Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

ویروس کرونا؛ تسهیلات دولت کانادا برای ایرانیانی که در پروسه ویزا یا مهاجرت هستند

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، اقدامات و تسهیلات ویژه‌ای را که برای چینی‌ها در نظر گرفته بود برای شهروندان ایران و کره جنوبی نیز گسترش داده است

این روزها که گسترش کرونا ویروس باعث نگرانی مردم در ایران شده، ایرانیانی که متقاضی یا در پروسه دریافت ویزا از نقاط مختلف دنیا از جمله کانادا هستند، نگرانی مضاعفی را تجربه می‌کنند.

سوال مهمی که ذهن افراد متقاضی اقامت دائمی، متقاضیان شهروندی، دانشجویان و نیروهای کار موقت ساکن کانادا را درگیر کرده این است که در این اوضاع، تکلیف‌شان چه می‌شود و چطور باید ویزا بگیرند؟

وضعیت پرونده‌ها و مدارک بسیاری از این افراد ناقص مانده و می‌ترسند که نتوانند قبل از مهلت مقرر، پرونده خود را تکمیل کنند و امکان اقامت خود را از دست بدهند.

با این حال، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا تدابیر لازم را برای حل این قبیل از مشکلات شهروندان کشورهای چین، کره جنوبی و ایران اتخاذ و نگرانی‌های آنها را برطرف کرده است.

در این مطلب، علاوه بر ذکر این تدابیر، دستورالعمل‌های خاص برای اتباع ایرانی نیز آمده است.

به دنبال ایجاد اختلال در سرویس‌ها و محدودیت‌های سفر به دلیل شیوع ویروس COVID-19، دپارتمان مهاجرت کانادا در تلاش است تا شرایطی را برای متقاضیان ویزا از چین، ایران و کره جنوبی فراهم کند.

بر این اساس، به متقاضیان ویزا از این سه کشور که به دلیل شرایط پیش آمده که خارج از کنترل آنهاست، نمی‌توانند برخی شرایط لازم برای اخذ ویزا را فراهم کنند، زمان بیشتری برای کامل کردن مراحل ضروری مثل تهیه اثر انگشت و عکس، داده می‌شود.

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا Immigration Refugees And Citizenship Canada – IRCC اقدامات ویژه‌ای را که در تاریخ ۷ فوریه برای چین انجام شده است، در ۲۹ فوریه گسترش داد تا شهروندان ایران و کره جنوبی را هم دربرگیرد.

اقدامات ویژه اداره مهاجرت کانادا شامل این افراد می‌شود

وب‌سایت IRCC اعلام کرده که این اقدامات ویژه برای آن دسته از متقاضیان ویزاست که دارای شرایط زیر باشند:

  • اتباع چینی، ایرانی یا کره جنوبی
  • کسانی که در چین، ایران یا کره جنوبی زندگی می‌کنند
  • افرادی که تحت تاثیر اختلال در خدمات یا محدودیت‌های مسافرتی مربوط به COVID-19 قرار دارند

منظور از اختلال خدمات چیست؟

«اختلال خدمات» ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • بسته شدن مراکز درخواست ویزا
  • دسترسی محدود به دفاتر و دولت محلی
  • دسترسی محدود به پزشکی که می‌تواند معاینه پزشکی مهاجرت را انجام دهد
  • علاوه بر این، دپارتمان مهاجرت درخواست‌های ناقص برای متقاضیان ویزیتور ویزا، مجوز کار، مجوز تحصیل یا اقامت دائمی را می‌پذیرد.

مهلت ۹۰ روزه برای درخواست‌هایی که دچار نقص هستند

به نقل از وب‌سایت IRCC هیچکدام از درخواست‌های در حال پیگیری به دلیل نقص در اسناد، رد یا بسته نمی‌شود و به‌طور اتوماتیک یک مهلت ۹۰ روزه برای تکمیل درخواست‌ها در نظر گرفته می‌شود.

این ۹۰ روز اضافه برای ضرب‌الاجل‌های بیومتریک (اثر انگشت و عکس) هم در نظر گرفته شده است. با وجود اینکه در دستورالعمل‌ها آمده که این مرحله باید ظرف ۳۰ روز تکمیل شود، IRCC به متقاضیانی که دچار اختلالاتی در سرویس‌های مربوطه شده‌اند، ۹۰ روز زمان اضافه می‌دهد.

IRCC همچنین دستورالعمل‌های خاصی برای متقاضیان اقامت دائمی، یا متقاضیان شغلی و تحصیلی و متقاضیان شهروندی در نظر گرفته است. در بیشتر موارد، ضروری است که با IRCC از طریق فرمی که در وب‌سایت‌شان قرار گرفته در ارتباط باشید.

اگر شما متقاضی سکونت دائمی PR هستید

کسانی که از طریق سیستم Express Entry متقاضی دریافت سکونت دائمی هستند، باید ظرف ۶۰ روز از دریافت دعوت به اپلای (ITA) درخواست خود را ثبت کنند.

با وجود این، IRCC درخواست‌های ناقص را که به دلیل اختلالات مرتبط با شیوع کرونا تکمیل نشده‌اند، می‌پذیرد. متقاضیان باید نامه‌ای در توضیح دلایل خود بفرستند و درخواست آنها تا اطلاع بعدی، به تعویق می‌افتد.

به محض دریافت مدارک ناموجود، می‌توانند آنها را از طریق فرم آنلاینIRCC بفرستند. این فرم برای کسانی که می‌خواهند تقاضای خود را پس بگیرند هم استفاده می‌شود.

اگر در مرحله تقاضای شهروندی کانادا هستید

کسانی که پیش‌بینی می‌کنند که ممکن است یکی از قرارهای تعیین شده برای فرایند تقاضای شهروندی را از دست بدهند، باید از طریق فرم آنلاین IRCC تماس بگیرند و دلایل خود را توضیح دهند. به این منظور، باید ظرف 30 روز از تاریخ از دست دادن یک قرار ملاقات، با IRCC تماس بگیرید.

این قرارهای تعیین شده عبارتند از:

  • آزمون دانش
  • آزمون مجدد
  • مصاحبه
  • استماع
  • مراسم تحلیف شهروندی

برای ارسال مدارک از فرم آنلاین استفاده کنید تا اطلاع دهید که از یک کشور درگیر شیوع کرونا برگشته‌اید. در این صورت، به شما فرصتی ۳۰ روزه برای اسناد مورد تقاضا و ۴۵ روز دیگر برای فرم‌های نظر پزشکی داده می‌شود.

اگراقامت دائم PR شما تایید شده، اما به دلیل کرونا امکان سفر ندارید

کسانی که اقامت دائم آنها تایید شده ولی نمی‌توانند به کانادا سفر کنند، قبل از منقضی شدن مدارک باید با استفاده از فرم آنلاین IRCC شرایط خود را توضیح دهند.

به محض ممکن شدن مجدد سفر، باید از طریق فرم آنلاین به IRCC اطلاع دهند تا دستورالعمل‌های لازم برای از سرگیری فرایند دریافت اقامت دائم به آنها داده شود. همین دستورالعمل برای کسانی که تاییدیه اقامت دائم آنها قبلا منقضی شده، قابل اجراست.

ویروس کرونا؛ تسهیلات دولت کانادا برای ایرانیانی که در پروسه ویزا یا مهاجرت هستند
ویروس کرونا؛ تسهیلات دولت کانادا برای ایرانیانی که در پروسه ویزا یا مهاجرت هستند

اگر دانشجو، نیروی کار موقت و یا ویزیتورهستید که نمی‌توانید کانادا را ترک کنید

اتباع خارجی که به‌عنوان ویزیتور در کانادا هستند، می‌توانند به صورت آنلاین، اقامت خود در کانادا را تمدید کنند.

کارگران موقت و دانشجویان بسته به شرایط، دو گزینه دارند. کسانی که دیگر در حال کار یا تحصیل نیستند می‌توانند وضعیت خود را به ویزیتور تغییر دهند. این افراد اگر واجد شرایط باشند می‌توانند مجوز کار و تحصیل خود را تمدید کنند.

به گفته IRCC، این دسته از افراد باید یادداشتی در تقاضای خود اضافه کنند که دلیل تمدید اقامت در کانادا را توضیح دهد.

دستورالعمل‌های خاص برای اتباع ایرانی

اگر مقیم دائمی، متقاضی ویزای ویزیتور، متقاضی مجوز تحصیل یا متقاضی مجوز کار هستید و باید فورا به کانادا سفر کنید، IRCC به اتباع ایرانی توصیه می‌کند که دستورالعمل زیر را دنبال کنند:

ساکنان دائمی که از ایران می‌آیند و باید مدارک مربوط به سکونت دائم را بفرستند، می‌توانند از فرم آنلاین IRCC استفاده کنند. در این فرم پرسیده می‌شود که آیا تقاضای شما توسط دفتری خارج از کانادا انجام شده است؟ باید پاسخ بله را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی دفتر ویزای اجرای تقاضای خود را ترکیه و آنکارا انتخاب کنید. در شرایط استثنایی که لازم است فورا به کانادا سفر کنید، از طریق ایمیل با دفتر ویزا در آنکارای ترکیه به آدرس زیر در تماس باشید.

[email protected]

اگر ویزای ویزیتور، مجوز کار یا مجوز تحصیل برای سفر فوری به کانادا نیاز دارید، باید به شکل آنلاین و از طریق وب‌سایت رسمی دولت کانادا اقدام کنید.

canada.ca

بعد از اپلای، یک فرم آنلاین را پر کنید و شرایط خود را توضیح دهید و درخواست کنید که فرایند درخواست ویزا یا مجوز شما فورا بررسی شود.
برای اینکه مطمئن شوید درخواست شما به دفتر درستی هدایت می‌شود به توصیه IRCC مراحل زیر را دنبال کنید:
اگر از شما پرسیده شد که آیا درخواست شما توسط دفتری خارج از کانادا اجرا شده است، پاسخ منفی را انتخاب کنید.
بقیه فرم را پر کنید.

 

آقای استفان سندر، میلیونر و نیکوکاری که هرگز نخستین شهر سکونت خود را پس از مهاجرت فراموش نکرد

استفان سندر
استفان سندر

آقای Stephen Sander در دهه ۱۹۶۰ بعد از اینکه در مدرسه‌ای در شهر Bridgewater به عنوان معلم تربیت‌بدنی استخدام شد، از کشور هند به استان نوااسکوشیا در کانادا مهاجرت کرد.

آقای سندر بعدها یک بار که دوباره به شهر بریج‌واتر برگشته بود تعریف می‌کرد که مردم این شهر زمانی که مدیر آن زمان مدرسه، داشته سندر را بیرون می‌کرده، برای نگه داشتن او جنگیده‌اند.

امسال، شش دهه پس از آن روزها، آقای سندر که دیگر به‌عنوان فردی نیکوکار و بانفوذ در بازار املاک و مستغلات شناخته می‌شد و سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در شهر بریج‌واتر داشت، از دنیا رفت.

او فقط چند سال در بریج واتر زندگی کرد ولی همیشه علاقه خاصی برای این جامعه و گسترش و توسعه آن داشت.

آقای David Mitchell شهردار بریج‌واتر می‌گوید او هرگز این شهر را فراموش نکرد و همیشه آن را شهر خودش می‌دانست.
سندر موسس شرکت بزرگ املاک و مستغلات Hollyburn Properties در ونکوور بود. او در سال ۲۰۱۹، مبلغ یک میلیون دلار برای ساخت مجموعه‌ی جراحی در بیمارستان منطقه‌ای South Shore کمک کرد که این بزرگترین کمک مالی به بنیاد خدمات سلامت South Shore تا به حال بوده است.

او همچنین مبلغ ۲۰۰ هزار دلار برای ساخت یک زمین بازی جدید به مدرسه ابتدایی بریج‌واتر اهدا کرده است. این شهر با برگزاری مراسمی که دانش‌آموزان قدیمی سندر حضور داشتند، این نیکوکاری وی را گرامی داشتند.

مدیر اجرایی بنیاد خدمات سلامت می‌گوید: «هدایای سندر به این شهر بر زندگی بسیاری از افراد تاثیر گذار بوده است.»
کمک‌های مالی او همچنین صرف ساخت و تجهیز یک مجموعه کامل جراحی و ریکاوری شده است که هر روز برای جراحی‌های مختلفی از آن استفاده می‌شود.

سندر در سال ۲۰۱۷ نیز مبلغ یک میلیون دلار به بیمارستان ونکوور برای خرید سیستم جراحی به کمک ربات، کمک مالی کرد. او در آن زمان گفته بود: «کانادا برای من کشور خوبی بود و حالا نوبت من است که این خوبی را جبران کنم.»

 

این مطلب نخستین بار، توسط خانم پریا اسکوئی مشاور امور مهاجرت در کانادا، در تاریخ ۲۰ می ۲۰۲۰ در شماره ۲۴۶ هفته‌نامه‌ی آتش چاپ تورنتو منتشر شده است. این شماره نشریه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. لینک مطلب هم در سایت آتش اینجاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا