Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتاقامت دائم

کانادا برای سومین ماه پیاپی رکورد خود را برای پذیرش مهاجران تازه‌وارد در ۱۰۰ سال گذشته شکست

کانادا تا پایان ماه نوامبر برای ۳۶۱ هزار متقاضی مهاجرت، اقامت دائم صادر کردهه و به نظر می‌رسد که تا چند روز آینده که امسال به پایان راه خود برسد برنامه کانادا برای جذب ۴۰۱ هزار متقاضی تحقق یابد.

کانادا در ماه نوامبر و برای سومین ماه پیاپی رکورد ۱۰۰ ساله خود را در زمینه جذب مهاجر شکست و برای ۴۷ هزار متقاضی مهاجرت اقامت دائم صادر کرد.

آنچه پاندمی کرونا باعث ایجاد تفاوت در این روند شده، گرایش کانادا به پذیرش مهاجران از داخل خاک کاناداست. تا پیش از شروع پاندمی ۷۰ درصد مهاجران تازه‌وارد از خارج از خاک کانادا و تنها ۳۰ درصد از داخل خاک کانادا بودند. با شروع پاندمی این تناسب معکوس شد و تمرکز کانادا روی پذیرش مهاجران از داخل خاک کشور قرار گرفت.

کانادا تا پایان ماه نوامبر برای ۳۶۱ هزار متقاضی مهاجرت، اقامت دائم صادر کردهه و به نظر می‌رسد که تا چند روز آینده که امسال به پایان راه خود برسد برنامه کانادا برای جذب ۴۰۱ هزار متقاضی تحقق یابد.

کانادا در سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۴۰ هزار مهاجر جدید را جذب کرده بود و پیش از آمدن پاندمی در سال ۲۰۲۰ قرار بود همین هدف را پیگیری کند، اما پاندمی تمام معادله‌ها را به هم ریخت. به‌طوری‌که، کانادا در سال گذشته، تنها به ۱۸۴ هزار نفر اقامت دائم داد.

با این همه سال ۲۰۲۱ توانست این روند را به مسیر اصلی خود بازگرداند.

سایت ICMohajer که اخبار و گزارش‌های مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت را پوشش می‌دهد از جزئیات عملکرد مهاجرتی کانادا در ماه نوامبر امسال گزارش می‌دهد.

کانادا در ماه نوامبر امسال با پذیرش ۴۷ هزار دارنده اقامت دائم، یک رکورد جدید را به ثبت رساند. گفتنی است که چنین داده‌هایی از سال ۱۹۸۰ به این سو در دسترس قرار دارند. همچنین، این سومین ماه متوالی است که کانادا این رکورد را می‌شکند. 

کانادا در یازده ماه نخست سال جاری، به ۳۶۱ هزار مهاجر جدید، اقامت دائم داده است

این اطلاعات که از داده‌های اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا IRCC به دست آمده است، همچنین، نشان می‌دهد که کانادا در یازده ماه نخست سال جاری، به ۳۶۱ هزار مهاجر جدید، اقامت دائم داده است. از آن‌جایی که در هر یک از فصل‌های گذشته، کانادا بیش از ۴۵ هزار مهاجر را جذب کرده است، انتظار می‌رود که تا پایان سال، هدف جذب 401 هزار مهاجر، محقق شود. 

تمرکز کانادا در طول پاندمی، بر دادن اقامت دائم به کسانی متمرکز شده که داخل کانادا زندگی می‌کنند

لندینگ وقتی اتفاق می‌افتد که یک فرد، وضعیت قانونی خود را به‌طور رسمی به اقامت دائم در کانادا تبدیل می‌کند. قبل از آن‌که سر و کله پاندمی پیدا شود، این مساله معمولا زمانی اتفاق می‌افتاد که یک مهاجر از خارج از کشور می‌آمد و اقامت دائم می‌گرفت. 

این در حالی است که در طول پاندمی، تمرکز کانادا بر دادن اقامت دائم به کسانی متمرکز شده است که به‌عنوان دارنده اقامت موقت در داخل کانادا زندگی می‌کنند. دلیلش هم این است که کسانی که داخل کانادا زندگی می‌کنند، کمتر از افراد دیگر، در فرایند دریافت اقامت دائم، دچار اختلالات و چالش‌های مرتبط با پاندمی، مانند تاخیر در سفر یا تاخیر در دریافت اسناد می‌شوند. 

تعداد لندینگ‌های افراد دارای اقامت دائم جدید در هر ماه (برآورد اولیه ارائه شده توسط وزارت مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا) 

cic news ircc november 2021 immigration data

نسبت بین لندینگ افراد حاضر در کانادا و خارج از کشور، قبل از پاندمی و در حین آن، چگونه بوده است؟ 

قبل از این که پاندمی از راه برسد، حدود ۳۰ درصد از افراد دارای اقامت دائم در دسته مهاجرت اقتصادی، در زمان لندینگ، داخل کانادا زندگی می‌کردند، اما ۷۰ درصد از آنها از خارج از کانادا به کشور آمده بودند. 

این آمار در سال 2021 کاملا برعکس شد، یعنی در این سال، حدود ۷۰ درصد از افراد دارای اقامت دائم جدید که لندینگ کرده‌اند، داخل کانادا بودند و تنها ۳۰ درصد، از خارج از کشور لندینگ می‌کردند. 

اداره مهاجرت کانادا این تغییر را به‌وجود آورده است تا بتواند به هدف خود، یعنی ۴۰۱ هزار دارنده اقامت دائم جدید در سال جاری برسد. 

تغییرات دیگری که IRCC امسال ایجاد کرده است 

از جمله تغییرات دیگری که توسط IRCC انجام شده، می‌توان به تمرکز روی دعوت از کاندیداهای کلاس تجربه کانادایی CEC و راه‌اندازی ۶ مسیر مهاجرتی اشاره کرد که در ماه می، به‌منظور دادن اقامت دائم به ۹۰ هزار دانشجوی بین‌المللی و نیروی کار خارجی موقت ساکن در کانادا صورت گرفت.

کانادا از ماه سپتامبر تاکنون، سه رکورد متوالی را در زمینه اعطای اقامت دائم به ثبت رسانده است 

قبل از پاندمی، کانادا هر ماه بین ۲۵ هزار تا ۳۵ هزار مهاجر جدید را جذب می‌کرد که در این میان، جذب مهاجر در فصل‌های بهار و تابستان بیشتر بود. 

کانادا، سال جدید را به‌کندی شروع کرد، اما در ماه جون، سرعت لندینگ‌ها را افزایش داد. 

در دوره بین ماه‌های جون تا نوامبر، کانادا به‌صورت ماهانه به بیش از ۳۵ هزار متقاضی، اقامت دائم اعطا کرده است که بسیار قابل توجه به نظر می‌رسد. همچنین، از ماه سپتامبر تاکنون، سه رکورد متوالی را به ثبت رسانده که بی‌سابقه بوده است. 

کانادا، هدف جذب سالانه ۴۰۱ هزار مهاجر جدید را پیگیری می‌کند

کانادا در سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۴۰ هزار مهاجر جدید را جذب کرده بود و قبل از آمدن پاندمی در سال ۲۰۲۰ قرار بود همین هدف را پیگیری کند، اما پاندمی تمام معادله‌ها را به هم ریخت. به‌طوری‌که، کانادا در سال گذشته تنها به ۱۸۴ هزار نفر اقامت دائم داد، اما با تلاش برای تثبیت رکورد مهاجرت سالانه خود که در سال ۱۹۱۳ ثبت شده بود، میزان مهاجرت را دو برابر کرد. 

انگیزه‌ای که باعث شده کانادا از سال جاری به بعد، هدف جذب سالانه ۴۰۱ هزار مهاجر جدید را پیگیری کند، ترمیم اقتصاد کشور در دوران پساپاندمی است. 

دستیابی به این هدف، یکی از اولویت‌های IRCC در سال جاری بوده است و حالا که به این هدف نزدیک شده، اولویت‌های خود را پس از انتشار دستورنامه جدید جاستین ترودو، گسترش خواهد داد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا