Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

چگونه می‌توان از خاورمیانه به کانادا مهاجرت کرد؟

در حال حاضر، صدها هزار نفر از اهالی خاورمیانه در کانادا زندگی می‌کنند و کانادا مقصد جذابی برای مهاجرت خاورمیانه‌ای‌هاست. اهالی خاورمیانه می‌توانند از بین بیش از ۱۰۰ مسیر مهاجرتی، یک مسیر را برای شروع زندگی جدید در کانادا انتخاب کنند.

سایت مهاجرتی IC Mohajer که به اخبار مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت می‌پردازد درباره راه‌های مهاجرت افراد از خاورمیانه به کانادا گزارش می‌دهد.

بسیاری از مردم خاورمیانه به دلایل مختلف، مهاجرت به کانادا را انتخاب می‌کنند. از جمله این دلایل می‌توان به مراقبت‌های بهداشتی در سطح جهانی، آموزش و تحصیل با کیفیت بالا و انواع فرصت‌های شغلی اشاره کرد. 

 

مسیری که اهالی خاورمیانه معمولا از طریق آن به کانادا مهاجرت می‌کنند 

مردم خاورمیانه معمولا از طریق برنامه Skilled Workers یا همان برنامه نیروی کار ماهر به کانادا مهاجرت می‌کنند. دلیل این مساله هم این است که کانادا برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود در بازار کار به افراد دارای مهارت نیاز دارد. 

در نتیجه، بیشتر مسیرهای مهاجرتی اقتصادی کانادا، متقاضیانی را که دارای مهارت کاری هستند، ترجیح می‌دهند. 

 

عواملی که نیروی کار ماهر براساس آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند

ارزیابی نیروی کار ماهر براساس عوامل مختلفی مانند سن، سابقه کار، سطح تحصیلات و تسلط به زبان انجام می‌شود. بسیاری از مهاجرانی که کانادا را به‌عنوان مقصد خود در نظر می‌گیرند، تسلط زیادی به زبان انگلیسی یا فرانسه دارند که این مساله، مزیت مهمی برای آنها محسوب می‌شود. 

چگونه می‌توان از خاورمیانه به کانادا مهاجرت کرد؟

مهاجرت از طریق سیستم Express Entry

Express Entry نام سیستمی است که دولت فدرال از آن برای مدیریت برنامه‌های اقامت دائم استفاده می‌کند. مهاجران، درخواست خود را برای مهاجرت به کانادا از طریق سیستم Express Entry ارسال می‌کنند. 

با این حال، قبل از ایجاد پروفایل Express Entry، متقاضیان باید واجد شرایط یکی از ۳ برنامه مهاجرتی زیر باشند: 

  • برنامه نیروی ماهر خارجی (FSWP)
  • برنامه تجارت ماهر (Skilled Trades) خارجی (FSTP)
  • کلاس تجربه کانادایی (CEC)

 

مناسب‌ترین گزینه برای کسانی که هیچ‌وقت در کانادا زندگی نکرده‌اند

برنامه FSWP مناسب‌ترین گزینه برای کسانی است که هرگز در کانادا زندگی نکرده‌اند.

اگر واجد شرایط FSWP هستید، می‌توانید یک پروفایل Express Entry ایجاد کنید. شما باید در یک آزمون مهارت زبان در حوزه زبان انگلیسی یا فرانسوی شرکت کنید. همچنین، باید مدارک تحصیلی خارجی خود را ارزیابی نمایید.

به کلیه متقاضیان در سیستم Express Entry براساس مشخصاتی که دارند، نمره‌ای در سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) داده می‌شود. 

دولت کانادا هر دو هفته یک‌بار از داوطلبانی که بالاترین امتیاز را داشته باشند، در Express Entry pool دعوت می‌کند تا برای اقامت دائم، درخواست دهند. 

 

نحوه مهاجرت از طریق برنامه مهاجرت استانی (PNP) 

برنامه نامزدی استانی (PNP)، گزینه اصلی دیگری است که مردم خاورمیانه می‌توانند از طریق آن به کانادا مهاجرت کنند. استان‌ها و مناطق کانادا از طریق این برنامه می‌توانند نیروی انسانی لازم برای تأمین نیازهای اقتصادی خود را در اختیار داشته باشند. 

متقاضیان از طریق دو روش می‌توانند نامزدی استانی را دریافت کنند. آنها می‌توانند به‌صورت مستقیم از طریق یک جریان خاص PNP اقدام نمایند (apply to a specific PNP stream directly) یا این که ممکن است دعوت‌نامه‌ای برای درخواست نامزدی استانی از طریق سیستم Express Entry دریافت کنند.

این بدان معنی است که داشتن پروفایل Express Entry گزینه‌های بیشتری را برای متقاضیان فراهم می‌کند. زیرا ممکن است متقاضی از طریق دولت فدرال، دعوت‌نامه‌ای برای درخواست اقامت دائم دریافت کند یا دعوت نامه‌ای برای نامزدی استانی به دست او برسد.

البته، این موارد، تنها راه‌های مهاجرت مردم خاورمیانه به کانادا نیستند. در واقع، مردم خاورمیانه بیش از ۱۰۰ گزینه نیروی کار ماهر، skilled workers برای انتخاب اهداف مهاجرتی خود به کانادا دارند.

 

تاریخچه ورود اهالی خاورمیانه به کانادا

اولین موج مهاجرت از خاورمیانه به کانادا، اوایل سال ۱۸۸۲ از سوریه و لبنان بود و در حال حاضر، صدها هزار نفر از اهالی خاورمیانه در کانادا زندگی می‌کنند. 

با وجود پاندمی کرونا، کانادا هنوز در حال رسیدگی به‌ برنامه‌های اقامت دائم است. چرا که، استقبال از مهاجران کلید بهبود اقتصادی بعد از دوران کرونا خواهد بود.

به‌ همین منظور، کانادا طبق برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۰-۲۰۲۲ (Immigration Levels Plan) تا پایان سال ۲۰۲۲ از بیش از یک میلیون مهاجر استقبال خواهد کرد. 

مهاجران خاورمیانه می‌توانند به شبکه‌های اجتماعی موجود بپیوندند و در جامعه و بازار کار کانادا ادغام شوند. 

 

نهادهای مذهبی، قومی و فرهنگی که به خاورمیانه‌ای‌های مهاجر، احساس در خانه بودن را می‌دهند 

بسیاری از نهادهای مذهبی مانند کلیساها، مساجد، کنیسه‌ها و معابد در کانادا وجود دارند. 

در طول یک قرن گذشته چندین نهاد مذهبی در کانادا ساخته شده است، از جمله، کلیسای Melkite و کلیسای Maronite. اولین کلیسای ارتدکس قبطی در سال ۱۹۶۵ و اولین مسجد کانادا به نام مسجدالرشید در سال ۱۹۳۸ در ادمونتون ساخته شد. 

علاوه بر گردهمایی‌های مذهبی، روش‌های زیاد دیگری برای ارتباط اهالی خاورمیانه با سایر اعضای جامعه مهاجران به کانادا وجود دارد که از بین آنها می‌توان به گروه‌های فیس‌بوک یا مراکز و کامیونیتی‌های خاص اشاره کرد. 

از طرف دیگر، مهاجران از طریق رویدادهایی مانند موسیقی، رقص، غذا و غیره می‌توانند با ریشه‌های اجدادی خود پیوند داشته باشند. مثلا رستوران‌های زیادی با غذاهای متنوع خاورمیانه‌ای در کانادا وجود دارد و به همین دلیل، مهاجران خاورمیانه‌ای در کانادا احساس می‌کنند که در خانه خود حضور دارند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا