مطالبی در این باره

انواع مهاجرت کارآفرینی به کانادا

  • مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق برنامه دولت فدرال
  • مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق استان نیوبرانزویک
  • مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق استان نوا اسکوشیا
  • مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق جزیره پرنس ادوارد
  • مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق استان بریتیش کلمبیا
  • مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق استان منیتوبا
  • مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق استان ساسکاچوان
  • مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق استان انتاریو
  • مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق برنامه استان کبک
  • Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
    برنامه های مهاجرتیکارآفرینیمهاجرت مدیران و صاحبان بیزینس

    مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق استان نوا اسکوشیا

    Nova Scotia Entrepreneur Program

    اگر مقصدتان نوا اسکوشیا بوده و قصد دارید از طریق راه اندازی یا خرید یک کسب و کار در این استان اقامت کنید، می‌توانید با استفاده از برنامه مهاجرت از طریق کارآفرینی که این استان ارائه کرده است، به مقصد نهایی‌تان برسید.

    برنامه مهاجرت به نوا اسکوشیا از طریق کارآفرینی مناسب چه افرادی است؟

    اگر مالک و صاحب با تجربه کسب و کاری هستید یا قصد دارید به عنوان مدیر ارشد در نوا اسکوشیا اقامت کرده و در فعالیت‌های روزانه کسب و کار مورد نظرتان مشارکت فعال داشته باشید،  طرح کارآفرینی NSNP به شما کمک می‌کند.

    در صورتی که قصد دارید با استفاده از کسب و کار، اقامت دائم کانادا را به دست آورید، این طرح، نوعی برنامه اقامت موقت به دائم است، که اگر مورد تایید قرار بگیرد، به مدت یک سال مداوم به واسطه مجوز کار معتبری که دریافت کردید، می‌توانید در نوا اسکوشیا کسب و کاری راه بیندازید. این برنامه، از سیستم ابراز تمایل EOI تبعیت می‌کند.

    مطالبی که در انتظارتان است:

    • مراحل گزینش متقاضیان
    • معیارهای لازم برای متقاضیان
    • فاکتورهای مورد نیاز برای ابراز سیستم علاقه مندی EOI چیست؟
    • سوابق دعوت‌های گذشته
    • طرح استقرار کسب و کار 
    • چه کسانی مجاز به اپلای در برنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا نیستند؟

    مراحل گزینش متقاضیان

    در صورتی در این طرح انتخاب خواهید شد که مراحل 6 گانه زیر را پشت سر بگذارید.

     

    • اظهارنامه ابراز علاقه مندی EOI مهاجرت به نوا اسکوشیا را تکمیل کنید

     

    در یک نظرسنجی آنلاین، نشان می‌دهید که به زندگی و راه اندازی کسب و کار در نوا اسکوشیا علاقه دارید. اطلاعاتی که در این نظرسنجی ارائه می‌دهید، شامل سن، تحصیلات، سابقه مدیریت یا مالکیت کسب و کار، میزان سرمایه گذاری، میزان دارایی خالص، میزان سازگاری شما با محیط و در نهایت نوع کسب و کارتان است.

    از بین تمام افرادی که متقاضی استفاده از این طرح هستند، تنها کسانی  قادر به ابراز علاقه مندی خود هستند که حداقل معیارهای لازم را کسب کرده باشند.

    در نهایت با توجه به معیارهای ارزیابی امتیازی دریافت کرده و وارد بانک اطلاعاتی EOI خواهید شد. پروفایل شما تا یک سال بعد، می‌تواند در این بانک اطلاعاتی ثبت بماند. اگر طی این مدت، انتخاب نشوید، EOI شما از بانک اطلاعاتی سیستم ابراز علاقه‌مندی حذف می‌شود. البته می‌توانید دوباره EOI جدید درخواست دهید. در صورتی که بعد از ارایه EOI توانستید امتیاز بیشتری کسب کنید، بایستی دوباره اظهارنامه ابراز علاقه مندی EOI جدید ارائه دهید.

     

    • به اپلای دعوت می‌شويد

     

    اگر امتیاز و نمره لازم را کسب کرده باشید، از سمت اداره مهاجرت نوا اسکوشیا (NSOI)، دعوت نامه ITA برایتان ارسال می‌شود که برای ارائه درخواست رسمی نسبت به برنامه مهاجرت نوا اسکوشیا از طریق برنامه کارآفرینی، از شما دعوت می‌شود. در نهایت دوباره درخواست شما از میان درخواست رسمی متقاضیان دیگر، ارزیابی می‌شود. درخواست رسمی چه ویژگی باید داشته باشد؟

    در نظر داشته باشید، اطلاعات لازم را بایستی ظرف 90 روز از زمان صدور دعوت نامه ITA ارائه دهید. این اطلاعات عبارت است از:

    • فرم کامل درخواست
    • مستندات و مدارک لازم
    • طرح استقرار کسب و کار
    • گزارش تایید دارایی خالص

    گزارش تایید دارایی خالص، از طرف تایید کنندگان اداره مهاجرت نوا اسکوشیا آماده می‌شود که شما ظرف 90 روز از زمان صدور دعوت نامه، به دفتر مهاجرت اعلام می‌کنید، کدام یک از تایید کنندگان را انتخاب کردید. 

     

    • مصاحبه، انجام شده و توافقنامه عملکرد کسب و کار را امضا ‌کنید.

     

    زمانی که درخواست‌تان توسط اداره مهاجرت نوا اسکوشیا (NSOI)  بررسی شد، در صورتی که واجد شرایط بوده و توانایی برآورده کردن الزامات مطرح شده را داشته باشید، برای مصاحبه با شما تماس گرفته می‌شود. ظرف مدت 60 روز از زمان تماس‌ آن‌ها، بایستی خود را به نوا اسکوشیا که محل مصاحبه است، برسانید. 

    اگر مصاحبه موفقیت آمیز باشد، یک توافقنامه عملکرد برایتان ارسال می‌شود که بعد از بازبینی، بایستی آن را امضا کنید. این توافقنامه مقدار سرمایه گذاری شما به عنوان داوطلب، حوزه کسب و کاری که قصد فعالیت در آن را دارید و سایر اطلاعات را در برمی‌گیرد.  

    در صورتی که مصاحبه ناموفق باشد، یا ظرف بازه تعیین شده در مصاحبه شرکت نکنید، درخواست‌تان بسته می‌شود. دفتر مهاجرت NSOI به محض اینکه توافقنامه عملکرد کسب و کار را از جانب شما دریافت کنند، تاییدیه کارآفرینی و نحوه اپلای به سازمان IRCC  را برای دریافت اخذ مجوز کاری برایتان صادر می‌کنند. طی دو ماه از زمان دریافت تاییدیه، بایستی به IRCC درخواست اخذ مجوز کار دهید. در صورتی که IRCC درخواست شما را رد کند، متاسفانه دیگر واجد شرایط استفاده از طرح کارآفرینی نوا اسکوشیا نخواهید بود. 

     

    •  مجوز کار موقت را اخذ کرده و کسب و کارتان را در نوا اسکوشیا تاسیس ‌کنید.

     

    اگر موفق به اخذ مجوز کاری از جانب IRCC شدید، می‌توانید به همراه خانواده‌تان در استان نوا اسکوشیا ساکن شده و کسب و کارتان را شروع کنید. از زمان دریافت تاییدیه کارآفرینی، تا یک سال فرصت دارید کسب و کارتان را راه‌اندازی کنید. در غیر این صورت پرونده درخواست‌تان بسته می‌شود. به همین دلیل بهتر است طی حداکثر 6 ماه از زمان ورودتان به استان، کسب و کارتان را راه بیندازید.

    حدود دو ماه از تاریخ ورودتان به استان، با یکی از افسران اداره مهاجرت، دیدار خواهید داشت و به هر سوالی که از شرایط توافقنامه‌ عملکرد کسب و کار دارید، پاسخ می‌دهد و حتی در صورت نیاز شما را به سایر ارائه دهندگان خدمات، ارجاع می‌دهد تا اطلاعات بیشتری کسب کنید. در نظر داشته باشید که بایستی گزارش رسمی ورودتان را به افسر ارائه دهید. 

     

    •  برای انتخاب شدن درخواست دهید 

     

    در صورتی که قادر باشید شرایط توافقنامه عملکرد را رعایت کنید، می‌توانید از طریق برنامه کارآفرینی این استان برای اخذ اقامت دائم اپلای کنید. شرایطی از جمله سرمایه گذاری اجباری، راه اندازی کسب و کار پیوسته ظرف یک سال از زمان ورود، و همچنین ارائه گزارش پیشرفت.

     به این ترتیب با ارائه فرم درخواست، جزئیات کسب و کارتان را گزارش داده و دیدگاه حسابرسی و شرح هدف‌تان را از جانب تایید کننده خدمات حسابرسی دفتر مهاجرت که قبلا او را انتخاب کردید، ارائه می‌دهید.

    در نهایت، نتیجه انتخاب به صورت کتبی از طرف NSOI به شما اعلام می‌شود. در صورتی که در برنامه مهاجرت به نوا اسکوشیا از طریق کارآفرینی NSNP انتخاب شوید، از جانب NSOI گواهی تاییدیه انتخاب را دریافت خواهید کرد. ضمن اینکه تاییدیه تنها 6 ماه اعتبار دارد و از طرف اداره مهاجرت به IRCC ارسال می‌شود. 

    با نامه عدم پذیرشی که از طرف NSOI دریافت می‌کنید، متوجه خواهید شد که درخواست‌تان رد شده است. در این زمان، 10 روز فرصت دارید که اطلاعات لازم را ارائه دهید. بعد از 10 روز پرونده جدید با اطلاعات به روز شده شما، دوباره بررسی می‌شود. در نهایت تصمیمی که به صورت کتبی برایتان ارسال می‌شود، تصمیم نهایی بوده و دیگر قابل تجدید نیست.

     

    •  درخواست اقامت دائم می‌دهید

     

    بعد از اینکه انتخاب شدید، طی 6 ماه فرصت دارید برای اخذ اقامت دائم به IRCC درخواست دهید. این را در نظر داشته باشید که انتخاب شما در طرح کارآفرینی نوا اسکوشیا، به معنای صدور ویزای اقامت دائم نیست. تنها در صورتی اقامت دائم برایتان صادر می‌شود، که درخواست‌تان توسط دفتر ویزا تایید شود. کپی تاییدیه را فراموش نکنید! باید آن را طی یک ماه کاری، به NSOI ارائه دهید.

     

    معیارهای لازم برای متقاضیان 

    اگر می‌خواهید واجد شرایط برنامه NSNP باشید، بایستی حداقل شرایط زیر را به عنوان متقاضی طرح داشته باشید:

     

     

    • شرایط متقاضی:

     

    سن حداقل 21 سال
    دارایی خالص حداقل 600 هزار دلار 
    سابقه مالکیت کسب و کار حداقل 3 سال مالکیت یک سوم کسب و کار

    یا بیش از 5 سال مدیریت ارشد کسب و کار در 10 سال اخیر

    سرمایه گذاری حداقل 150 هزار دلار برای استقرار یا خرید کسب و کار
    زبان (با دو سال اعتبار) CLB5 در هر 4 بخش(نوشتن، خواندن، صحبت کردن، گوش کردن) در یکی از آزمون‌های آیلتس، فرانسه،CELPIP و TEF
    تحصیلات حداقل دیپلم دبیرستان کانادا

    یا مدرک بین المللی معادل آن  که ظرف 5 سال، قبل از ارائه  EOI از موسسه ارزیابی مدارک آموزشی دریافت کردید. 

    سازگاری توافق با سکونت در نوا اسکوشیا
    طرح کسب و کار ارائه دقیق طرح کسب و کار و تسلط به آن 

     

    در نظر داشته باشید دارایی خالص شما که از راه قانونی به دست  آوردید، توسط NSOI مورد تایید و بازبینی قرار می‌گیرد. 

     

     

    • شرایط کسب و کار:

     

    1. مالکیت حداقل یک سوم سهام کسب و کار را داشته باشید.
    2. در مدیریت روزانه به صورت فعال و پیوسته مشارکت داشته باشید.
    3. کسب و کارتان را در همان محلی که در نوا اسکوشیا تعیین کردید، مدیریت کنید. نه از سایر مناطق این استان یا استان‌های دیگر کانادا.
    4. سوددهی کسب و کار باید از طریق فروش خدمات یا کالا باشد. 
    5. الزامات قانونی را رعایت کند.
    6. قانون 1985 مالیات بر درآمد کانادا را رعایت کرده و تاسیس دائمی باشد.
    7. جدا از درآمد یا مالیاتی که باید در حوزه قضایی بپردازید، مالیات درآمد را نیز در درآمدهای کسب شده در ازای استقرار یک تاسیسات دائمی پرداخت کنید.
    8. به اقتصاد نوا اسکوشیا کمک کند. 

    کسب و کاری که ایجاد کردید بایستی از طریق ارائه خدمات یا فروش محصول، برای این استان سودآوری داشته باشد. برای نمونه کسب و کار در زمینه صادرات، گردشگری، توسعه و تحقیق فناوری، ساخت یا پردازش، انتقال علم و تکنولوژی به نوا اسکوشیا و… برگ برنده‌ای در این مرحله محسوب می‌شود.  

    اگر قصد راه اندازی کسب و کاری را دارید:

    • کسب و کاری که راه اندازی کردید بایستی حداقل یک شغل تمام وقت برای شهروند یا ساکن نوا اسکوشیا فراهم کند. این شهروند نباید از اقوام خودتان باشد. 
    • شغل مورد نظر باید بالاتر از هر شغلی باشد که توسط شما تایید و پر شده است.
    • مرتبط و مستقیم با کسب و کار باشد.
    • نرخ دستمزد را در استان  برآورده کند . 

    اگر قصد خرید یکی از کسب و کارهای موجود در نوا اسکوشیا را دارید:

    • باید طی 5 سال اخیر توسط مالک اصلی‌اش اداره شود.
    • یک بازدید اکتشافی یا قرار ملاقات با مالک کسب و کار بگذارید.
    • برای ایجاد ارزش عادلانه در بازار کسب و کار تلاش کنید .
    • کسب و کار به صورت فعال و مداوم مشغول به کار باشد.
    • نسبت به استخدام کارمندان قبلی با حفظ حقوق و دستمزد آن‌ها اقدام کنید.

     

    فاکتورهای مورد نیاز برای ابراز سیستم علاقه مندی EOI چیست؟

    همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، در مرحله‌ای که در نظرسنجی آنلاین ابراز علاقه مندی شرکت می‌کنید، در صورتی که بیشترین امتیاز را در 8 فاکتور زیر داشته باشید، انتخاب می‌شوید. حداکثر امتیاز کسب شده در این بخش 150 امتیاز است:

    • سن : حداکثر 10 امتیاز
    • دارایی خالص: حداکثر 10 امتیاز
    • تحصیلات: حداکثر 25 امتیاز
    • زبان: حداکثر 35 امتیاز
    • مالکیت کسب و کار یا سابقه مدیر ارشد: حداکثر 35 امتیاز
    • سازگاری: حداکثر 10 امتیاز
    • سرمایه گذاری: حداکثر 10 امتیاز 
    • اولویت اقتصادی نوا اسکوشیا: حداکثر 10 امتیاز 

     

    در ادامه امتیاز هر کدام از فاکتورها را به صورت جزئی بررسی کردیم:

    • سن: در این مورد افراد زیر 21 سال و بالای 56 سال مشمول استفاده از طرح کارآفرینی نوا اسکوشیا نیستند. 
    21-24 سال 5 امتیاز
    25 تا 32 سال 7 امتیاز
    33 تا 39 سال 10 امتیاز
    40 تا 44 سال 7 امتیاز
    45 تا 55 سال 5 امتیاز

     

    • دارایی خالص: حداقل دارایی خالصی که از راه‌های قانونی و مورد تایید NSNP به دست آوردید، بایستی 600 هزار دلار باشد.
    600 هزار دلار تا یک میلیون دلار کانادا 5 امتیاز
    یک تا 1.5 میلیون دلار کانادا 7 امتیاز
    بیش از 1.5 میلیون دلار کانادا
      1. امتیاز 

     

    • تحصیلات

    حداقل مدرک مورد تایید در این بخش، بایستی مدرک متوسطه کانادا یا مدرک معادل با آن باشد که معادل را از موسسه ارزیابی مدارک آموزشی دریافت کردید. بیشترین امتیاز متعلق به مدرک دکترا یا معادل آن است. به این ترتیب:

    مدرک متوسطه کانادا یا معادل آن 8 امتیاز
    مدرک تحصیلات تکمیلی یا دیپلما برای یک سال یا معادل آن 12 امتیاز
    مدرک تحصیلات تکمیلی یا دیپلما به مدت دو سال یا معادل آن 19 امتیاز
    مدرک آموزش عالی یا دیپلما برای سه سال یا بیشتر 21 امتیاز
    تعداد دو یا بیشتر مدارک آموزش عالی یا معادل آن که حداقل یکی از آن‌ها دوره سه ساله باشد 22 امتیاز
    تحصیلات عالی در حد ارشد یا معادل آن یا مدرک تخصصی در حد مدرک دانشگاه که مرتبط با کسب و کار و حرفه‌تان باشد

    مشاغل بایستی جزو مشاغل سطح یک لیست مشاغل کانادا NOC باشد و همچنین مجوز لازم را از هیئت تنظیم مقررات استانی داشته باشد

    23 امتیاز
    مدرک دکترا یا معادل آن 25 امتیاز

     

    • زبان

    در این فاکتور، حداقل سطح زبانی که نیاز دارید برای هر دو زبان رسمی در هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن سطح زبان 5 است.

    CLB5 20 امتیاز(هر مهارت 5 امتیاز )
    CLB6 24 امتیاز ( هر مهارت 6 امتیاز)
    CLB7 28 امتیاز (هر مهارت 7 امتیاز )

     

    در فاکتور زبان در صورتی که در زبان دوم، حداقل سطح زبان‌تان CLB5 باشد، 7 امتیاز دیگر به امتیازتان اضافه می‌شود. 

     

    • مالکیت یا مدیریت
    دارای 3 تا 5 سال سابقه مالکیت حداقل یک سوم کسب و کار در 10 سال اخیر 20 امتیاز
    بیش از 5 سال سابقه مدیریت ارشد کسب و کار در 10  سال اخیر 20 امتیاز
    بیش از 5 سابقه مالکیت حداقل یک سوم کسب و کار در 10 سال اخیر 35 امتیاز

     

    • سازگاری

    این فاکتور، مواردی از جمله سابقه تحصیلات قبلی شما و همسرتان در نوا اسکوشیا، سابقه کار قبلی‌ شما یا همسرتان در این استان، داشتن بستگان و اقوام نزدیک در نوا اسکوشیا و همچنین سطح مهارت همسرتان را مورد بررسی قرار می‌دهد. 

    • سابقه تحصیل در نوا اسکوشیا

    اگر حداقل یک دوره دو ساله را در سطح دبیرستان یا آموزش عالی به صورت تمام وقت در این استان گذرانده باشید، 10 امتیاز دریافت می‌کنید. منظور از تحصیل تمام وقت یعنی 14 ساعت در هفته مشغول درس و یادگیری باشید. در تمام طول مدت تحصیل تمام وقت، بایستی وضعیت تحصیلی خوبی داشته باشید. 

    در صورتی که همسرتان نیز یک دوره تحصیلی تمام وقت که حداقل دوره دو ساله در دبیرستان یا آموزش عالی در استان نوا اسکوشیا است، گذرانده باشد، مشمول 5 امتیاز دیگر خواهید بود.

    • سابقه کار قبلی در نوا اسکوشیا

    به عنوان متقاضی اگر سابقه یک سال کار تمام وقت در نوا اسکوشیا دارید، در صورتی که شغلی که در آن فعالیت داشتید، جزو مشغله‌های 0، A یا B در لیست مشاغل آمریکا NOC باشد یا برای کار در کانادا مجوز کار داشته باشید، 10 امتیاز از این بخش دریافت خواهید کرد. 

    اگر همسرتان نیز به واسطه مجوز کار معتبر یا با مجوز کار در کانادا، حداقل به مدت یک سال به صورت تمام وقت در نوا اسکوشیا، مشغول به کار بوده ، 5 امتیاز به امتیازهایتان اضافه خواهد شد. 

    • بستگان نزدیک در نوا اسکوشیا

    اگر شما یا همسرتان، در اقوام و بستگان درجه یک خود کسی را دارید که حداقل به مدت یک سال به صورت پیوسته شهروند کانادا بوده یا در نوا اسکوشیا ساکن بوده است، 5 امتیاز از این بخش دریافت می‌کنید. اقوام درجه یک شامل نسبت‌های زیر است: والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، برادر یا خواهر، دایی، عمو، عمه، خاله، خواهرزاده یا برادرزاده.

    • سطح مهارت زبان همسر

    اگر شما داوطلب هستید، و همسرتان دارای حداقل سطح CLB4 در هر چهار مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه باشد، 5 امتیاز این دیگر نیز از این بخش دریافت خواهید کرد.  

     

    • سرمایه گذاری

    حداقل مبلغ سرمایه گذاری که برای کسب و کارتان بایستی داشته باشید، 150 تا 300 هزار دلار کانادا است که 10 امتیاز دارد. در صورتی که بیشتر از 300 هزار دلار سرمایه گذاری کنید، 15 امتیاز دریافت خواهید کرد.

     

    • اولویت اقتصادی

    نوا اسکوشیا برای یک سری از کسب و کارها امتیازی قائل شده است که بنا به اولویت اقتصادی کسب و کارتان، در صورتی که جزو کسب و کارهای صادراتی باشد، یا مکان آن در خارج از منطقه هالیفکس باشد و یا جانشین کسب و کاری دیگر شود، 5 امتیاز دیگر به امتیازهایتان اضافه می‌شود. 

     

    سوابق دعوت‌های گذشته

    NSOI در طرح کارآفرینی خود، دوره‌های دعوتی اجرا می‌کند. طبق آمار، در سال‌های اخیر کمترین امتیاز داوطلبانی که دعوت شده است، نسبت به سال 2016 کمتر شده است. یعنی اگر در آگوست 2016، کمترین امتیاز فرد دعوت شده 111 امتیاز بود، این امتیاز در آگوست 2017 به 94 امتیاز کاهش پیدا کرد. 

    طرح استقرار کسب و کار 

    طرحی که برای کسب و کارتان ارائه می‌دهید، بایستی یک طرح کامل از فعالیت مستمر و توسعه کسب و کارتان در نوا اسکوشیا باشد. طرح‌تان باید به گونه‌ای باشد که نشان دهد حداقل سرمایه گذاری را برای برپایی کسب و کار نیاز داشته و نقش  مدیریتی فعال در آن دارید. علاوه بر این، طرح‌تان باید جامع بوده و مرحله به مرحله تمام جزئیات و برنامه های مربوط را تا دو سه سال اخیر دربرگرفته باشد و  نشان‌دهنده تحقیقات شما در زمینه فاکتورهای اقتصادی، بازار، فرهنگ و تمام اطلاعات مربوط به کسب و کارتان باشد. مواردی از قبیل:

    فعالیت مالی موردنیاز، تاریخی که برای شروع کسب و کار انتظارش را دارید، زمان استخدام کارمندان، زمان بندی سایر فعالیت‌ها و …  .

    به عنوان داوطلب  و صاحب کسب و کار بایستی درک کاملی از طرحی که ارائه می‌دهید، داشته باشید. در صورتی که حس کنند شما روی طرح تسلط کافی ندارید یا نسبت به آن آگاه نیستید، ممکن است فاقد صلاحیت شناخته شوید. فرقی ندارد که قصد دارید کسب و کاری را راه‌اندازی کنید یا کسب و کار موجود را خریداری کنید، در هر صورت طرح‌تان باید شامل موارد زیر باشد:

    • ایده کسب و کار
    • بازدید اکتشافی( در صورت خرید کسب و کار)
    • فروش و بازاریابی
    • فاکتورهای مهم
    • فاکتورهای ریسک پذیر
    • ، اطلاعات سرمایه گذاری
    • روابط کسب و کار و سرمایه انسانی

     

    • ایده کسب و کار

    بخش ایده کسب و کار بایستی مواردی را پوشش دهد تا شما را مشمول استفاده از طرح کارآفرینی استان کند. علاوه بر اینکه در طرح کسب و کار، صنعت یا حوزه‌ای که قصد دارید کسب و کارتان روی آن فعالیت کند، معرفی می‌کنید، توصیفی از کسب و کار نیز ارائه می‌دهید که شامل:

    1. درصد مالکیت که حداقل یک سوم از سهام مالکیت کسب و کار متعلق به شما است.
    2. نام و مشخصات سایر شرکا
    3. نام قانونی و تجاری کسب و کار 
    4. اگر قصد خرید کسب و کاری را دارید، ذکر هر تغییری که در کسب و کار ایجاد خواهید کرد.
    5. اطلاعات مالکیت کسب و کار ( شرکت،صاحب ملک، همکار یا شریک، صاحب امتیاز)
    6. مکان پیشنهادی برای کسب و کار
    7. پوشش جغرافیایی کسب و کار 

     

    • طرح فروش و بازاریابی

    در این بخش موارد زیر را ارائه می‌دهید:

    1. تحلیل کسب و کار و استراتژی بازار 
    2. نحوه به دست گرفتن فضا با فعالیت‌های کسب و کار
    3. نوع محصولات یا سرویس‌هایی که ارائه می‌دهید
    4. کانال‌های توزیع کسب و کار
    5. ساعت فعالیت کسب و کار
    6. خدمات مورد استفاده تخصصی خارجی برای کسب و کار
    7. جزئیات تحقیقات انجام شده 

     

    • بازدید اکتشافی 

    در صورتی که قصد دارید به جای راه‌اندازی کسب و کار، یک کسب و کاری که قبلا وجود داشته و فعال بوده را خریداری کنید، بایستی بازدید اکتشافی انجام دهید. گزارش بازدید اکتشافی را طی کل مدت اقامت‌تان در کانادا، باید به طور کامل در طرح کسب و کارتان ارائه دهید. این گزارش شامل موارد زیر است:

    1. مدت اقامت‌تان در کانادا
    2. نام و مشخصات سازمان‌های اسکان یا استقرار مربوط به کسب و کار که طی این بازدید، از آن‌ها دیدن کردید.
    3. توصیف بازدید و فعالیت‌تان و ارتباط آن با استقرار کسب و کارتان
    4. رسید هتل، بلیط هواپیما و گذرنامه
    5. ارائه کپی از کارت ویزیت‌های ارائه دهندگان خدمات مربوط به کسب و کار در طول بازدید
    6. جزئیات دیدار با صاحبان فعلی کسب و کار و بازدیدهای مربوط به آن

     

    • فاکتورهای مهم

    در طرح کسب و کارتان، بایستی مقررات دولتی مربوط به کسب و کار پیشنهادی را شناسایی کنید. مانند مقررات مربوط به محیط زیست، شهرداری، قوانین کار استان، یا مقررات بهداشت و سلامت. همچنین چالش‌هایی که پیش‌بینی می‌کنید در کسب و کارتان با آن‌ها روبرو شوید به همراه الزامات مربوط به بیمه بایستی به طور دقیق مشخص شود. 

    • فاکتورهای ریسک پذیر

    میزان ظرفیت توانایی شما در برخورد با فاکتورهای ریسک کسب و کار توسط NSOI بررسی می‌شود. فرقی نمی‌کند یک منبع تامین مالی خارجی پیشنهاد دهید، یا بیش از 50 درصد دارایی خالص وشخصی‌تان را برای سرمایه گذاری پیشنهاد دهید.

    • سرمایه گذاری مالی

    در بخش مالی طرح کسب و کارتان موارد مربوط به سرمایه گذاری مورد بررسی قرار می‌گیرد:

    1. مقدار پیشنهادی برای سرمایه گذاری
    2. مخارج و بودجه‌های لازم و پیش بینی شده برای راه اندازی کسب و کار
    3. منابع تامین کننده سرمایه 
    4. در صورتی که قصد خرید کسب و کاری را دارید، ارائه صورت‌های مالی 5 سال اخیرتان
    5. ارائه صورت‌های مالی موقت در سه سال اخیر شامل: برگه تراز، صورت‌های درآمد،  صورت جریان نقد.

    (بر اساس صورت‌های مالی میزان درآمد، مخارج و سودآوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.)

    • روابط کسب و کار

    در این بخش، اطلاعات تمام افراد مرتبط و ارائه دهندگان سرویس‌های تخصصی کسب و کار و کسانی که حکم مشاور داشتند و در جمع آوری طرح کسب و کار، کمک‌تان کردند، ارائه می‌دهید. 

    این اطلاعات شامل نام، سازمان، آدرس پستی، شماره تلفن و آدرس پست الکترونیک است. اطلاعات ارائه دهندگان سرویس‌های تخصصی در کسب و کارهای طرف قراردادی که با آن‌ها در تماس هستید یا رابطه کاری دارید و همچنین اطلاعات افرادی که شما را در تکمیل طرح کسب و کار کمک کردند، عنوان می‌کنید. 

    • سرمایه انسانی 

    سرمایه انسانی مربوط به دستاوردها و مشاغلی است که در ازای راه اندازی یا خرید کسب کار بوجود می‌آید. این موارد عبارت است از:

    1. دستاوردهای مدیریتی‌تان از جمله ساعات هفتگی که به کار یا مدیریت کسب و کار می‌پردازید.
    2. تعداد و نوع مشاغلی که قرار است به واسطه کسب و کارتان برای ساکنان کانادا ایجاد شود.
    3. اگر کسب و کاری را خریداری کردید، ضوابط و شرایط فعلی که کارمندان نسبت به آن رضایت دارند، مانند حقوق و دستمزد، پیاده سازی کنید .
    4. معرفی الزامات و سوابق تحصیلی مورد نیاز برای کارکنان
    5. در صورت نیاز، برگزاری دوره آموزش و آماده سازی برای کارآفرینی در این استان 
    6. بررسی پیش زمینه تحصیلی و تجربه کارآفرینی‌ که داشتید  و ارتباط آن با ایده کسب و کار
    7. در صورتی که گزینه بالا یعنی سابقه تحصیل و کار مرتبط با کسب و کارتان نبود، باید دانش و تجربه‌تان را در کسب و کار ثابت کنید.  

     

    چه کسانی مجاز به اپلای در برنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا نیستند؟

    اگر به عنوان پناهنده یا به صورت غیر قانوني ساکن کانادا شده باشید، امکان اپلای به نوا اسکوشیا را نخواهند داشت. در صورتی که دستور اخراج‌تان توسط IRCC صادر شده باشد یا نسبت به ورود به کانادا، ممنوع الورود باشید، نیز شامل این طرح قرار نخواهید گرفت. همچنین  تا زمانی که وضعیت اقامتی مشخصی ندارید مجاز به اپلای نیستید. اگر قصد سرمایه گذاری در یکی از کسب و کارهای نوا اسکوشیا را دارید، در حالی که مشارکت فعالی در کسب و کار نداشته و به صورت منفعل هستید، درخواست اپلای‌ شما ریجکت خواهد شد.

    نمایش بیشتر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا