Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتکارآفرینی

آیا یک ایده استارتاپی دارید؟ همین امروز برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید

اگر دارای یک ایده استارتاپی هستید و از طرفی سودای مهاجرت در سرتان موج می‌زند، این مطلب را از دست ندهید. 

در صورتی که ایده شما برای صاحبان کسب و کار یا سرمایه‌داران و یا به طور کلی، کانادایی‌ها سودآوری داشته باشد، و از طرفی بتوانید موافقت یکی از موسسات مورد تایید اداره مهاجرت کانادا را برای ساپورت ایده یا طرح استارتاپ خود جلب کنید، می‌توانید طی ۱۲ تا ۱۶ ماه از طریق ویزای استارتاپ، چمدان‌های خود را برای سفر به کانادا آماده کنید.

رک بگوییم، اگر دارای ایده خلاقانه در سطح جهانی هستید، این روش را برای مهاجرت انتخاب کنید. در غیر این صورت شانس خود را با بقیه روش‌های مهاجرتی امتحان کنید. 

این استارتاپ که می‌گویند دقیقا چیست؟

استارتاپ‎ به یک کسب و کار نوپا و کوچکی گفته می‌شود که توسط گروهی از افراد (یا تنها یک نفر) ایجاد می‌شود. 

استارتاپ‌های زیادی در گوشه و کنار دنیا از جمله در ایران برپا شده و بعد از مدتی جمع می‌شود. چرا؟ 

چون شرط اصلی پایداری یک استارتاپ علاوه بر داشتن یک تیم قوی و دارای پشتکار، داشتن یک ایده خلاقانه است که قابلیت گسترش و رشد کردن در آینده را داشته باشد. 

بنابراین اگر به کارآفرینی علاقه دارید و ایده‌های زیادی در سرتان موج می‌زند، که می‌تواند قابلیت تبدیل به استارتاپ شدن را داشته باشد، هرچه سریع‌تر در این مسیر قدم بگذارید. 

برای پیدا کردن ایده، بایستی نیاز و دغدغه جامعه‌ای را ببینید که قصد برپایی استارتاپ در آن را دارید. در واقع ابتدا باید نیاز یک جامعه را کشف کنید و سپس با رفع آن، به کسب درآمد برسید. 

آیا یک ایده استارتاپی دارید؟ همین امروز برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید

ویزای استارتاپ برای چه کسانی است و چگونه صادر می‌شود؟

پروژه‌های زیادی با یک ایده آغاز شده و زمانی که در چرخه کسب و کار قرار گرفته سود فراوانی به اقتصاد آن کشور تزریق کرده است. 

اگر سودای مهاجرت به کانادا را در سر دارید و از طرفی یک یا چند ایده خلاقانه شما را به فکر راه انداختن استارتاپ انداخته است، در صورتی که بتوانید یکی از موسسات مورد تایید اداره مهاجرت کانادا را درباره موفقیت سرمایه‌گذاری در طرح خود قانع کنید، می‌توانید موفق به دریافت ویزای استارتاپ شوید و از طریق آن، اقامت دائم کانادا را کسب کنید.

از طرفی، شاید ابتدا مسیری که در پیش دارید برای‌تان کمی ترسناک به نظر برسد. چون استارتاپ‌ها کسب و کارهای کوچکی هستند که ممکن است شکست را تجربه کنند. 

به همین دلیل افرادی که متقاضی مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ هستند، ممکن است آن را یک ریسک محسوب کنند و با توجه به اینکه سابقه کار در کشور جدید را ندارند، ممکن است برای آنها موقعیتی استرس زا به نظر برسد. 

اما، نفس عمیقی بکشید. 

خبر خوب این است که دولت کانادا این مسیر پر از استرسی را که متقاضیان در پیش دارند، درک کرده و شرایطی را برایتان فراهم کرده است تا در صورتی که استارتاپ‌تان با شکست روبرو شد و یا به هر دلیلی از ادامه پروژه منصرف شدید، اقامت‌تان لغو نشود و بتوانید در شرکتی مشغول به کار شوید یا کسب و کار جدیدی را راه بیندازید. 

آیا یک ایده استارتاپی دارید؟ همین امروز برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید

چطور می‌توانید ویزای استارتاپ بگیرید و چه شرایطی باید داشته باشید؟

حالا که تصمیم به اخذ ویزا از طریق استارتاپ را دارید بایستی ایده‌ای ارائه دهید که نو باشد. منظور از ایده نو، ایده‌ای نیست که تا به حال کسی روی آن کار نکرده باشد، بلکه ایده شما می‌تواند مربوط به کاری باشد که به شکل متفاوتی و با روشی ارزان و سریع انجام می‌شود. 

ضمن اینکه به گونه‌ای باشد که در سطح بین‌الملل قابل توسعه و گسترش باشد تا بتوانید از یکی از سازمان‌های مورد حمایت کانادا نامه حمایتی دریافت کنید. 

 

      • سایت IC Mohajer که به طور تخصصی به مهاجرت می‌پردازد، از طریق تیم مطالعه بازار خود و نیز ارتباطاتی که با شرکت‌های تحقیق بازار در کانادا دارد می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. با ما تماس بگیرید.

 

کسانی که ایده شما را مطالعه می‌کنند تا برای سرمایه‌گذاری آن را مورد بررسی قرار دهند، قاعدتا به دنبال بازار هدف شما هستند که ببینند شما کدام بخش از کانادا را به عنوان بازار هدف خود در نظر گرفته‌اید. تعیین کردن این جزئیات نشان‌دهنده جدی بودن ایده و کار شما است که برای کانادایی‌ها اهمیت دارد. 

چیزی که در اینجا بیش از همه به چشم می‌آید نحوه ارائه خدمت یا محصول شماست. مدل تجاری شما بایستی به گونه‌ای باشد که محصول یا خدمت مورد نظر مشتری، در کمترین زمان و هزینه به دست او برسد و تقاضاهای ناخواسته حذف شود.

منظور از تقاضای ناخواسته چیست؟ مثلا فرض کنید شما قصد خرید یک خودکار دارید. منتها این خودکار در پکیج حاوی لوازم‌التحریر گنجانده شده است. شما برای خرید آن خودکار ناچار هستید کل پکیج را بخرید. بنابراین پول کل پکیج را می‌دهید، در حالی که از کل پکیج، تنها به خودکارش نیاز دارید. 

در ارائه ایده و کسب و کارتان بایستی برنامه‌ای ارائه دهید که به دست مشتری دقیقا همان چیزی که مدنظرش است، برسد و در کنار تکنولوژی، بازار وسیع‌تری را در دست بگیرید. 

 

      • همان طور که می‌بینید نحوه تهیه و تنظیم پروپوزالی که شما برای ایده استارتاپ خود ارائه می‌دهید، بسیار در موفقیت شما برای گرفتن موافقت دولت کانادا تاثیر دارد. در این زمینه هم می‌توانید به توان فنی و نیز تجربه کارشناسان IC Mohajer اتکا کنید که تاکنون صدها نفر را در این موارد یاری کرده‌اند. با ما تماس بگیرید.

 

علاوه بر ارائه ایده و دریافت نامه از یکی از سازمان‌های حمایتی کانادا، بایستی مدرک زبان یا فرانسه نیز داشته باشید که برای اثبات آن بایستی در آزمون‌های معتبری همچون آیلتس شرکت کنید. 

ضمن اینکه بایستی قصد اقامت در نقطه‌ای از کانادا به جز استان کبک را داشته باشید. 

خب، حالا تصور کنید قصد راه اندازی استارتاپ‌تان را دارید، در تیم شما هر کسی که متقاضی دریافت ویزای استارتاپ است بایستی حداقل ۱۰ درصد مالکیت کسب و کار را داشته باشد. حداکثر این تعداد، ۵ نفر است. 

شرط بعدی، مکان کسب و کارتان است که بایستی حتما در خاک کانادا باشد و در زمان دریافت اقامت، کارتان را از داخل خاک کانادا ارائه دهید. 

استطاعت مالی را فراموش نکنید. مانند سایر روش‌های مهاجرتی برای دریافت ویزا بایستی توانایی مالی‌تان را اثبات کنید.

آیا یک ایده استارتاپی دارید؟ همین امروز برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید

به چه میزان سرمایه اولیه برای ویزای استارتاپ نیاز دارید؟

بسته به سازمانی که از کسب و کار شما حمایت می‌کند، میزان سرمایه اولیه مورد نیاز شما نیز متفاوت خواهد بود:

  1. در صورتی که سرمایه‌گذار شما، شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر باشد، حداقل به ۲۰۰ هزار دلار به عنوان سرمایه نیاز دارید. 
  2. در صورتی که سرمایه‌گذار مربوط به گروه‌های سرمایه‌گذاری خصوصی (فرشته) Angel Investor باشد، بایستی ۷۵ هزار دلار سرمایه اولیه داشته باشید. 
  3. همچنین شما می‌توانید از دو یا چند سازمان این حمایت را دریافت کنید. در این زمان تمام سازمان‌ها با هم یک گواهینامه و نامه حمایت برایتان صادر می‌کنند.

برای اطمینان از معتبر بودن شرکت سرمایه‌گذاری، قبل از ارائه درخواست، اسم آن را می‌توانید از لیست سایت اداره مهاجرت کانادا مشاهده کنید. 

در صورتی که سرمایه شما توسط انکوباتور یا مراکز رشد، تامین شود، دیگر نیازی به تامین هزینه اولیه ندارید. هزینه ویزای استارتاپ برای یک نفر از ۱۲٫۹۶۰ دلار شروع شده و به ترتیب هر نفری که اضافه شود، به این مبلغ ۳٫۴۱۴ دلار اضافه می‌شود.

 

      • برای دریافت تائیدیه شرکت‌های سرمایه‌گذار، کارشناسان IC Mohajer می‌توانند به بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسی و سال‌ها تجربه خود در کنار شما باشند و به شما کمک کنند. با ما تماس بگیرید.

 

این را در نظر داشته باشید که مدت مجوز کار ویزای استارتاپ شما یک ساله است و در این مدت شما بایستی موفق به توسعه کسب و کارتان شوید.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by IC Mohajer (@icmohajer)

 

برای کار کردن در کسب و کارتان به عنوان کارآفرین نیاز به مجوز کار دارید. البته این مجوز قابل تمدید بوده و در این مدت همچنین می‌توانید برای اقامت دائم خود نیز به صورت همزمان اقدام کنید. 

در واقع اگر بخواهید برای اخذ اقامت دائم یا دریافت مجوز کار اقدام کنید، بایستی قبل از تمام شدن اعتبار تعهدنامه‌ای که برایتان صادر شده است، اقدام کنید. مدت اعتبار این تعهدنامه ۶ ماه است. 

 

مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ؛ از کجا باید شروع کنید؟

از آنجایی که اقدام به مهاجرت و دریافت ویزا پروسه‌ای زمان‌بر است، بایستی فرد دانش کافی از این مسیر را داشته باشد، چرا که در غیر این صورت ممکن است دچار ضرر مالی و زمانی شوید و انرژی‌تان تلف شود. 

      • برای شروع پروسه درخواست ویزای استارتاپ، می‌توانید با پرکردن فرم مخصوصی که در سایت IC Mohajer قرار داده شده، مشاوره و راهنمایی بگیرید. با ما تماس بگیرید.

کارشناسان این مجموعه از صفر تا صد این پروسه همراه‌تان هستند تا در نهایت به هدف‌تان که اخذ اقامت در کانادا است، دست پیدا کنید. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا