Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

مهاجرت و پناهندگی؛ برنامه‌های شش حزب اصلی کانادا برای انتخابات

Liberal Party

مهاجرت در زمان قدرت حزب لیبرال افزایش پیدا کرده است. ۳۲۱ هزار و ۴۵ مهاجر در سال ۲۰۱۸ وارد کانادا شده‌اند که بیشترین تعداد مهاجران در یک سال، از زمان جنگ جهانی اول است. این حزب امیدوار است که این آمار را تا سال ۲۰۲۱ به ۳۵۰ هزار نفر برساند. وزیر مهاجرت لیبرال کانادا، احمد حسین، اعلام کرده است که قصد دارد پناهجویان بیشتری را بپذیرد.

در حالی که دولت لیبرال، اقداماتی را برای منع خرید پناهندگی Asylum-Shopping اعمال کرده است و بر فعالیت مشاوران مهاجرت دخیل در این خریدها نظارت می‌کند.

Conservative Party

حزب محافظه‌کار هنوز اعلام نکرده است که سالانه چه تعداد مهاجر را خواهد پذیرفت.

آنها بر اهمیت مهاجرت اقتصادی تاکید کرده‌اند و برای پناهجویانی که به معنای واقعی کلمه در رنج و شکنجه هستند، الویت قرار داده‌اند. این حزب به کارفرمایان اجازه خواهد داد تا از برنامه‌های اقامت دائم پشتیبانی کنند.

این حزب قول داده است که به عبور غیرقانونی از مرز پایان دهد و در مقابل، غربالگری پناهندگان را افزایش می‌دهد و امکان پناهندگی با حمایت بخش خصوصی را گسترش خواهد داد.

New Democrat Party

حزب نئودموکرات یا NDP در پاسخ به این سوال که چه تعداد مهاجرت خواهد داشت، عدد دقیقی را مشخص نکرده است. این حزب بر نیاز به رسیدگی به متقاضیان قبلی و الویت قرار دادن اتحاد خانواده، تاکید کرده است.

این حزب همچنین قول داده است که به صنعت مشاوره مهاجرت رسیدگی کند و از شر توافق‌نامه کشورهای سوم امن Safe Third Country خلاص شود. این توافقنامه مانع از این می‌شود که مهاجرانی که در آمریکا درخواست پناهندگی می‌کنند، در کانادا نیز بتوانند درخواست بدهند.

Bloc Quebecois Party

این حزب اعلام کرده است که این مجلس ملی کبک است که تصمیم می‌گیرد چه تعداد مهاجر و پناهجو در این ایالت پذیرفته می‌شوند نه دولت فدرال. این حزب می‌خواهد کبک از قانون چند فرهنگی کانادا Multiculturalism Act معاف شود.

مثل حزب NDP، حزب بلاک کبکوا نیز می‌خواهد توافقنامه کشور سوم امن را باطل کند و به کبک، حق وتو در برابر تصمیمات فدرال برای اخراج پناهندگان بدهد.

Green Party

حزب سبز در نظر دارد که مهاجرت را افزایش دهد، البته برای مشاغلی که خالی مانده باشد. ولی این حزب آمار و ارقامی که برای آنها هدف‌گذاری کرده است، اعلام نکرده است. علاوه بر این، حزب سبز قصد دارد مبحث جدیدی در مورد پناهجویان اقلیمی climate refugees که قربانیان محیط زیستی هستند را آغاز کند. این حزب قصد دارد که این پناهجویان را در یک دسته‌بندی رسمی جای دهد. این حزب هم به دنبال خلاصی از توافقنامه کشور سوم امن است.

People's Party

این حزب معتقد است که سطح مهاجرت فعلی ناپایدار است و پیشنهاد می‌کند که تعداد مهاجرت از  ۳۲۱ هزار در سال ۲۰۱۸، بین ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار نفر کاهش پیدا کند. علاوه بر این، حزب مردم پناهجویان کمتری می‌خواهد و به جای آن بر اسپانسرهای خصوصی تکیه خواهد کرد. این حزب تعهد کرده است که برای کل مرز، یک درگاه ورودی رسمی تعیین کند، در مناطق دارای مشکل دیوار بکشد و همه کسانی را که غیرقانونی از مرز عبور می‌کنند، برگرداند.

تصاویر دردناک کودک سوری سه ساله غرق شده در سال ۲۰۱۵ سرخط خبرهای بین‌المللی بود و تمرکز مبارزات انتخاباتی فدرال کانادا را نیز تغییر داد.

مرگ آلان کردی، این پسربچه سوری، سمبلی شده است از گرفتاری‌های ناامیدانه مهاجران در سراسر دنیا. این ماجرا رهبر حزب لیبرال کانادا یعنی جاستین ترودو را بر آن داشت تا تعهد کند که اگر نخست‌وزیر شود، ۲۵ هزار پناه‌جو را در عرض چند ماه بپذیرد.

این عهد اجرا شد و چند ماه بعد آمار پناهندگان از این هم فراتر رفت.

اکنون بعد از چهار سال، به نظر می‌رسد حسن تفاهم‌ها در برخی مناطق  از میان رفته است. بحث‌های مهاجرتی از بحران پناهجویان بین‌المللی، به مناظرات داخلی‌تر تغییر جهت یافته است.

حزب محافظه‌کار، لیبرال‌ها را متهم کرده که کنترل سیستم مهاجرت را از دست داده‌ و احزاب سبز و NDP هم منتقد سیاست‌های مهاجرتی ترودو هستند.

افزایش اظهارات ضدمهاجرتی از آمریکا و اروپا به کانادا راه پیدا کرده است و حزب تازه‌کار مردم، موارد بحث‌برانگیزی را مطرح کرده است؛ از جمله پایان دادن به چندفرهنگ گرایی افراطی و مهاجرت گسترده و دیوارکشی در مرز. همه این مباحث مرتبط با مهاجرت، منجر به ایجاد بحث‌ها و مناظرات انتخاباتی تفرقه‌افکنی در سراسر کشور شده است.

ده دغدغه مردم برای انتخابات و برنامه‌های شش حزب اصلی کانادا


  1. تغییرات اقلیمی
  2. مهاجرت و پناهندگی
  3. مراقبت از کودکان
  4. بازار کار
  5. خانه و مسکن
  6. آموزش
  7. درمان و سلامت
  8. مالیات‎
  9. بیزینس‌های کوچک
  10. تورم

این مطلب نخستین بار، توسط خانم پریا اسکوئی مشاور امور مهاجرت در کانادا، در تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۹ در شماره ۲۱۵ هفته‌نامه‌ی آتش چاپ تورنتو منتشر شده است. این شماره نشریه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. لینک مطلب هم در سایت آتش اینجاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا