مطالبی در این باره

انواع مهاجرت کارآفرینی به کانادا

  • مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق برنامه دولت فدرال
  • مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق استان نیوبرانزویک
  • مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق استان نوا اسکوشیا
  • مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق جزیره پرنس ادوارد
  • مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق استان بریتیش کلمبیا
  • مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق استان منیتوبا
  • مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق استان ساسکاچوان
  • مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق استان انتاریو
  • مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق برنامه استان کبک
  • Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
    برنامه های مهاجرتیکارآفرینیمهاجرت مدیران و صاحبان بیزینس

    مهاجرت کارآفرینی به کانادا از طریق استان منیتوبا

    Manitoba Entrepreneur Pathway

    اگر سرمایه‌گذار یا کارآفرینی هستید، که برای مهاجرت به کانادا، استان منیتوبا را هدف سرمایه گذاری یا کارآفرینی خود قرار دادید، می‌توانید از طرح سرمایه گذاری مانیتوبا استفاده کنید. برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کاری که قصد راه ‌انداختن یک بیزینس جدید در منیتوبا را دارند، طرح سرمایه گذاری تجاری منیتوبا Manitoba’s Business Investor Stream – BIS ارائه شده است. 

    عناوین زیر را در مطلبی که پیش رویتان است، مورد بررسی قرار دادیم:

    1. طرح سرمایه گذاری تجاری منیتوبا 
    2. مهاجرت به مانیتوبا از طریق سرمایه گذاری
    3. بررسی فاکتورهای سیستم امتیاز دهی
    4. چه کسانی مجاز به اپلای در طرح سرمایه گذاری مانیتوبا نیستند

    طرح سرمایه گذاری تجاری مانیتوبا

    BIS یا طرح سرمایه گذاری تجاری مانیتوبا با بانک اطلاعاتی سامانه اظهار علاقه مندی (EOI ) در ارتباط بوده و برای کارآفرینان و سرمایه گذاران بین المللی طراحی شده است که قصد دارند کسب و کاری را در مانیتوبا خریداری کرده،  راه‌ بیندازند و یا در یکی از کسب و کارهای موجود در این استان، شریک شوند. 

    دور روش برای شرکت در این طرح وجود دارد: 

    • از طریق کارآفرینی 
    • از طریق سرمایه گذاری در مزرعه (که به جای برنامه استخدامی استراتژیک مزرعه ارائه شده است.) 

     

    مهاجرت به مانیتوبا از طریق سرمایه گذاری

    برای سرمایه گذاری در مانیتوبا، بایستی در سیستم EOI درخواست خود را ثبت کنید درنتیجه پروفایل خود را در EOI ایجاد کرده و بر اساس امتیازاتی که پروفایل شما در مقایسه با سایر متقاضیان به دست آورده است، رتبه بندی می‌شوید. فاکتورهایی که در سیستم امتیازدهی تاثیرگذار بوده شامل: سن، سابقه کار، تخصص و دانش، مهارت زبان، دارایی خالص، سفرهای قبلی‌تان به مانیتوبا، مهارت‌های همسر و… است. 

    در صورتی که بتوانید بالاترین امتیاز را نسبت به سایر متقاضیان به دست آورید، برای اپلای در برنامه سرمایه گذاری تجاری مانیتوبا(BIS)  دعوت خواهید شد. سپس تا 2 ماه بعد از دریافت این دعوتنامه که به صورت LAA است، فرصت دارید درخواست خود را به طور کامل به دولت مانیتوبا ارائه دهید. 

     

    بررسی فاکتورهای سیستم امتیاز دهی

    این فاکتورها جهت سازگار بودن شما با مانیتوبا و حضور موثر و مفیدتان از نظر اقتصادی در این استان است. حداقل امتیازی که از این بخش، بایستی به دست آورید، 60 امتیاز است. 

     

    • سن و سال

    بازه امتیازدهی در مورد فاکتور سن، از 21 سال تا 54 سال است. بیشترین امتیاز این بخش متعلق به بازه سنی 30 تا 44 سال بوده که امتیاز آن 15 است.  زیر 21 سال و بالای 54 سال در این بخش مشمول امتیاز نیستند. 

    • دانش کسب و کار

    اگر می‌خواهید امتیاز این بخش را به دست آورید، بایستی طی 5 سال گذشته، حداقل به مدت سه سال مالکیت کسب و کار مورد نظر را داشته باشید. اگر مالک چندین کسب و کار به طور همزمان هستید، تنها کسب و کار اصلی شما در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورتی که همسرتان هم بخشی از سهام کسب و کار را دارد، امتیازتان در این بخش بالاتر می‌رود. 

    اگر بیش از نیمی از مالکیت کسب و کار، متعلق به شما است، حداکثر امتیاز این بخش، یعنی 15 امتیاز را دریافت خواهید کرد. اگر مالکیت شما کمتر از 50 درصد باشد، 12 امتیاز به شما تعلق می‌گیرد و در صورتی که کمتر از 20 درصد مالک کسب و کاری هستید، بایستی مدیر ارشد کسب و کار باشید تا واجد شرایط کسب 10 امتیاز شوید. 

     

    • سابقه کار

    سابقه کار در این بخش برای مالکین کسب و کار و مدیران ارشد تنها در صورتی مورد قبول قرار می‌گیرد که توسط MPNP-B،  مورد تایید باشد. بیشترین امتیاز این بخش 15 است که به افراد با سابقه بالای 10 سال تعلق می‌گیرد. حداقل سابقه کاری که شامل امتیاز بوده، 3 سال است و بازه 3 تا 6 سال دارای امتیاز 5 است.

     

    • دارایی خالص

    حداقل دارایی مورد نیاز در این بخش که شامل کمترین امتیاز یعنی 8 بوده، بین 350 هزار تا 500 هزار دلار است. بیشترین امتیاز 15 بوده که متعلق به دارایی بالای 2.5 میلیون دلار است. به همین ترتیب :

    بین 2 تا 2.5 میلیون دلار: امتیاز 14

    بین 1.5 تا 2 میلیون دلار: امتیاز 13

    بین 1 تا 1.5 میلیون دلار: امتیاز 12

    بین 500 هزار تا 1 میلیون دلار: امتیاز 10

    کسب خواهید کرد. 

     

    • مهارت زبان رسمی کانادا(انگلیسی یا فرانسه)

    حداقل سطح زبان شما برای شرکت در طرح سرمایه گذاری مانیتوبا سطح CLB4 در هر چهار مهارت است تا بتوانید امتیاز 15 را به دست آورید. این سطح را می‌توانید با ارائه هر کی از مدارک آیلتس، تافل، CELPIP ارائه دهید. تاریخ آزمون شما باید حداکثر، برای دو سال قبل از درخواست‌تان به EOI باشد. بیشترین امتیاز در این بخش، برای سطح بالای 6 است که 20 امتیاز دارد. 

    فاکتورهای تاثیرگذار دیگر

    • اگر حداقل 5 روز کاری جهت تحقیق برای شرایط زندگی و کسب و کار به مانیتوبا سفر کرده باشید، 15 امتیاز  این بخش، به شما تعلق می‌گیرد. این بازدید، باید حداقل یک سال قبل از ثبت EOI باشد.
    • در صورت تاهل، اگر همسرتان دارای سطح زبان CLB5 یا بالاتر باشد، 10 امتیاز دیگر نیز از این بخش دریافت می‌کنید. 
    • همچنین در صورتی که از اقوام و بستگان نزدیک و درجه یک، کسی را داشته باشید که بیش‌تر از یک سال در مانیتوبا ساکن باشد، 5 امتیاز کسب می‌کنید. ارائه مدرک اثبات رابطه خانوادگی نیز در این بخش اهمیت دارد.
    • در صورت داشتن فرزند، اگر فرزندتان در یکی از موسسات آموزشی مانیتوبا، حداقل 6 ماه قبل از ارائه درخواست شما، ثبت نام کرده و به صورت تمام وقت در حال تحصیل باشد، 5 امتیاز دیگر به امتیازهایتان اضافه می‌ضود.  در این مورد باید مدارک لازم برای اثبات تحصیل فرزندان ارائه دهید. 
    • در صورتی که شما یا همسرتان حداقل به مدت یک سال در یکی از موسسات آموزش عالی مانیتوبا دوره تحصیلی گذرانده باشید، 5 امتیاز دیگر نیز به امتیازهایتان اضافه می‌شود. 

     

    چه کسانی مجاز به اپلای در طرح سرمایه گذاری مانیتوبا نیستند

    در صورتی که به طور غیرقانونی وارد کانادا شوید و یا پناهندگی شما به کانادا در وضعیت نامعلومی باشد، امکان اپلای در این استان برای شما وجود ندارد. ضمن اینکه اگر برای برنامه استانی دیگری در کانادا درخواست داده باشید و منتظر اعلام نتایج آن باشید، مجاز به اپلای در مانیتوبا نخواهید بود. علاوه بر این، اگر درخواست‌تان یک دوره رد شده باشد  تا یک سال پس از آن، نمی‌توانید اپلای کنید. به خاطر داشته باشید در صورتی که کسب و کارتان به فعالیت‌های کشاورزی مربوط است، هدف از راه اندازی آن، نباید تولید محصولات اولیه باشد. در این زمینه مشاوران و متخصصان ما، با ارائه راهکارهای موثر، شما را در امر سرمایه گذاری در مانیتوبا راهنمایی‌تان خواهد کرد. 

    نمایش بیشتر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا