Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
درباره کانادا

۱۳ جاذبه کانادا که فقط در این کشور می‌توان تجربه کرد

چقدر کشوری را که به آن مهاجرت کرده‌اید و یا دست کم قصد دارید به آن مهاجرت کنید می‌شناسید؟ حتما شما هم دلایل متعدد شخصی و اجتماعی برای این تصمیم خود دارید، اما شاید ندانید که بعضی از این جاذبه‌ها منحصر به کاناداست

چقدر کشوری را که به آن مهاجرت کرده‌اید و یا دست کم قصد دارید به آن مهاجرت کنید می‌شناسید؟

حتما شما هم دلایل متعدد شخصی و اجتماعی برای این تصمیم خود دارید، اما حتما می‌دانید کشور کانادا جذابیت‌های زیادی دارد که یکی از آنها جاذبه‌های طبیعی و تفریحی است. اما شاید ندانید یا تاکنون نشنیده باشید که بعضی از این جاذبه‌ها منحصر به کاناداست و در هیچ جای دیگر دنیا نمی‌توانید آنها را ببینید.

این مطلب ۱۳ جاذبه را برای شما بیان می‌کند که فقط در کانادا می‌شود تجربه کرد.

در ساختمان پارلمان یوگا کنید

 

1 اگر می‌خواهید تابستان امسال به اتاوا بروید، یادتان نرود که تا آخر ماه آگوست، هر بعدازظهر چهارشنبه هواداران یوگا در چمن‌های ساختمان پارلمان اتاوا دور هم جمع می‌شوند!

این رسم عجیب ‌و غریب را سال‌ها پیش یکی از مربیان فروشگاه Lululemon و چند نفر از دانشجویانش اجرا کردند و از آن زمان تاکنون، در فصل تابستان این کلاس هفته‌ای یک ساعت به‌صورت رایگان برگزار می‌شود. اکثر اوقات تعداد افراد شرکت کننده در این کلاس به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد. حتی یکبار تعداد آن‌ها به ۲۵۰۰ نفر رسید که بزرگ‌ترین گروه یوگای آن سال شناخته شد.

با قایق از کوه‌های یخی عبور کنید

2 یکی از خوبی‌های زندگی در کانادا این است که می‌توانید در این کشور کوه‌های یخی را ببینید. برای مثال، در نیوفانلند، قایق‌های تفریحی یا حتی کایاک‌های تک‌نفری هستند که می‌توانید سوار آن‌ها شوید و شروع به ماجراجویی در دریا کنید.
در این منطقه کوه‌های یخی را حتی از همان ابتدای ساحل هم می‌بینید. این کوه‌های یخی از شکستن یخچال‌های طبیعی و غول‌آسای غرب گرین‌لند به وجود می‌آیند و در مسیری به نام Iceberg Alley به سمت جنوب حرکت می‌کنند.

اگر سری به سایت icebergfinder.com بزنید با ماهواره هم می‌توانید مکان این یخ‌ها را مشاهده کنید.

طولانی‌ترین مهاجرت پستانداران را از نزدیک ببینید

3 هر سال بهار حدود ۲۰ هزار نهنگ خاکستری در نزدیکی ساحل غربی جزیره ونکوور به سمت شمال شنا می‌کنند تا به زمین‌های تابستانه Bering Sea برسند که پر از مواد غذایی است.

این وال‌ها حدود ۱۶ هزار تا ۲۲٬۵۰۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کنند تا به ساحل دریای ونکوور برسند. بعضی از آنها از ساحل هم دیده می‌شوند. البته، برای اینکه بتوانید از نزدیک وال‌ها را تماشا کنید، قایق‌های تفریحی خوبی وجود دارند.
هر سال در اواسط ماه مارس، Tofino، Ucluelet و پارک ملی Pacific Rim National Park Reserve در جشن سالانه‌ای به نام Pacific Rim Whale Festival این واقعه را جشن می‌گیرند.

در سایت Pacific Rim Whale Festival می‌توانید اطلاعات خوبی درباره این جشن به دست بیاورید.

نورپردازی منحصربه‌فرد طبیعت را ببینید

4 وقتی در کانادا زندگی کنید، شاهد بزرگ‌ترین و شگفت‌‌انگیزترین وقایع طبیعی جهان خواهید بود. یکی از این وقایع، نورهای افسانه‌ای شمال است که به آن شفق قطبی (Aurora Borealis) هم می‌گویند.

مردم شهر Yellowknife، بهتر از سایر نقاط کانادا به این نورپردازی‌های زیبای آسمان اشراف دارند، چون در این منطقه ساختمان‌هایی برای دیدن شفق قطبی تهیه کرده‌اند که منظره جلوی آنها تقریبا خالی است و می‌توان به راحتی از آنجا این نورها را دید.

همچنین، در این شهر بیشتر شب‌ها هوا صاف است و راحت‌تر می‌توان نورهای شمالی را مشاهده کرد. بهترین زمان برای مشاهده این واقعه بین اواسط ماه آگوست تا اپریل است.

چهره خودتان را روی تمبر چاپ کنید

5 بعضی‌ها دوست دارند در آینده نام‌ و نشانی از خودشان به جا بگذارند اما متاسفانه هنوز تبدیل به آدم معروفی نشده‌اند که عکسشان جایی چاپ شود! اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، توصیه می‌کنیم سری به Canada Post بزنید.

آن‌ها خدماتی دارند که می‌توانند عکس، لوگو یا تصاویر دیگری از شما را روی تمبر چاپ کنند. حتی می‌توانید از وبسایت (website) یا اپلیکیشن موبایل آن‌ها نیز برای طراحی تمبرهای‌تان استفاده کنید.

با یک خرس قطبی شنا کنید

با یک خرس قطبی شنا کنید
با یک خرس قطبی شنا کنید

6 فقط در شهر Cochrane در استان انتاریو است که می‌توانید کنار خرس قطبی شنا کنید و با او عکس بگیرید. البته دروغ نگوئیم، بدون شک به معنای واقعی کنار آن‌ها شنا نمی‌کنید، چون این کار خیلی خطرناک است، ولی در Cochrane Polar Bear Habitat شرایطی فراهم کرده‌اند که بتوانید از پشت شیشه کنار آن‌ها شنا کنید.

این تجربه هم بسیار فوق‌العاده و هم امن‌تر از شنای واقعی کنار خرس‌هاست. در این جاذبه گردشگری، استخری کم عمق کنار استخر خرس‌های قطبی درست کرده‌اند که می‌توانید تابستان‌ها در آن قدم بزنید و با این حیوانات غول‌پیکر عکس بگیرید. این دو استخر با شیشه‌های ضخیم پلکسی گلاس از یکدیگر جدا شده‌اند و لازم نیست نگران باشید.

یک شب در هتل یخی بخوابید

7 همه می‌دانیم که دوران کلبه‌های یخی به سر رسیده ‌است، اما معماران خوش‌ذوق و ماهر کانادا هر سال زمستان هتل‌هایی از یخ می‌سازند که حتی اتاق خواب‌ها و سوئیت‌های آن هم از یخ ساخته شده‌اند. این هتل‌ها، بارها و حتی نمازخانه‌هایی دارند که هنرمندانه حکاکی شده‌اند. همچنین، شومینه‌هایی برای گرم شدن محیط در آنجا تعبیه شده‌ است.
هتل یخی شهر کبک (Quebec City’s Ice Hotel) بزرگ‌ترین و مشهورترین هتل یخی آمریکای شمالی است.

اکنون در شهر مونترال هم هتلی مشابه ساخته‌اند که پر از اتاق‌های یخی، کلبه‌های یخی (ایگلو) و رستوران یخی است.
اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید شب در چنین جایی بخوابید، می‌توانید در طول روز از آنجا دیدن کنید و سفری یک‌روزه را برای دیدن این هتل‌ها برای خودتان برنامه‌ریزی کنید.

در بزرگ‌ترین مسابقه قایق‌سواری شرکت کنید

8 در کانادا، هر سال بسیاری از قایق‌سواران در مسابقه‌ای به نام Race To the Midnight Sun (پیش به سوی خورشید نیمه‌شب) با کایاک و قایق، حدود ۴۴۴ مایل (۷۱۵ کیلومتر) روز و شب پارو می‌زنند و از شهر وایت‌هورس (Whitehorse) به سمت داوسون سیتی، یوکان (Dawson City, Yukon) می‌روند.

این مسابقه قایق سواری بسیار طولانی و خسته‌کننده است و همانطور که از اسمش پیداست، شرکت‌کنندگان آنقدر از محل شروع مسابقه دور می‌شوند که به شمال می‌رسند؛ جایی که خورشید تا ۱۲ شب غروب نمی‌کند!

در یکی از پویاترین خلیج‌های جهان راه بروید یا قایق‌سواری کنید

9 هر روز بیش از ۱۰۰ تُن از آب دریا به خلیج Fundy می‌ریزد که بین ندو استان یوبرانزویک و نوااسکوشیا واقع شده‌است. این میزان آب، حتی از کل آب‌های رودخانه‌های جهان هم بیشتر است. جریان این آب آنقدر قوی است که محکم به صخره‌های ساحل برخورد می‌کند و گاهی تا ۵۰ فوت بالا می‌آید.

وقتی موج، این تخته سنگ‌ها را خیس می‌کند، فسیل‌های قدیمی روی آن‌ها نمایان می‌شوند و صحنه بسیار زیبایی ایجاد می‌کنند. در مکان‌هایی مانند Hopewell Rocks می‌توانید با قایق، اطراف جزایر پر از گل این منطقه سفر کنید و تنها چند ساعت بعد به ساحل زیبای خلیج فاندی برسید و روی ماسه‌های آن قدم بزنید.

پارک ژوراسیک واقعی را از نزدیک ببینید

10 اگر عاشق فیلم ژوراسیک پارک و دایناسورها هستید یا دوست دارید مانند شخصیت ایندیانا جونز یا آلن گرنت به ماجراجویی بپردازید، می‌توانید به تالاب‌های بلوک شرقی پارک ملی گرسلندز (Grasslands National Park) در ساسکاچوان بروید و از بزرگ‌ترین موزه فسیل دایناسورها در کانادا (و همچنین در کل جهان) دیدن کنید.

Parks Canada نام مرکزی است که شما را در سفر به این پارک دایناسوری راهنمایی می‌کند. هرچند، بعضی از دره‌های این پارک آنقدر نزدیک هستند که خودتان می‌توانید به راحتی آنجا را پیدا کنید و با فسیل‌های زیبای دایناسورها عکس بگیرید.

روی بزرگ‌ترین توده غلتان یخ راه بروید

11 پارک‌راه Icefields Parkway مسیری ۲۳۲ کیلومتری میان کوه‌های راکی کاناداست که بین شهر Banff و Jasper واقع شده ‌است و شما را به بزرگ‌ترین توده غلتان یخی جهان Glacier می‌رساند.

بین اواسط ماه می ‌تا اواسط سپتامبر، می‌توانید به آنجا بروید، سوار اتومبیل‌های آفرود شوید و به این توده‌های یخ برسید. فقط حواستان باشد که جلوی پایتان را نگاه کنید چون مسیر خطرناکی را باید طی کنید.

در بزرگ‌ترین مسیر پیاده‌روی جهان قدم بزنید

در بزرگ‌ترین مسیر پیاده‌روی جهان قدم بزنید

12 مسیر این پیاده‌روی آنقدر طولانی است که چهار پنجم حتی مردم آمریکا در عرض ۳۰ دقیقه می‌توانند خودشان را به آن برسانند. Great Trail که قبلا به آن Trans Canada Trail هم می‌گفتند، ۲۴ هزار کیلومتر طول دارد که در طی زمان ساخته شده و همزمان با جشن‌های ۱۵۰ سالگی تاسیس کانادا، یعنی سال ۲۰۱۷ به اتمام رسیده ‌است.

این مسیر پیاده‌روی اکنون مقام طولانی‌ترین مسیر جهان را به خودش اختصاص داده و از ۱۳ استان و ناحیه مختلف کانادا عبور می‌کند.

همراه با نهنگ سفید شنا می‌کنید

13 در خلیج هادسون Hudson حدود ۲۷ هزار نهنگ سفید زندگی می‌کند و هر تابستان حدود ۳۰۰۰ نهنگ سفید به نزدیکی ساحل شرقی شهر چرچیل، منیتوبا می‌آیند. تور لیدرهای محلی می‌توانند شما را به آنجا ببرند تا تماشایشان کنید یا حتی با لوله‌های مخصوص تنفس در زیر آب کنارشان شنا کنید و در داخل آب آن‌ها را از نزدیک ببینید.

 

این مطلب نخستین بار، توسط خانم پریا اسکوئی مشاور امور مهاجرت در کانادا، در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰ در شماره ۲۲۷ هفته‌نامه‌ی آتش چاپ تورنتو منتشر شده است. این شماره نشریه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. لینک مطلب هم در سایت آتش اینجاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا