Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتمهاجرت دانشجوئیویزای کانادا

همه آنچه درباره اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای ترم پاییزی امسال می‌خواهید بدانید

کانادا اخیرا تسهیلاتی را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند در نظر گرفته است. 

پاندمی کرونا باعث شده تا دانشجویانی که پس از ۱۸ مارچ ویزای خود را دریافت کرده‌اند نتوانند وارد خاک کانادا شوند. 

از سوی دیگر متقاضیانی که تازه پذیرش از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌گیرند، اگرچه می‌توانند از پائیز آموزش آنلاین خود را شروع کنند، ولی نداشتن اطمینان از اینکه حتما بتوانند ویزا بگیرند آنها را دچار سردرگمی ساخته است.

نگرانی دیگر دانشجویان برای آموزش‌های آنلاین این است که آیا این مدت آموزش مشمول مقررات PGWP که برای پروسه مهاجرت مورد نیاز است خواهد شد یا خیر.

مقررات تازه دولت کانادا برای متقاضیان تحصیل در این کشور در پاسخ به این نگرانی‌ها و دغدغه‌هاست.

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا دیروز در اطلاعیه‌ای مقررات و شرایط تحصیل در کانادا و پروسه صدور ویزا را اعلام کرده است.

سایت IC Mohajer که به اخبار و گزارش‌های مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی مهاجران در کانادا می‌پردازد از این تغییرات تازه در ویزای تحصیلی گزارش می‌دهد.

نخستین گام را برای مهاجرت به کانادا همین امروز بردارید، شاید فردا دیر باشد

شیوع ویروس کرونا موجب شده تا دانشجویان بین‌المللی، نتوانند مدارکی را که معمولا برای اخذ ویزای تحصیلی در کانادا مورد نیاز است، به آسانی تهیه کنند. مرز کانادا نیز به روی اکثر دانشجویان بین‌المللی بسته است. دانشجویان صرفا در صورتی از محدودیت‌های مسافرتی معاف هستند که ویزای تحصیلی آنها قبل از ظهر روز ۱۸ مارچ صادر شده باشد. 

حتی در این صورت نیز چنانچه امکان تحصیل آنلاین آنها وجود داشته باشد، ماموران مرزی ممکن است به دانشجویان بین‌المللی معاف شده، اجازه‌ی ورود ندهند. 

دانشجویان بین‌المللی همچنان باید دلیلی ضروری داشته باشند تا بتوانند به کانادا بیایند. اگر رشته‌ی تحصیلی این دانشجویان به صورت آنلاین ارائه گردد و آنها امکان تحصیل در منزل را داشته باشند، دلیل مسافرت آنها به کانادا می‌تواند «انتخابی [optional]» یا «اختیاری [discretionary]» تلقی شود. 

پروسه دو مرحله‌ای ویزا، تسهیلات تازه دولت کانادا

با وجود این، وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) پروسه‌ی تأیید دو مرحله‌ای جدیدی را ارائه کرده است، که به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد ترم خود را بدون ویزای نهایی تحصیل، به صورت آنلاین آغاز نمایند. 

وزارت مهاجرت دیروز (دوشنبه) دستورالعمل‌های تازه‌ای را برای ماموران خود درباره‌ی چگونگی اجرای این تغییرات موقت، صادر کرده است. 

IRCC هفته‌ی گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد در اسرع وقت ممکن، به آن دسته از درخواست‌های ویزای تحصیلی که پیشاپیش تکمیل شده است، رسیدگی نماید. 

دانشجویانی که می‌خواهند از این پروسه‌ی دو مرحله‌ای موقت بهره بگیرند، تا ۱۵ سپتامبر برای درخواست ویزای تحصیلی‌شان فرصت خواهند داشت. 

چگونه می‌توان برای پاییز ۲۰۲۰ ویزای تحصیلی گرفت 

مرحله‌ی نخست تا حد زیادی شبیه به پروسه‌ی معمول ویزای تحصیلی است. 

دانشجویان بین‌المللی باید مدارک زیر را تحویل بدهند: 

  • نامه‌ی پذیرش 
  • برای دانشجویان کبک؛ گواهی پذیرش کبک [Certificat d’acceptation du Québec]
  • اثبات تمکن مالی 
  • اثبات اینکه وقتی اقامت دائم یا موقتی آنان به اتمام برسد، می‌توانند کانادا را ترک کنند
  • هر گونه پیوند خانوادگی با کانادا 

مأموران مهاجرتی این درخواست‌ها را مورد ارزیابی قرار داده و بر اساس صلاحدید خود، پیش‌تأیید را صادر می‌کنند. دانشجویان بین‌المللی در این مرحله می‌توانند تحصیل خود را آغاز نمایند. 

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی

برای دریافت ویزای تحصیلی کامل و پیدا کردن امکان سفر به کانادا در نهایت، دانشجویان بین‌المللی باید مدارک زیر را تحویل بدهند: 

  • آزمایش پزشکی مهاجرت
  • گواهی‌های امنیتی-پلیسی
  • زیست سنجی

الزامات معمول برای جریان مستقیم دانشجویی SDS

آن دسته از دانشجویان بین‌المللی که تحت جریان مستقیم دانشجویی Student Direct Stream (SDS) درخواست می‌کنند، تنها در صورتی برای این ویزای تحصیلی سریع واجد شرایط شناخته می‌شوند، که بتوانند درخواست خود را به شکل کامل ارائه دهند. 

آنان در غیر اینصورت، ناگزیر خواهند بود که یا تحت پروسه‌ی معمول درخواست بدهند، یا صبر کنند تا زمانی که بتوانند تمامی مدارک مورد نیاز برای واجد شرایط شناخته شدن در SDS را تحویل بدهند.

اداره مهاجرت کانادا همچنین می‌گوید که امکان تأخیر در رسیدگی‌ها وجود دارد. 

در SDS هدف این است که ظرف ۲۰ روز به درخواست‌های ویزای تحصیلی رسیدگی شود. در حال حاضر، دانشجویان بین‌المللی در صورتی واجد شرایط شناخته می‌شوند که از یکی از این هفت کشور باشند: چین، هند، مراکش، پاکستان، فیلیپین، سنگال و ویتنام. 

نخستین گام را برای مهاجرت به کانادا همین امروز بردارید، شاید فردا دیر باشد

آموزش آنلاین اکنون برای ویزای کار بعد از تحصیل واجد شرایط شناخته می‌شود 

اگر دانشجویی بخواهد رشته‌ی تحصیلی خود را در کانادا به اتمام برساند و در نهایت برای ویزای کار بعد از تحصیل Post-Graduation Work Permit (PGWP) درخواست بدهد، تا بتواند بعد از فارغ‌التحصیلی در این کشور کار کند، به ویزای تحصیلی کامل نیاز دارد. 

اداره مهاجرت کانادا پیشتر الزامات واجد شرایط شدن برای PGWP را تغییر داده است، چرا که مؤسسات آموزشی تعیین شده، برنامه‌های کلاسی خود را به آنلاین تغییر داده‌اند.

دانشجویان بین‌المللی اکنون خواهند توانست که نیمی از رشته‌ی تحصیلی خود را به صورت آنلاین بگذرانند و همچنان واجد شرایط ویزای کاری باشند که به آنها اجازه بدهد دست‌کم به مدت سه سال بیشتر، در کانادا بمانند. 

اهمیت PGWP در این است که دانشجویان بین‌المللی را قادر می‌سازد تا تجربه‌ی کار در کانادا را که غالبا برای واجد شرایط شدن اقامت دائم کانادا مورد نیاز است، به دست آورند. 

ورود سریع [Express Entry] و برنامه‌ی نامزدی استانی (PNP) از جمله‌ی مسیرهای مهاجرتی متعددی است که در دسترس دانشجویان بین‌المللی‌ای که می‌خواهند تحصیل خود را در کانادا به اتمام رسانند و تجربه‌ی کاری مورد نیاز را به دست آورند، قرار دارد. 

اظهارات وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا

مارکو مندیسینو، وزیر مهاجرت، در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی، چنین می‌گوید: «پاندمی تأثیر چشمگیری بر دانشجویان بین‌المللی و مؤسسات و کامیونیتی‌های کانادایی میزبان آنها، بر جای گذاشته است. به همین دلیل است که ما سلسله تمهیداتی را برای حمایت از آنها، در نظر گرفته‌ایم. ما تلاش جوانانی را که به دنبال دریافت آموزش‌های باکیفیت در کانادا هستند، ارج می‌نهیم و از هر اقدامی که برای به حداقل رساندن تأثیر چالش‌های اخیر بر برنامه‌ها و آرزوهای آینده‌ی آنها لازم باشد، فروگذار نخواهیم کرد.» 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا