Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

انتاریو همچنان به پذیرش و انتخاب داوطلبان ادامه می‌دهد

Ontario Immigrant Nominee Program - OINP

یک خبر خوب که این روزها شنیدن آن متقاضیان مهاجرت را خوشحال‌ می‌کند: برنامه نامزدی مهاجر انتاریو (OINP) با وجود اقدامات ویژه‌ای که برای مقابله با ویروس کرونا در نظر گرفته شده است، همچنان به پردازش درخواست‌ها و انتخاب نامزدها و همچنین اطلاع‌رسانی به ذینفعان (NOIs) در ارتباط با گروه‌های ورود سریع خود ادامه می‌دهد.

این برنامه جزو یکی از مسیرهای پر طرفدار برای نامزدهای مهاجرت است؛ به‌طوری که دولت انتاریو، سال گذشته، رقم رکوردشکن ۷ هزار و ۳۵۰ نامزد استانی را به ثبت رسانده است.

این استان تا به اینجا در سال ۲۰۲۰، هفت قرعه‌کشی برگزار کرده که ۳ مورد از آنها بعد از آغاز پاندمی بوده است. این روزها دولت انتاریو یک آپدیت در ارتباط با تاثیر پاندمی ویروس کرونا بر چند گروه اصلی از برنامه نامزدی استانی(PNP) خود، منتشر کرده است.

این مطلب، جزئیاتی درباره این آپدیت جدید در اختیار شما قرار می‌دهد.

همه چیز درباره مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق استان انتاریو

 

اداره مهاجرت انتاریو اخیرا جزئیات تازه‌ای را درباره تاثیر شیوع کووید ۱۹ بر درخواست‌های ارائه شده تحت گروه‌های ورود سریع به انتاریو Ontario Express Entry، پیشنهاد شغل از طرف کارفرما و کارآفرینی منتشر کرده است.

دولت انتاریو یک آپدیت در ارتباط با تاثیر پاندمی ویروس کرونا بر چند گروه اصلی از برنامه نامزدی استانی (PNP) خود، منتشر کرده است.

۴۵ درصد از دارندگان جدید ویزای اقامت دائمی در کانادا جذب انتاریو شدند

انتاریو با نزدیک به ۱۴.۵ میلیون نفر جمعیت، بزرگترین استان کاناداست. از سوی مهاجران نیز اقبال زیادی نسبت به این استان وجود دارد؛ به‌طوری که ۴۵ درصد از دارندگان جدید ویزای اقامت دائمی که در سال ۲۰۱۹ به کانادا آمدند، جذب این استان شده‌اند.

برنامه نامزدی مهاجر انتاریو (OINP) یک مسیر پر طرفدار برای داوطلبان مهاجرت است و دولت انتاریو، سال گذشته، رقم رکوردشکن ۷ هزار و ۳۵۰ کاندیدای استانی را به ثبت رسانده است.

این استان تا به اینجا در سال ۲۰۲۰، هفت قرعه‌کشی برگزار کرده که ۳ مورد از آنها پس از آغاز پاندمی بوده است.

با وجود کرونا، OINP هنوز به پردازش درخواست‌ها و انتخاب کاندیداها می‌پردازد

با وجود اقدامات ویژه‌ای که برای مقابله با ویروس کرونا در نظر گرفته شده است، OINP همچنان به پردازش درخواست‌ها و انتخاب کاندیداها و همچنین اطلاع‌رسانی به ذینفعان (NOIs) در ارتباط با گروه‌های ورود سریع خود می‌پردازد.

این استان از متقاضیان خواسته است که فرایند تحویل درخواست‌های‌شان را ادامه دهند، حتی اگر قادر به دستیابی به اسناد و مدارک پشتیبانی‌کننده لازم نباشند. از سوی دیگر، از آنها خواسته شده است یک توضیح‌نامه مفصل همراه با دلایل عدم وجود اطلاعات ارائه دهند.

نامزدهای رده پیشنهاد شغل از طرف کارفرما، ملزم به داشتن یک پیشنهاد شغل دائمی هستند

کارفرمایان همچنین باید به یاد داشته باشند که نامزدهای رده پیشنهاد شغل از طرف کارفرما که شامل کارگران خارجی، دانشجویان بین‌المللی و کاندیداهای واجد مهارت‌های پرتقاضا می‌شوند، هنوز هم ملزم به داشتن یک پیشنهاد شغل دائمی تمام‌وقت مورد تایید از طرف OINP هستند.

درخواست‌های ارائه شده به OINP، بعد از تایید اشتغال متقاضی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. متقاضیان و کارفرمایان ملزم‌ هستند که هرگونه تغییر مهم در درخواست‌های خود، از جمله تغییر در موقعیت‌های شغلی موجود در basis گروه‌های پیشنهاد شغل را بلافاصله به اطلاع OINP برسانند.

OINP معمولا با تمامی کارفرمایان تماس می‌گیرد تا مطمئن شود که پیشنهادها یا موقعیت‌های شغلی، همچنان با معیارهای برنامه مطابقت دارد. درخواست‌ها براساس پاسخ ارائه شده از سوی کارفرما درباره وضعیت اشتغال، مورد پردازش قرار خواهد گرفت.

در چه صورت درخواست متقاضی به مدت ۹۰ روز نگه داشته می‌شود؟

چنانچه کارفرمایان بگویند که هیچ تغییری در موقعیت شغلی صورت نگرفته است، OINP به پردازش درخواست‌ها ادامه خواهد داد.

اگر وضعیت اشتغال یک متقاضی تحت تاثیر یک دوره بیکاری موقت قرار گرفته باشد، مانند به عقب افتادن تاریخ شروع به کار یا کاهش یافتن ساعات اشتغال، آن درخواست به مدت حداکثر ۹۰ روز نگاه داشته خواهد شد.

اگر آن موقعیت شغلی حذف شده باشد یا این که اگر کارفرما از استخدام منصرف شده باشد، آن درخواست غیر کامل تلقی شده و هزینه درخواست به متقاضی برگردانده می‌شود. OINP به حمایت از کسانی که نامزدی استانی دریافت کرده، اما تحت تاثیر بیکاری موقت قرار گرفته‌اند، ادامه خواهد داد.

شرایط استخدام که باید تا زمان کسب اقامت دائم یکسان باقی بماند

از نامزدها و کارفرماها خواسته شده است که هرگونه تغییر در موقعیت‌های استخدامی تایید شده خود را به اطلاع OINP برسانند.

شرایط استخدام باید در طی دوره انتصاب‌ یا تا زمان کسب اقامت دائم از طرف متقاضی، یکسان باقی بماند. این شرایط شامل موارد زیر است:

  • کارفرما
  • عنوان و وظایف شغلی
  • دستمزد
  • شیفت کاری
  • منطقه انجام کار

چنانچه شرایط یا محدودیت‌ها، برآورده نشده و استخدام لغو شده باشد، تاییدیه استخدام کاندیدای مربوطه ممکن است باطل اعلام شود. نامزدهایی که پیشنهادهای شغلی آنها پس گرفته شده است یا شغل‌های خود را از دست داده‌اند، ملزم هستند که موضوع را به اطلاع OINP برسانند.

شرط OINP برای حمایت از داوطلبانی که در اثر کووید 19 بیکار شده‌اند

OINP همچنان به حمایت از نامزدی داوطلبانی که استخدام آنها تحت تاثیر بیکاری موقت مرتبط با کووید ۱۹ قرار گرفته باشد، ادامه خواهد داد؛ به شرط آنکه آنها همچنان با معیارهای این برنامه مطابقت داشته باشند.

در صورت وقوع اخراج دائمی، مدت ۹۰ روز به کاندیدا مهلت داده می‌شود که حمایت کارفرمای دیگری را به دست آورد. این دسته از نامزدها فرصت خواهند داشت که درخواست تازه‌ای به OINP ارائه دهند.

چه تمهیداتی برای درخواست‌های گروه کارآفرینی OINP پیش‌بینی شده است؟

آن دسته از متقاضیانی که دعوت‌نامه‌ای برای درخواست تحت گروه کارآفرینی OINP دریافت کرده باشند، یک تمدید موقتی ۹۰ روزه دریافت خواهند کرد و از طریق ایمیل با آنها تماس گرفته می‌شود.

علاوه بر این، از متقاضیان خواسته می‌شود که چنانچه قبلا درخواست کاملی را تحت گروه کارآفرینی ارائه داده‌اند و با مشکلاتی همچون موارد زیر مواجه هستند، با OINP تماس بگیرند:

  • تاخیر در دریافت اطلاعات مرتبط با پیگیری درخواست خود
  • تعطیلی موقت، تعلیق یا هر تغییر مهم دیگری در فعالیت‌های بیزینس
  • عدم توانایی موقت در برآورده کردن الزامات استخدام یا کارفرما

بر اساس آپدیت ۱۱ مارچ این برنامه، بدون اطلاع‌رسانی به متقاضی و کارفرما، هیچ درخواستی رد و هیچ تاییدیه‌ای لغو نخواهد شد. OINP قبل از تصمیم‌گیری نهایی، پاسخ‌های ارائه شده به این اخطاریه‌ها را بررسی خواهد کرد.

این مطلب نخستین بار، توسط خانم پریا اسکوئی مشاور امور مهاجرت در کانادا، در تاریخ ۲۰ می ۲۰۲۰ در شماره ۲۴۶ هفته‌نامه‌ی آتش چاپ تورنتو منتشر شده است. این شماره نشریه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. لینک مطلب هم در سایت آتش اینجاست.

 

همه چیز درباره مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق استان انتاریو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا