیب باید این عوامل را نیز در محاسبه هزینه‌ها در نظر بگیریم. موضوع جالب آنکه اینها نیز ارزان نیستند. بسته به آنکه چه پلنی را انتخاب می‌کنید هزینه‌ها متغیر خواهد بود.

اگر از یک پلن استاندارد از ارائه‌دهنده‌ای مانند TekSavvy استفاده می‌کنید، در هر ماه ۳۴ دلار و ۹۵ سنت به‌علاوه مالیات پرداخت خواهید کرد. این عدد برای راجرز، حدود ۷۰ دلار است. بنابراین می‌توان گفت، به‌طور متوسط ماهانه حدود ۶۰ دلار برای اینترنت پرداخت خواهید کرد.

پلن‌های تلفن نیز همان گونه هستند. بسته به آنکه پلن شما شامل چه چیزهایی می‌شود هزینه‌ها متغییر خواهد بود. بیشتر افراد جوان از پلن‌هایی استفاده می‌کنند که data دارند و این موضوع، هزینه‌ها را بالاتر می‌برد. اگر از data plan شرکت‌های Telus, Bell, Rogers و یا هر یک از دیگر شرکت‌های بزرگ استفاده می‌کنید احتمالا در هر ماه دست‌کم ۸۰ دلار به‌علاوه مالیات پرداخت خواهید کرد. اگر از اپراتورهای کوچک‌‌تر مانند Freedom Mobile استفاده می‌کنید ماهیانه حدود 45 دلار به‌علاوه مالیات برای شما هزینه خواهد داشت.

  • اینترنت: ۶۰ دلار در ماه
  • تلفن: ۸۰ دلار در ماه

حمل و نقل ۱۷۶ دلار و ۲۵ سنت در ماه

هزینه صرف شده بابت حمل و نقل، به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ عواملی مانند اینکه آیا پیاده‌روی می‌کنید یا دوچرخه سوار می‌شوید، در خانه کار می‌کنید یا نه، محل زندگی‌تان تا چه حد به محل کارتان نزدیک است، و عوامل دیگر. بسیاری از ساکنان شهر از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

بلیت یک‌طرفه TTC اگر با پول نقد پرداخت کنید ۳ دلار و ۲۵ سنت و اگر با توکن و یا کارت Presto پرداخت کنید ۳ دلار برایتان هزینه خواهد داشت. اگر برای رفت و آمد به محل کار خود از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید در هفته حدود ۳۰ دلار هزینه دربر خواهد داشت. با این حال اگر فکر می‌کنید مثل بسیاری از مردم، از حمل و نقل عمومی بیش از رفت و برگشت به محل کار استفاده می‌کنند عاقلانه به نظر می‌رسد که Metro Pass به مبلغ ۱۴۶ دلار و ۲۵ سنت بخرید.

حتی آنهایی که مترو پس دارند هم، چند بار در ماه مجبورند از تاکسی و یا اوبر استفاده کنند. اگر دو بار در طول یک ماه از اوبر برای سفر از مرکز شهر به مناطق میانی شهر استفاده می‌کنید در هر بار حدود 15 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. اگر مسیرتان طولانی‌تر باشد و یا در زمان‌هایی که بهای اوبر افزایش دارد مجبور به استفاده از آن شوید هزینه‌تان حتی بیشتر خواهد شد.

  • مترو پس ماهانه: ۱۴۶ دلار و ۲۵ سنت
  • تاکسی/ اوبر: ۳۰ دلار
  • مواد غذایی: ۳۰۰ دلار

براساس اعلام موسسه Nutritious Food Basket، هزینه ماهانه مواد غذایی سالم در تورنتو برای یک جوان به‌طور متوسط حدود ۳۰۰ دلار در ماه است. بدیهی است که این میزان بسته به آنکه از کجا خرید می‌کنید، چقدر می‌خورید و همچنین هر چند وقت یکبار بیرون غذا می‌خورید متغیر خواهد بود.

مواد غذایی: ۳۰۰ دلار در ماه

  • غذا خوردن خارج از خانه : ۱۵۴ دلار در ماه
  • خریدن ناهار یک بار در هفته: هر بار ۱۰ دلار، ۴۰ دلار در ماه
  • خرید شام از بیرون دو بار در ماه: ۲۰ دلار هر بار، ۴۰ دلار در ماه
  • شام خوردن بیرون از خانه یک بار در ماه: ۵۰ دلار در ماه
  • خریدن قهوه دو بار در هفته: هر بار ۳ دلار، ۲۴ دلار در ماه
  • درینک: ۱۰۰ دلار در ماه
  • بیرون رفتن با دوستان برای خوردن یک درینک دو بار در ماه: ۲۵ دلار هر بار، ۵۰ دلار در ماه
  • خوردن درینک در خانه/ منزل دوستان یک بار در هفته: ۵۰ دلار در ماه
  • گردش شبانه (سینما، رویدادها، شوها، قرارها و غیره): ۷۰ دلار در ماه
  • سینما رفتن یکبار در ماه: ۲۰ دلار
  • گردش‌های دیگر: ۵۰ دلار

بهداشت و تناسب اندام: ۷۵ دلار در ماه

این مورد هم جزء مواردی است که تخمین زدن آن مشکل است؛ زیرا در اولویت قرار دادن تناسب اندام برای هر کسی متفاوت است. برخی از افراد ممکن است برای برنامه تناسب اندام خود هیچ هزینه‌ای نکنند در حالی که برخی دیگر این موضوع را اولویت اصلی قرار دهند.

هزینه متوسط عضویت در یک باشگاه ورزشی که در طیف رده‌بندی باشگاه‌ها جزء ارزان‌ترین‌ها قرار دارد (مانندGoodlife یا the YMCA) حدود ۶۰ دلار در ماه برای شما هزینه خواهد داشت؛ وحال آنکه اگر یک باشگاه مدرن (مانند ahem, Equinox) و یا عضویت در یک استودیو یوگا و یا باله را ترجیح می‌دهید این ممکن است برای شما حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ دلار در ماه هزینه داشته باشد. بنابراین، می‌توانیم بگوییم به‌طور متوسط یک فرد جوان احتمالا حدود ۷۵ دلار در ماه صرف سلامت و تناسب اندام خود خواهد کرد.

  • عضویت باشگاه بدنسازی: ۷۵ دلار در ماه
  • جمع کل: ۲۳۵۰ دلار در ماه

این مطلب نخستین بار، توسط خانم پریا اسکوئی مشاور امور مهاجرت در کانادا، در تاریخ ۱۱ می ۲۰۱۷ در شماره ۸۸ هفته‌نامه‌ی آتش چاپ تورنتو منتشر شده است. این شماره نشریه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. لینک مطلب هم در سایت آتش اینجاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا